Ready or Not tappar sin utgivare efter uttalande om bana med skolskjutnings-tema

Robot
Ready or Not tappar sin utgivare efter uttalande om bana med skolskjutnings-tema
Medlem

Hoppas att de lyckas hitta en ny utgivare. Jag har suktat efter ett bra swatspel sedan swat 4.

Sedan kan jag förstå det direkt olämpliga i att ha en skolskjutningsbana. Det är fruktansvärda händelser som man inte bör göra underhållning av (det samma går iofs att säga om alla våldsdåd, men när barn och ungdomar är inblandade blir det känsligare tycker jag).

Hoppas att det löser sig för dem dock.

Medlem

Spelet verkar ju ha lyft rejält iom EA söäppet nu så det går nog bra ändå!
Är faktiskt sugen på testa det, tappade tron efter vad man läst senaste året men de måste ju ha lyssnat då?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Spelet verkar ju ha lyft rejält iom EA söäppet nu så det går nog bra ändå!
Är faktiskt sugen på testa det, tappade tron efter vad man läst senaste året men de måste ju ha lyssnat då?

För nån månad sen skulle jag aldrig kunnat ha rekommenderat spelet med handen på hjärtat, det fanns inte mycket content, det som fanns var extremt buggigt och konstigt, och spelet var allmänt tråkigt..

För att inte nämna att senaste PvE uppdateringen var för två år sedan..

Men efter senaste patchen har det blivit mer fart på dom, spelet är otroligt kul att spela med ett gäng kompisar, mycket replayability, cool och nästan like läskig atmosfär på vissa banor. Nu är en bra tid att köpa spelet

Skribent
Skrivet av Das Davve:

Hoppas att de lyckas hitta en ny utgivare. Jag har suktat efter ett bra swatspel sedan swat 4.

Sedan kan jag förstå det direkt olämpliga i att ha en skolskjutningsbana. Det är fruktansvärda händelser som man inte bör göra underhållning av (det samma går iofs att säga om alla våldsdåd, men när barn och ungdomar är inblandade blir det känsligare tycker jag).

Hoppas att det löser sig för dem dock.

Jag kan förstå att det är en het potatis som utgivare inte vill bli inblandade i. Tror det skulle kunna bli en PR-mardröm där du snabbt blir utpekad som de som ger ut "barnmördar-simulatorer".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Hoppas att de lyckas hitta en ny utgivare. Jag har suktat efter ett bra swatspel sedan swat 4.

Sedan kan jag förstå det direkt olämpliga i att ha en skolskjutningsbana. Det är fruktansvärda händelser som man inte bör göra underhållning av (det samma går iofs att säga om alla våldsdåd, men när barn och ungdomar är inblandade blir det känsligare tycker jag).

Hoppas att det löser sig för dem dock.

Analysen/logiken kan ju i så fall tillämpas på nästan allt både i film, spel och annat.

Är det någonstans en sådan bana hör hemma är det väl i ett Swat-liknande spel..

Att personer som drabbats/påverkats av händelser/krig osv och väljer avsky eller inte ens titta åt sånt som skapat undehållning kring det har jag full förståelse för.

Jag menar hur många från tex andra världskriget, vietnam eller annat lär inte ha känt så, både civila som militära, men ska det stoppas att göra undehållning av för det.. såklart inte anser jag iaf.

På sin höjd kan jag tycka att det är rätt okänsligt att göra det på något specifikt och när en konflikt pågår eller något precis hänt. Men skolskjutningar är ju tyvärr inte ovanligt sedan 99 i Usa, varför är det så känsligt jamfört mot en bar,resturang eller något annat där folk fått sätta livet till.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Spelet verkar ju ha lyft rejält iom EA söäppet nu så det går nog bra ändå!
Är faktiskt sugen på testa det, tappade tron efter vad man läst senaste året men de måste ju ha lyssnat då?

Köpte det och det är riktigt bra. Finns en hel del buggar och förbättringsområden men om man inte tycker att det är synd att det finns så pass få banor just nu och kan leva med en del skavanker är det mycket underhållande.

Medlem

Detta är en medveten falsk rubrik. Tekniskt korrekt, men Team17 lämnade inte PÅ GRUND AV uttalandet. Banan/scenariot var planerat långt innan Team17 var inblandat (syns i första trailern 2017). Clickbait garbage från Kotaku.

Medlem

Hoppas de INTE hittar en ny förläggare, det har ju gått sjukt bra, vad skall de ha en förläggare till? Dessutom håller jag med, det där med skolsaken verkade inte alls stämma, utan det verkar mera vara en mediasak som bollas runt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag läser så mycket om bananer i denna nyhet


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas de INTE hittar en ny förläggare, det har ju gått sjukt bra, vad skall de ha en förläggare till? Dessutom håller jag med, det där med skolsaken verkade inte alls stämma, utan det verkar mera vara en mediasak som bollas runt.

Man ska inte underskatta en förläggare. Frågan om spelet skulle ha gått så bra som det gör nu utan förläggare. De jobbar i bakgrunden.

Medlem
Skrivet av Nope:

Detta är en medveten falsk rubrik. Tekniskt korrekt, men Team17 lämnade inte PÅ GRUND AV uttalandet. Banan/scenariot var planerat långt innan Team17 var inblandat (syns i första trailern 2017). Clickbait garbage från Kotaku.

Spekulativt måhända, det är ju osagt vad skälet är till splitten men nog kan det mycket väl bero på just detta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Maysay:

Man ska inte underskatta en förläggare. Frågan om spelet skulle ha gått så bra som det gör nu utan förläggare. De jobbar i bakgrunden.

Det gör jag inte, men att de hade en förläggare initialt lär ha att göra med brist på pengar. Det går att fixa bra QA och strukturera saker utan förläggare om man kan betala för det med


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag ska vara ärlig, detta gör mig lite irriterad för FZ är bättre. Titeln är ungefär detsamma som att säga: Ju mer folk som åker skidor desto mer husbränder förekommer, vilket antyder att dessa skulle ha en direkt relation till varandra. Vad man inte nämner är att det är vinter och folk tenderar till att åka på skidsemester och tända mer ljus till hemmamyset och mörkret. Det är förstås sant men det blir missvisande och får en helt annan innebörd.

Det här är händelseförloppet:
En utvecklare bekräftade ännu en gång att en skolbana är på väg, om än i ett rejält illa formulerat svar, på Reddit. T17 och VOID Interactive valde dagar efter att gemensamt avsluta sitt samarbete. En utvecklare från VOID bekräftade på deras Discord att uppbrottet inte hade med denna bana att göra. Det är all information vi har och det beskriver heller inte vem av parterna som tog initiativet till detta. I grund och botten är det två skilda händelser som skett vid ungefär samma tidpunkt, resten är spekulationer.

Vad kan vi då utgå ifrån baserat på den faktiska information som finns tillgänglig?

Ready or Not släppte sin reveal trailer 2017 där både barn och skolmiljö syns i bild, detta långt innan samarbetet mellan T17 och VOID började. Jag förutsätter att T17 vid tidpunkten för samarbetets start var väl medvetna och införstådda i spelets bakgrund och hur planen för dess framtid såg ut. För mig blir det då orimligt att detta skulle vara orsaken. Däremot kan det vara en hel uppsjö av andra anledningar, vilket så klart inte helt utesluter att utvecklarens kommentar eller banan i sig skulle kunna vara en del av den anledningen.

Medlem

Allt detta oväsen pga skolskjutning på en banan?

Medlem

Köpte spelet i förrgår och detta SWAT spel kommer att bli riktigt jäkla bra kan jag säga. Det ligger redan på 95% överväldigande positiva recensioner på Steam trots att det släpptes nyss för exakt 1 vecka sedan. Totalt har 10,184 skrivit recensioner så det säljer som smör. Jäkligt roligt då jag har suktat efter en uppföljare till det suveräna spelet SWAT 4 som kom för 15 långa år sedan. Och UBIsoft som skiter i oss single player fans kör ju bara multiplayer med deras Rainbow Six Siege. Med Ready or Not tar äntligen utvecklaren VOiD Interactive oss single player fans med i åtanke med AI teammates i single player. Sedan finns det även CO-OP och PvP lägen i spelet.
_____________________________________________________________________________
Angående en skolskjutningsbana så välkomnar jag det med öppna armar. Ett SWAT spel ska vara jävligt rått och smutsigt och inte tippa på tår inför PK kulturen eller känsliga människor som ändå inte kommer lira detta spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Likt några andra i denna tråden är denna artikel undermålig per de standard jag förväntar mig att FZ ska uppehålla. Det finns inget explicit uttalande där Team 17 och VOID Interactive har klargjort att de avbröt sitt samarbete på grund av skolbanan, om något har PCGamer konstaterat att en utvecklare påstått att detta inte var anledningen.

Ser en massa sidor som påstår att detta är anledningen till varför de avbröt sitt samarbete men det är enbart baserat på antaganden, något som jag hoppats på att FZ inte ska sjunka till men uppenbarligen har gjort. Innehållet av artikeln är lite bättre om man ignorerar titeln, men det är fortfarande en stor clickbait som bara kommer orsaka negativ spridning av spekulationer, antaganden och rykten.

Be better.

Medlem

Undermålig artikel FZ!
Det blev bara ett drev, för att Kotaku (som vanligt) skapade en kontroversiell över ingenting.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

🤔🤨😮


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av MacNille:

Undermålig artikel FZ!
Det blev bara ett drev, för att Kotaku (som vanligt) skapade en kontroversiell över ingenting.

Att folk fortfarande besöker Kotaku är för mig en gåta hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av heady89:

[…]

På sin höjd kan jag tycka att det är rätt okänsligt att göra det på något specifikt och när en konflikt pågår eller något precis hänt. Men skolskjutningar är ju tyvärr inte ovanligt sedan 99 i Usa, varför är det så känsligt jamfört mot en bar,resturang eller något annat där folk fått sätta livet till.

För att i skolskjutningar är det huvudsakligen barn som mördas. Är detta verkligen så svårt att förstå?

Medlem

Lite fegt men intressant spel! Hoppas det funkar på min stationära dator bara.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

För att i skolskjutningar är det huvudsakligen barn som mördas. Är detta verkligen så svårt att förstå?

Till och med Fallout 1 och 2 hade förstånd att patcha bort barnen och child killer "perken". Sedan Sandy Hook hände så har jag jävligt svårt att se hur man kan försvara ett skolskjutningsscenario i ett spel, men alla är vi olika.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Man ska inte underskatta en förläggare. Frågan om spelet skulle ha gått så bra som det gör nu utan förläggare. De jobbar i bakgrunden.

Killen du pratar med har bland annat utvecklat spelet Hammerwatch, så han har nog rätt bra förståelse för in and outs med utgivare.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Killen du pratar med har bland annat utvecklat spelet Hammerwatch, så han har nog rätt bra förståelse för in and outs med utgivare.

Ok? Har tyvärr aldrig hört talas om spelet. Varför ska man per automatik vara bra på saker pga att man har jobbat med något? Det är som att säga att om man har jobbat med utvecklingen av Battlefield så kommer man förstå alla element och alltid släppa bra saker.

Medlem

nu är vi här igen med click-bait och ren vild spekulations-artikel, kopierad från annan källa (som är kända för att manipulera och skapa drama utan fundamenta för det).

Snälla snälla FZ, gör lite grundlig research iaf, googla tar inte lång tid, och så slipper ni publicera dessa sensations-artiklar som enbart svärtar ert rykte om att hålla en hög nivå och kvalité. För en gång är ingen gång, men nu börjar det ju upprepas här på sajten.

Förstår om ni mäter era skribenters "framgång" baserat på antal klick och kommentarer som deras artiklar genererar, men det måste ju finnas någon form av självinsikt och vilja att inte "bli som alla andra" och totalt strunta i kvalitén, eller?

Medlem
Skrivet av Scream112:

nu är vi här igen med click-bait och ren vild spekulations-artikel, kopierad från annan källa (som är kända för att manipulera och skapa drama utan fundamenta för det).

Snälla snälla FZ, gör lite grundlig research iaf, googla tar inte lång tid, och så slipper ni publicera dessa sensations-artiklar som enbart svärtar ert rykte om att hålla en hög nivå och kvalité. För en gång är ingen gång, men nu börjar det ju upprepas här på sajten.

Förstår om ni mäter era skribenters "framgång" baserat på antal klick och kommentarer som deras artiklar genererar, men det måste ju finnas någon form av självinsikt och vilja att inte "bli som alla andra" och totalt strunta i kvalitén, eller?

Om du har tillgång till mer tillförlitlig information och källa så dela gärna med dig av den. Nästan hela svaret är riktat mot FZ utan att bidra till ämnet ifråga


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Baserat på de där två tweetsen kan jag känna att utvecklaren får skylla sig själv om folk drar slutsatsen att skolskjutningsbanan har någonting med utgivarens uttåg att göra.

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Om du har tillgång till mer tillförlitlig information och källa så dela gärna med dig av den. Nästan hela svaret är riktat mot FZ utan att bidra till ämnet ifråga

All bekräftad information om händelsen finns mer eller mindre länkad i artikeln men man väljer ändå att skriva en titel som får en helt annan innebörd. Längst ner så ställer man till och med frågan om det beror på något helt annat. Skulle gissa på att det skaver lite eftersom dessa titlar brukar vara synonymt med andra, kanske mindre trovärdiga spelsajter.

Medlem

För alla som skriker om clickbait etc.

Vad vi ser här är skadekontroll.

Team 17 vill inte på något vis bli kopplade till skolskjutningar. De vill att Void Interactive och Ready or Not bara försvinner. De vill inte ha mer diskussioner om det. De vill bara bort från det.

Void Interactive vill inte att deras spel blir känt som skolskjutningsspelet. Det kommer påverka möjligheten att sälja spelet negativt och det kommer att göra det mycket svårare för dem att få en ny utgivare för det.

12
Skriv svar