Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Arcane

Netflix, en säsong.

Vill börja med att säga att jag inte har spelat en sekund av League of Legends, så jag såg den här serien helt utan förväntningar. I mina ögon så står serien helt och hållet på sina egna meriter.

Jag tycket serien är lysande. Det kan vara den bästa serie jag har sett i år.

Fem av fem.

En trailer full av spoilers som vanligt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Succession Säsong 3 var en bra serie sätter en stark 4:a på den. Nästa att beta av blir nya säsongen av Yellowstone som vart superbra hittills.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Inaktiv

Hawkeye var oväntat riktigt jäkla bra.
Årets serie för mig tror jag.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hawkeye var oväntat riktigt jäkla bra.
Årets serie för mig tror jag.

Uh no.

The Pacific 2010.
Var väl inte så där jätteimponerad förut av serien. För så där 10 år sedan. Tyckte att den klinga till mera ordentligt den här gången. Mycket är väl för att man till nu har hunnit dyka i historian kring kriget, runt Stilla havet. Stackars unga män.

Medlem

Senaste var hawkey, den var sådär.

Den show i år som haft mest holy shit moments är Yellowstone


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Senaste var hawkey, den var sådär.

Den show i år som haft mest holy shit moments är Yellowstone

Har du sett prequel serien 1883 som började nu 19 december?

Sett klart fjärde och sista säsongen på The Sinner rekommenderas starkt till alla.

Sett klart Mare of Easttown förstår varför väldigt många kritiker anser att det är årets bästa serie.

Medlem

The Wheel of Time

Prime, en säsong. (Det skall komma fler, men en säsong är allt som finns nu.)

Jag har läst böckerna. Det här är inte lika bra som böckerna. Eftersom jag har läst böckerna så känner jag att jag har en smula svårt att vara objektiv mot den här serien.

Så jag tänker anta att jag tycker den är sämre än vad den egentligen förtjänar, och vara lite generös med mitt betyg.

Tre av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Sharp Objects.
En av de mest obehagliga och sorgliga jag har sett.

Medlem

Twin Peaks. Ja vad ska man säga, bland det bästa man någonsin sett. Nu blir det att se spelfilmen och uppföljaren.

Medlem

Witcher - säsong 2

Betyg: 8,5 / 10


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Har du sett prequel serien 1883 som började nu 19 december?

Sett klart fjärde och sista säsongen på The Sinner rekommenderas starkt till alla.

Sett klart Mare of Easttown förstår varför väldigt många kritiker anser att det är årets bästa serie.

1883 ? nix, får kolla upp den.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Twin Peaks. Ja vad ska man säga, bland det bästa man någonsin sett. Nu blir det att se spelfilmen och uppföljaren.

Håller med, Twin Peaks är riktigt jäkla bra(minus mitten av säsong 2 som blev skit p.g.a strul med produktionsbolaget och kostymnissarna, men blev grymt mot slutet igen) och långfilmen Fire Walk With Me är helt jäkla fantastisk den också!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Akronym:

The Wheel of Time

Prime, en säsong. (Det skall komma fler, men en säsong är allt som finns nu.)

Jag har läst böckerna. Det här är inte lika bra som böckerna. Eftersom jag har läst böckerna så känner jag att jag har en smula svårt att vara objektiv mot den här serien.

Så jag tänker anta att jag tycker den är sämre än vad den egentligen förtjänar, och vara lite generös med mitt betyg.

Tre av fem.

https://www.youtube.com/watch?v=11ZozKfRqvA

håller med att serien har uppenbara brister... men i ärlighetens namn är väl nog EOFTW fruktansvärt tråkig bok om man ska göra en tv serie av den. Vi går, vi går, möter något hemskt, vi går, vi går, möter något hemskt... vi går.

edit... en 1:1 remake av boken skulle vara så oerhört tråkigt.... därav till att emondfield 5 är så oerhört barnsliga, så man skäms

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Vi går, vi går, möter något hemskt, vi går, vi går, möter något hemskt... vi går.

Där beskrev du ju Lord Of The Rings perfekt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Mandalorian. Snudd på tårögd i slutet. Den här serien hade man gärna velat se 10 säsonger till av.

Medlem

Macgruber (2021)
Kärt återseende av Will Forte i rollen som douchebagen Macgruber. Riktigt rolig ibland även om 8 avsnitt var lite av en stretch. Gillade man inte filmen från 2010 så kan man nog skippa.

3,5/5 - Kanonkul

https://m.imdb.com/title/tt11621710/?ref_=fn_al_tt_0

Medlem
Skrivet av Akronym:

Där beskrev du ju Lord Of The Rings perfekt.

Precis. Där i ligger probelemet med att göra första boken till en tv serie.. De som inte har lästa böckerna, kommer att tycka att det är bara en "billig" kopia av Lord of the Rings, plus en Pandemi som ställer till saker ännu mer.

men andra problem som de som vill ha en 1:1 bok till Tv serie, är att mer eller mindre omöjligt.
Du har viktiga platser som dyker upp några böcker emellan, en del oväsentliga till storyn=Svindyrt, ineffektivt att bygga upp för ett avsnitt ett ibland.
karaktärer/skådespelare som dyker upp i EOTW och kommer tillbaka och blir viktiga några böcker framåt. Tvivlar på att någon skulle skriva på det kontraktet att du är med nu i ett avsnitt, men du har mycket arbete om några år...
Så då har du en storrisk att karaktärer byter skådespelare som mer liknar en poker hand.

"Vad som hände med skådespelaren som spelade Mat, vete gudarna för han kom ju inte tillbaka efter första vågen/Lockdown och de spelade in avsnitt 7-8. Troligtvis därför en otroligt konstigt slut på avsnitt 6.

Medlem

The Witcher S2.

9/10

WOW säger jag bara! Jävlar vilken säsong man fick uppleva! Hade nog önskat lite fler avsnitt som är i samma anda som första, men tänker att det finns utrymme för liknande i kommande säsonger när man har fått etablerat den röda tråden lite bättre nu.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Andra världskriget i färg på Netflix, tycker de lagt upp berättandet riktigt bra för att hålla en intresserad och tar upp en del händelser som man annars inte lärde sig i skolan tex 😁

Medlem

Såg två avsnitt av The Witcher och Wheel of time men lyckades inte fastna i någon av dessa serier tyvärr. Kanske skulle ge dom en svag 3/5 om jag orkade slösa tid på att se klart dom.

Sen såg jag några avsnitt av The White Lotus och det var inte heller någon höjdare trotts bra recensioner, tror den serien är mest lämpad för medelålders kvinnor.

Så nu är det verkligen svårt att hitta nåt bra.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Cobra Kai - Säsong 4

Riktigt bra, så 8,5/10.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

The wire avslutades häromdagen, aldrig sett den förut men jag ställer mig i hyllningskören. Riktigt bra serie!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Vigil - Död man ombord

Överraskande bra serie i 6 avsnitt. Finns att se på SVT Play.

8/10

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Uh no.

The Pacific 2010.
Var väl inte så där jätteimponerad förut av serien. För så där 10 år sedan. Tyckte att den klinga till mera ordentligt den här gången. Mycket är väl för att man till nu har hunnit dyka i historian kring kriget, runt Stilla havet. Stackars unga män.

Blev också sugen på att se en igen efter att ha lyssnat på Hardcore History. Tyckte den var så köttig och "sämre" i sina sidostories än vad Band of Brothers var, men du tycker den är bättre när man har med bakgrund och sammanhang?

Medlem

Spy City på prime video, väldigt bra om än kort spionserie i Berlin efter andra världskriget upp tills muren byggdes.

Medlem

Dexter: New Blood
7,5/10

Serien Dexter hade en något av en vattendelare till avslut. Denna spinn-off lyckas nästan knyta ihop säcken på ett tillfredställande sätt. Recensionen blir dock vag då man inte vill "spoila" något för framtida tittare då det är spännande hela vägen.

Det finns vissa narrativ man hade velat dryga ut lite för att ge avslutet lite mer *omph* samt att sista avsnittet är lite väl framstressat vill jag tycka. Om jag hade fått välja att jag lyft helt andra narrativ som jag finner intressant med Dexter som karaktär samt vårt förhållande till psykopater/mördare.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Radwick:

Blev också sugen på att se en igen efter att ha lyssnat på Hardcore History. Tyckte den var så köttig och "sämre" i sina sidostories än vad Band of Brothers var, men du tycker den är bättre när man har med bakgrund och sammanhang?

Ja, lite det vad du säger är nog sant kring det som sker på sidan av kriget. Det är dock inte överjäkligt dåligt. Det är nog annars bara du själv som kan avgöra om serien kändes som något bättre efter en ny vända.

För mig var det då en bättre eller mer gripande upplevelse efter att ha fått lite mer färg på teckningen här över åren.. om kriget i Stilla havet.

BoB är vad BoB är. En för svår serie för något att jämföra sig med. Kikade igenom Game of Thrones här efter Witcher andra säsong(som kändes som en flopp för mig). Behövde få en check vad som saknas egentligen i Witcher som serie. I Game of Thrones fångas man upp av atmosfären och krafterna i dialogerna. Witcher är alldeles för platt i jämförelse. Man försöker knappt lura in dig att drunkna i avsnitten. Slät som fil är serien Witcher, som många nya filmer är. Tyvärr.

Vilket är himla tråkigt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sett på Dexter: New Blood jag med. Tyckte serien var i paritet med de senare säsongerna av originalserien, dvs direkt dålig. Det är i första hand det usla manuset - tvärfyllt med logiska luckor, långsökta plots och nödlösningar - och i andra hand en klen skådisensemble (Hall och Clancy Brown undantagna) som är bovarna där.

Fragtjuv

”Våra vänners liv” på svtplay. Jag tycker att den var helt okej. Bra skådespelarinsatser rakt igenom och en story som var kul att följa.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Andra säsongen av Evil - spännande, lite småläskigt, humoristiskt om än lite småcheesy. Lika bra som första säsongen. Hoppas på en tredje!

Skriv svar