Quiz – Vad kan du om årets bästa spel?

Robot
Quiz – Vad kan du om årets bästa spel?

I helgen utsåg FZ årets spel. Hängde du med under uppesittarkvällen? Upp till bevis!

#fz, #quiz


Fragtjuv

signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Gnällkuk

asså, tittfinten på metroid...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gissade på hälften.

Medlem

Inte mycket å dela med sig av:P.

Medlem
Medlem

Ålrajt, får vara nöjd med en sjua

Medlem

7/10 utan att ha spelat något av dem. Får mig att inse att jag har blivit gubbe. Det är roligare att läsa om nya spel än att spela dem. xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Medlem

Psychonauts-frågan var riktigt lurig ;s

Medlem
Medlem
3?!

Oooooph. Not my finest moment.
Sämsta nånsin kanske tom

Än värre är jag tror intr jag spelat ett enda av spelen heller.

Testpilot
Medlem
Medlem

Imponerande dåligt, men då har jag inte följt årets spel snacket speciellt noga heller. Kan väl kanske försvara mig lite med att de nya spel jag lirat främst varit JRPGs, i övrigt har det varit mest backlogg som gällt i år, bland annat Tomb Raider triologin.

Medlem
Medlem
Medlem

En stabil 5a

Medlem
Medlem

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

*** Hade fel på Returnal frågan då jag svarade Ratchet & Clank.
***Hade fel på Metroid Fusion då Metroid som serie är något jag inte kan alls. Har bara lirat det första Metroid till NES 8-BiT på 90-talet. Inget fan av de riktigt.
*** Blev även lurad av Psychonauts 2 frågan. Svarade 16 år men glömde bort de där VR-spelet de släppte för 4 år sedan.
_______________________________________________________________________________
Merry X-Mas allihopa här på FZ. Hoppas ni får en grym julledighet. Själv ska jag jobba imorgon kväll mellan 16-22. Blir bra OB dock.
_______________________________________________________________________________
Angående studion Square-Enix utvecklare (Eidos-Montréal) så måste jag säga att de är oerhert kompetenta och en av mina favorit studios. De har gjort underbara pärlor som Deus Ex: Human Revolution, Thief "2014", Deus Ex: Mankind Divided, Shadow of the Tomb Raider, Guardians "Gardeners" of the Galaxy. Alla spel som jag verkligen njutit av att lira klart. Har dock inte klarat det sistnämnda ännu. Crystal Dynamics får ta o steppa upp gamet nu efter fiaskot o Live Service spelet Avangers. Hoppas de går tillbaka till single player något som de mycket väl kan hantera.

Skrivet av alex_ceci:

Psychonauts-frågan var riktigt lurig ;s

Hehe, ja verkligen. Missade även att de släppte VR-spelet. Kände till spelet men hade bara glömt bort det.

Skrivet av meanh:

Mitt resultat: 1/10.

Imponerande dåligt, men då har jag inte följt årets spel snacket speciellt noga heller. Kan väl kanske försvara mig lite med att de nya spel jag lirat främst varit JRPGs, i övrigt har det varit mest backlogg som gällt i år, bland annat Tomb Raider triologin.

Vad tyckte du om Tomb Raider trilogin då? Personligen så älskade jaf dessa kompetenta magiska utforskar äventyr rejält mycket. Alla 3 spelen var riktigt välgjorda men jag rankar det nyaste (Shadow of the Tomb Raider) som #01. Sedan kommer (Rise of the Tomb Raider) som #02. Originalet (Tomb Raider "2013") blir som #03. De håller en jämn nivå allihopa anser jag men tycker djungel settingen från Shadow of TB som det trevligaste. Gillade även kalla sibirien med mycket snö att pulsa igenom på mörka banor. Hoppas Square-Enix låter Crystal Dynamics komma tillbaka till serien efter deras multiplayer fiasko. Eller varför inte låta den studion få testa att ge sig på Deus Ex. Skulle vara intressant med deras take on that universe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Medlem
Medlem
Farornas Konung
Medlem

Psycho frågan var lurig, så jag hade haft rätt ifall den inte var det😊
Hitman chansade jag rätt på, hade inte en aning faktiskt

Annars så var det väl ganska lätt.

Medlem

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad tyckte du om Tomb Raider trilogin då? Personligen så älskade jaf dessa kompetenta magiska utforskar äventyr rejält mycket. Alla 3 spelen var riktigt välgjorda men jag rankar det nyaste (Shadow of the Tomb Raider) som #01. Sedan kommer (Rise of the Tomb Raider) som #02. Originalet (Tomb Raider "2013") blir som #03. De håller en jämn nivå allihopa anser jag men tycker djungel settingen från Shadow of TB som det trevligaste. Gillade även kalla sibirien med mycket snö att pulsa igenom på mörka banor. Hoppas Square-Enix låter Crystal Dynamics komma tillbaka till serien efter deras multiplayer fiasko. Eller varför inte låta den studion få testa att ge sig på Deus Ex. Skulle vara intressant med deras take on that universe.

Tyckte riktigt bra om hela triologin men rankar dem något annorlunda med Shadow of the Tomb Raider först, sedan originalet och sist Rise of the Tomb Raider, men det är inte som att det är stora marginaler i mitt betyg mellan dem heller. Det enda som känns lite surt är att spelen nu (3-4 månader efter jag lirat färdigt) dels fått uppdateringar med bland annat DLSS och andra prestandaförbättringar på PC och att jag själv skaffat en LG C1 OLED som spelmonitor som är ljusår bättre än min 1440p IPS monitor vid spelande. Kommer nog bli tvungen att göra en genomspelning till framåt våren (ve och fasa).
Skulle verkligen vara intressant att se Crystal Dynamics ge sig på Deus Ex, framför allt då det är en serie jag borde gilla enligt allt som står på pappret, men som aldrig riktigt klickat när jag väl börjat spela. Det är helt enkelt spel jag börjar spela ett par sessioner, men sedan "tappar" och glömmer bort.

12
Skriv svar