Årets populäraste spel på Twitch: Grand Theft Auto 5

Robot
Årets populäraste spel på Twitch: Grand Theft Auto 5

League of Legends såväl som Fortnite fick se sig slagna i år.

#Twitch


Medlem

Åtminstone i Sverige kan GTA V tacka FiveM och alla svenskar som rollspelare och streamer via den modden. Väldigt populärt där den största svenska streamern inom just detta brukar ha runt 1,5-2K tittare i snitt varje stream.

Jag tror inte att jag sett någon som streamat GTA lira annat än RP så har svårt att tro att det är annat inom GTA som lockat folk till att kolla på det.


signatur

Halo kompis!

eld
Medlem
Skrivet av Bussovic:

Åtminstone i Sverige kan GTA V tacka FiveM och alla svenskar som rollspelare och streamer via den modden. Väldigt populärt där den största svenska streamern inom just detta brukar ha runt 1,5-2K tittare i snitt varje stream.

Jag tror inte att jag sett någon som streamat GTA lira annat än RP så har svårt att tro att det är annat inom GTA som lockat folk till att kolla på det.

Yep, är utan tvekan roleplay servrar som får upp gta på topplistan!

Ironin här är väl hur anti rockstar är emot moddandet.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Åtminstone i Sverige kan GTA V tacka FiveM och alla svenskar som rollspelare och streamer via den modden. Väldigt populärt där den största svenska streamern inom just detta brukar ha runt 1,5-2K tittare i snitt varje stream.

Jag tror inte att jag sett någon som streamat GTA lira annat än RP så har svårt att tro att det är annat inom GTA som lockat folk till att kolla på det.

Det var väl detta år som streamers som buddha, koil m.m. slog igenom på riktigt också.
Tycker det är en intressant kultur som utvecklas runt hela RP scenen. Att det släpps låtar om karaktärer osv. Metaverse

P Money - Benji Song

Medlem
Vad menas med "RP" inom GTA spelen..??

________________________________________________________________________
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Dear GOD, please let GTA 5 go and die in a small dark smelly corner.
________________________________________________________________________

Skrivet av Bussovic:

Åtminstone i Sverige kan GTA V tacka FiveM och alla svenskar som rollspelare och streamer via den modden. Väldigt populärt där den största svenska streamern inom just detta brukar ha runt 1,5-2K tittare i snitt varje stream.

Jag tror inte att jag sett någon som streamat GTA lira annat än RP så har svårt att tro att det är annat inom GTA som lockat folk till att kolla på det.

Skrivet av Maysay:

Det var väl detta år som streamers som buddha, koil m.m. slog igenom på riktigt också.
Tycker det är en intressant kultur som utvecklas runt hela RP scenen. Att det släpps låtar om karaktärer osv. Metaverse

P Money - Benji Song

https://www.youtube.com/watch?v=U7zm4M3GhRk

Terve homeboys. Vad menas med "RP scenen"...??? Har aldrig hört talas om "RP" som ni båda nämner.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inte så konstigt, bästa spelet genom tiderna.

KoP
Medlem
ELF
Medlem

Kan förstå att GTA 5 är roligt. Men det som gjorde att det dog för mig var alla fuskare och alla nya konstiga fordon som gjorde att gameplay ballade ur totalt. Förstår inte heller hur rp kan vara så kul i GTA 5.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Terve homeboys. Vad menas med "RP scenen"...??? Har aldrig hört talas om "RP" som ni båda nämner.

Det är moddade servrar som gör GTA Online till ett rollspel där man helt enkelt lever i världen och kan ha olika jobb bland annat. Har aldrig testat själv men verkar lite småkul.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det var väl detta år som streamers som buddha, koil m.m. slog igenom på riktigt också.
Tycker det är en intressant kultur som utvecklas runt hela RP scenen. Att det släpps låtar om karaktärer osv. Metaverse

P Money - Benji Song

https://www.youtube.com/watch?v=U7zm4M3GhRk

Om det är streamers utanför Sverige så har jag noll koll på dessa. Främst CyrusTwo, Gpunkt, EinZ m.fl. Jag har koll på.


signatur

Halo kompis!

Medlem

xQc är nog en stor bidragande faktor också. Han har nog lett många till det.
Han var årets "största" (mest tittade på antal timmar) streamer på Twitch.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

xQc är nog en stor bidragande faktor också. Han har nog lett många till det.
Han var årets "största" (mest tittade på antal timmar) streamer på Twitch.

Japp, många stora streamers spelade spelet ett tag.

Här är listan på mest kollade om någon vill se.

eld
Medlem
Skrivet av KoP:

Sorgligt.

Det är alltså inte pga själva gta5 men mmorpget som folk här förvandlat det till.

Finns jobb, inventory system, bilar du kan byta ut delar på och reparera, tweaka. osv.

Själva roleplaying gör så att folk följer regler bättre och skapar bra scenarion för underhållningen för tittare.

Medlem
Skrivet av ELF:

Kan förstå att GTA 5 är roligt. Men det som gjorde att det dog för mig var alla fuskare och alla nya konstiga fordon som gjorde att gameplay ballade ur totalt. Förstår inte heller hur rp kan vara så kul i GTA 5.

Jag tycker dock det känns som att fusket och raids har minskat på sistone.

1
Skriv svar