5 miljoner har spelat Sea of Thieves på Steam

Robot
5 miljoner har spelat Sea of Thieves på Steam

Piratliret verkar inte behöva Game Pass.

#sea-of-thieves, #steam


Gnällkuk

Tre år... går fortfarande och väntar på att de ska släppa ett läge där man kan spela privat... hur svårt ska det vara?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Tre år... går fortfarande och väntar på att de ska släppa ett läge där man kan spela privat... hur svårt ska det vara?

De släppte ju Pirates-uppdateringen i somras, där kör du/ditt crew utan inblandning av andra människor. Eller tänkte du typ segla runt utan andra crew?


signatur
Medlem

Det borde ju nästan kallas Ganking simulator.
Jag och en vän hade så sjukt roligt med detta,.och en äventyrslust utöver det vanliga infann sig i ett spel som jag sällan upplevt på äldre dar.
Men hela den sköna känslan, allt rolig äventyr och stämningen sköljdes bort av idioter.. man kan ju knapp på på sin båt innan det kommer folk och ska bränna ner den och göra ens liv till ett helvete.
Vi stängde av efter ett par omgångar och har aldrig startat skiten igen!
Det har ju sån e orm potential, men som vanligt med spel där andra spelare blir involverade så förstörs det.
Men om den nya uppdateringen som släpptes i somras tillåter en att lira med vänner utan att blanda in random idioter som inte låter en spela spelet, då kan ske det är värt ett försök igen..

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

De släppte ju Pirates-uppdateringen i somras, där kör du/ditt crew utan inblandning av andra människor. Eller tänkte du typ segla runt utan andra crew?

Det sistnämnda. Jag har noll och ingen lust att spela mot andra. Trött på att bli gankad av folk


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av PontusT:

Det borde ju nästan kallas Ganking simulator.
Jag och en vän hade så sjukt roligt med detta,.och en äventyrslust utöver det vanliga infann sig i ett spel som jag sällan upplevt på äldre dar.
Men hela den sköna känslan, allt rolig äventyr och stämningen sköljdes bort av idioter.. man kan ju knapp på på sin båt innan det kommer folk och ska bränna ner den och göra ens liv till ett helvete.
Vi stängde av efter ett par omgångar och har aldrig startat skiten igen!
Det har ju sån e orm potential, men som vanligt med spel där andra spelare blir involverade så förstörs det.
Men om den nya uppdateringen som släpptes i somras tillåter en att lira med vänner utan att blanda in random idioter som inte låter en spela spelet, då kan ske det är värt ett försök igen..

Exakt samma upplevelse, har haft sjukt kul när vi spelat men slutar alltid på samma sätt som ovan och att vi inte återvänder efter det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Det sistnämnda. Jag har noll och ingen lust att spela mot andra. Trött på att bli gankad av folk

Ja jo, det känns igen. Men tycker det funkar rätt bra för det mesta. Jag lirar ibland med barnen (7 och 9), och då är det helt kört om man möter andra skepp, men ofta funkar det bra att antingen smita iväg eller att vi helt enkelt slippar stöta ihop med andra. Man kan ju quitta och ansluta igen med nytt skepp.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja jo, det känns igen. Men tycker det funkar rätt bra för det mesta. Jag lirar ibland med barnen (7 och 9), och då är det helt kört om man möter andra skepp, men ofta funkar det bra att antingen smita iväg eller att vi helt enkelt slippar stöta ihop med andra. Man kan ju quitta och ansluta igen med nytt skepp.

Inte så kul när man kommer tillbaka till båten som är fylld med skatter bara för att ha någon som väntar tills man ska ge sig av, förberett med div sprängtunnor och sen är 2h förgäves


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dom borde införa änterhakar. Så att man kan hålla fast andras båtar för rejäla kapningar.

Personligen tycker jag att quest/pve delen av spelet är rätt tråkigt. Fantastiskt kul med pirat fighter dock.

Medlem

Ugh, vart så besviken när jag väl testade det rätt nyligen. Ingenting att kämpa för och knappt nånting värt att göra. Var roligt ett antal timmar innan man upptäckte vilket skitspel det var.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Inte så kul när man kommer tillbaka till båten som är fylld med skatter bara för att ha någon som väntar tills man ska ge sig av, förberett med div sprängtunnor och sen är 2h förgäves

Surt. Å andra sidan - det ÄR ett piratspel.


signatur
Medlem
Skrivet av PontusT:

Det borde ju nästan kallas Ganking simulator.
Jag och en vän hade så sjukt roligt med detta,.och en äventyrslust utöver det vanliga infann sig i ett spel som jag sällan upplevt på äldre dar.
Men hela den sköna känslan, allt rolig äventyr och stämningen sköljdes bort av idioter.. man kan ju knapp på på sin båt innan det kommer folk och ska bränna ner den och göra ens liv till ett helvete.
Vi stängde av efter ett par omgångar och har aldrig startat skiten igen!
Det har ju sån e orm potential, men som vanligt med spel där andra spelare blir involverade så förstörs det.
Men om den nya uppdateringen som släpptes i somras tillåter en att lira med vänner utan att blanda in random idioter som inte låter en spela spelet, då kan ske det är värt ett försök igen..

Tråkigt att du känner så, men PvP är en stor del av spelet. Ett tips, det är framförallt Reaper-emissarys båtar som vill sänka andra spelare pga att det är en PvP-faktion. Dem syns på kartan, och när dem är rank 5 kan dem se alla båtar på servern som har en aktiv emissary-flagga.

Är liksom inga stakes i spelet om inte eventuellt hot finns från spelare, och ni får helt enkelt ha bättre koll på horisonten.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Surt. Å andra sidan - det ÄR ett piratspel.

Visst är det så, men hur mycket tid har du själv spenderat på att jaga och plundra andra skepp med motspelare? Jag vill bara mysa runt, upptäcka och leta skatter samt fightas mot ai. Sista delen förstör helt upplevelsen i ett annars fantastiskt bra spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Visst är det så, men hur mycket tid har du själv spenderat på att jaga och plundra andra skepp med motspelare? Jag vill bara mysa runt, upptäcka och leta skatter samt fightas mot ai. Sista delen förstör helt upplevelsen i ett annars fantastiskt bra spel.

Jag lirar fullt ut som du - utfoska, upptäcka, njuta av hur jäkla snyggt designat det är. Och jag t ycker också det är skittrist att bli rånad på surt förvärvade skatter. Samtidigt är det som @TheRob säger ovan: det ger spelet nerv. Tror man hade tröttnat utan det underliggande hotet.


signatur
Medlem

Man måste se der frpn den andra sidan också.
Tänk vad roligt att vara ett riktigt piratskepp på jakt efter andra att råna och lyckas komma över en förmögenhet.
Jag var med vid releasen av spelet och då fanns inte mycket content men sjörövarlivet var guld


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jösses vad mycket gråt från folk som ska ha allt serverat utan ansträngning, och utan risk eller konsekvenser.

Det finns jättemånga mobilspel som inte kräver något av er, och som verkligen bara slösar bort tid. Satsa på det!

Medlem

Är pvpn som gör SoT så bra, att aldrig vara säker, hade det varit ett pve spel hade vi nog aldrig kört det

1
Skriv svar