Settlers 7-demo och trailer

Robot
Medlem
Settlers 7-demo och trailer

Observera om ni inte visste det att Settlers 7 kommer säljas med samma DRM som på Assassin's Creed 2, dvs du måste alltid vara online osv.

Fuck DRM som bara skadar de villiga kunderna. Jag bojkottar skiten.

Medlem

Mysig grafik.

Ska testas.

3:an och 4:an var bäst i serien hittills.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Observera om ni inte visste det att Settlers 7 kommer säljas med samma DRM som på Assassin's Creed 2, dvs du måste alltid vara online osv.

Fuck DRM som bara skadar de villiga kunderna. Jag bojkottar skiten.

WÄÄÄÄÄÄÄH!!

http://bgathen.files.wordpress.com/2008/03/dawson-crying.jpg

Inaktiv

Det är oerhört snyggt, inte bara spelgrafiken utan även CGn är väldigt välgjord. Dessutom har Bruce Shelley jobbat med spelet, han är känd från Ensemble Studios (Age of Empires, Age of Mythology). Så tror det kan vara riktigt bra.

Synd bara att de har sådan DRM-paranoia. Vågar knappt installera demot.

Medlem

Settlers serien har ju heeelt ballat ur. Det enda vettiga som har kommit de senaste 10 åren var remaken av Settlers 2. Ser tyvärr inte potential i denna heller

Settlers ska vara ett mysigt, långsamt stadsbyggar och resursinsamlarspel, inte massa kanoner, magier och annat strunt.

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

Settlers ska vara ett mysigt, långsamt stadsbyggar och resursinsamlarspel, inte massa kanoner, magier och annat strunt.

Utveckling är av ondo? Personligen tycker jag att uppföljare som bara är samma spel fast med lite extra snabbt blir tråkiga om man spelat sig trött på föregångaren.

-----

I övrigt kan noteras att demot har också DRM-skyddet. Så det går inte att spela off-line.

Medlem

Har inte varit något stort fan av Settlers, inte förrän 6:an kom ut. Älskar att det tar någorlunda lång tid att verkligen bygga upp sin stad och samla in resurser (jämfört med andra spel i samma genre). Tidigare spel var väl säkert bättre, men som sagt, jag började inte spela settlers förrän 6:an kom ut.

Ska testa Demot nu, och ifall jag gillar det, vilket jag är väldigt säker på att jag kommer göra, så är det värt att köpa spelet även fast det har ett hemskt DRM.

Medlem

För mig står det att filen är korrupt eller något liknande. Någon annan som fått problem?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Deathwisher:

För mig står det att filen är korrupt eller något liknande. Någon annan som fått problem?

Om du slangade på "vanligt vis" och inte via torrent är förklaringen att php förstår filer över 2 gig.


signatur
Inaktiv

Gillar inte DRM, att tvingas vara online för att spela ett singelplayer spel, så det blir inget köp.

Medlem

PC/MAC, sweet!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

står det sig mot 2an ?

Medlem

Gillade 1an och 2an bäst! Kanske för för att det var en helt annan tid. Ska ta och testa det här ändå!

Medlem

Jag tycker inget har varit bättre än 2:an, och dess remake. Jag håller med Zedrix att alla dessa kanoner och liknande saker inte hör hemma i Settlers-serien, tyvärr...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Phobos:

Observera om ni inte visste det att Settlers 7 kommer säljas med samma DRM som på Assassin's Creed 2, dvs du måste alltid vara online osv.

Fuck DRM som bara skadar de villiga kunderna. Jag bojkottar skiten.

Och där försvann allt intresse jag hade av den produkten. Synd, fy och skam.

Medlem

för mig var det så segt att det var totalt ospelbart, konstigt med en quadcore 3ghz och 8800gt graffekort, inte top of the line, men det ska fan räcka för att spela skiten iaf

Medlem

Vad kör de för stuk på dehär liret då, som förra eller?

Att de inte tar vara på det folk gillade i S2 och kör vidare på det konceptet. För alla settlersfans verkar ju vara överens om att S2 är det vettiga liret i serien?

Medlem

Var sugen på detta... men DRM-biten får mig att avstå. Kanske om det kommer på rea om något år...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Hemskt vad alla ska såga spelen så fort man ska vara online för att kunna spela det .Skaffa en bra Internetuppkoppling så behöver ni INTE hålla på o vara förbannad o arga.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Observera om ni inte visste det att Settlers 7 kommer säljas med samma DRM som på Assassin's Creed 2, dvs du måste alltid vara online osv.

Fuck DRM som bara skadar de villiga kunderna. Jag bojkottar skiten.

Kul att veta, ska fan inte köpa de nu heller. tack, hatar när dem lägger in sån skit. jävla förstörare dem är, för vissa individer.

Medlem
Skrivet av pc-fantast:

Hemskt vad alla ska såga spelen så fort man ska vara online för att kunna spela det .Skaffa en bra Internetuppkoppling så behöver ni INTE hålla på o vara förbannad o arga.

Det handlar inte om att folk inte har bra internetuppkopplingar.

Man ska inte BEHÖVA vara uppkopplad för att spela SP spel. Det är som vanligt ett antipiratskydd som gör att piraterna som kommer kunna få tag i en version som inte kräver att man är online kommer få en bättre produkt.

Medlem
Skrivet av pc-fantast:

Hemskt vad alla ska såga spelen så fort man ska vara online för att kunna spela det .Skaffa en bra Internetuppkoppling så behöver ni INTE hålla på o vara förbannad o arga.

Jag har varit sugen på detta spel länge men kommer av principskäl inte att skaffa det. För mig så får de gärna bekämpa piratkopiering men det ska inte ske på bekostnad av betalande kunders upplevelse. Jag är ute på resande fot en del och vill gärna kunna spela lite på min laptop och med denna lösning så blir detta omöjligt trots att jag betalat för spelet.

/ LordDaimos

Medlem

Ubisoft skjuter sig själv i foten med alla dessa DRM skydd som bara skadar betalande kunder. Ta Anno 1404 som kom i sommras till exempel. Man snackade på ubisoft att nu hade man en bra DRM skydd som skulle skydda mot pirater. Man kunde bara installera spelet tre gånger. Men ganska exakt en vecka efter att spelet släppts så fanns det piratverioner på nätet osm inte innehöll dessa begränsningar. DRM skydd straffar bara den betalande kunden, allt annat är bara dumt att säga. Och därför ska man bojkotta företag som Ubisoft. Synd på så fina spel.

Eller så laddar man ner en crack och spelar med sin köpta version utan begränsningar, men man borde ju inte behöva det.

Inaktiv

Kul! Måste testas.

Medlem
Skrivet av k4rhu:

Ubisoft skjuter sig själv i foten med alla dessa DRM skydd som bara skadar betalande kunder. Ta Anno 1404 som kom i sommras till exempel. Man snackade på ubisoft att nu hade man en bra DRM skydd som skulle skydda mot pirater. Man kunde bara installera spelet tre gånger. Men ganska exakt en vecka efter att spelet släppts så fanns det piratverioner på nätet osm inte innehöll dessa begränsningar. DRM skydd straffar bara den betalande kunden, allt annat är bara dumt att säga. Och därför ska man bojkotta företag som Ubisoft. Synd på så fina spel.

Eller så laddar man ner en crack och spelar med sin köpta version utan begränsningar, men man borde ju inte behöva det.

Ash sluta böla, äger både ACII, Silent Hunter 5 och Settlers 7, har inte haft några som helst problem med kopieringsskyddet.
Ubi har förmodligen tjänat en jävla massa pengar på detta skyddet, då varken ACII, SH5 eller Settlers 7 finns ute som fungerande releaser från scenen eller någon annan.
Anledningen till att det är ett sådant jävla liv är för att alla som normalt inte betalar för sina spel nu inte kan ladda hem dessa spel och blir ledsna i ögat.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag tycker inget har varit bättre än 2:an, och dess remake. Jag håller med Zedrix att alla dessa kanoner och liknande saker inte hör hemma i Settlers-serien, tyvärr...

Håller med både bjosarn och Zedrix

Medlem
Skrivet av Fisse:

Ash sluta böla, äger både ACII, Silent Hunter 5 och Settlers 7, har inte haft några som helst problem med kopieringsskyddet.
Ubi har förmodligen tjänat en jävla massa pengar på detta skyddet, då varken ACII, SH5 eller Settlers 7 finns ute som fungerande releaser från scenen eller någon annan.
Anledningen till att det är ett sådant jävla liv är för att alla som normalt inte betalar för sina spel nu inte kan ladda hem dessa spel och blir ledsna i ögat.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför du tycker det är okej med dessa drm skydd. Det är ju sådana som du som gör att ubisoft och andra kan fortsätta hur dom vill. Har senast idag läst om att ACII haft massvis med problem med drm skyddet. Och bara för att klargöra, jag köper alltid mina spel, och jag klagar för att jag tycker att ubisoft är idoter som vill göra det svårare för betalande kunder. Tänk om man, som jag tror någon nämnde, reser mycket och vill spela lite på resan. Nej det går inte såvida man inte har 3G och det kan bli riktigt dyrt utomlands, för att inte säga osäkert. Om nätet bryts så sitter man där utan att ha hunnit spara. Nej dumt är vad det är, spelutvecklare som Blue Byte borde byta till någon annan utvecklare så skulle de kunna sälja mycket mer. Finns säkert en crack till Settlers 7 också inom några veckor, om det inte redan finns.

Medlem
Skrivet av k4rhu:
Skrivet av Fisse:

Ash sluta böla, äger både ACII, Silent Hunter 5 och Settlers 7, har inte haft några som helst problem med kopieringsskyddet.
Ubi har förmodligen tjänat en jävla massa pengar på detta skyddet, då varken ACII, SH5 eller Settlers 7 finns ute som fungerande releaser från scenen eller någon annan.
Anledningen till att det är ett sådant jävla liv är för att alla som normalt inte betalar för sina spel nu inte kan ladda hem dessa spel och blir ledsna i ögat.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför du tycker det är okej med dessa drm skydd. Det är ju sådana som du som gör att ubisoft och andra kan fortsätta hur dom vill. Har senast idag läst om att ACII haft massvis med problem med drm skyddet. Och bara för att klargöra, jag köper alltid mina spel, och jag klagar för att jag tycker att ubisoft är idoter som vill göra det svårare för betalande kunder. Tänk om man, som jag tror någon nämnde, reser mycket och vill spela lite på resan. Nej det går inte såvida man inte har 3G och det kan bli riktigt dyrt utomlands, för att inte säga osäkert. Om nätet bryts så sitter man där utan att ha hunnit spara. Nej dumt är vad det är, spelutvecklare som Blue Byte borde byta till någon annan utvecklare så skulle de kunna sälja mycket mer. Finns säkert en crack till Settlers 7 också inom några veckor, om det inte redan finns.

Med tanke på att varken AC2 eller SH5 har blivit crackade än (finns ute, men inte fungerande) så dröjer det nog längre än några veckor.
Och du "sitter inte bara där om du inte hunnit spara" om du blir disconnectad, spelet automatsparar, pausar eller reloadar från senaste checkpoint (AC2 har många checkpoints, så det är inget större problem).

Klart det är beklagligt att publishers tar till lösningar som dessa, men med tanke på hur omogna PC användare är så är det inte så konstigt. Det är deras spel som de betalat utvecklingen på, säger de att du alltid måste vara uppkopplad så är det en del av spelet... Hur det "borde" fungera är ju bara en önskan från din sida.

12
Skriv svar