Epics julklapp - Shenmue 3 och 14 andra spel gratis, rea i 3 veckor

Medlem

Vilken tur jag köpte det igår...

Medlem

Hittills är Shenmue 3 och Prey riktigt bra julklappar har sneglat på båda länge

Medlem
Skrivet av noreason:

det första?

Kom ju ett Prey redan 2006 om du har missat det. Fast det har inte jättemycket gemensamt med det nya.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Vilken tur jag köpte det igår...

Jag köpte det här om dagen också 😅. Men, äsch, är det så bra som alla säger är det nog väl investerande pengar ändå


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tycker inte det var så bra, det första var betydligt roligare.

Håller faktiskt med. Nya Prey var för skräckbetonat för mina darriga knän och jag orkade inte spela klart utan spoilade slutet för mig själv och lade det till handlingarna. Ett spel färre i backloggen iaf 😊

Medlem

Wow, Prey är riktigt bra! Rekommenderas starkt för de som gillar System Shock, Bioshocl etc!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Du köpte en licens som en dag är förbrukad.

Mycket dålig affär.

Haha det är väl exakt samma på epic så 🤷

Medlem

Första Prey va ju bäst med Dont fear the reaper låten o sen börja det hända saker

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Du köpte en licens som en dag är förbrukad.

Mycket dålig affär.

Precis som Epic då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag förstår inte problemet jag har Epic launcher och laddar ner spel
Hur svårt är det att högerklicka på iconen och avsluta programmet ??
Ja fattar inte eller hur ni orkar gnälla Ett tips är att sluta gnälla som 5 åringar och spela ett spel istället

FM-guru
F.d. Sisyr

Inga dumma lir de gett bort senaste dagarna på Epic. Både Pathfinder: Kingmaker och Prey är ju smått fantastiska spel för fans av respektive genre.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Inga dumma lir de gett bort senaste dagarna på Epic. Både Pathfinder: Kingmaker och Prey är ju smått fantastiska spel för fans av respektive genre.

japp kanonspel men ändå ska det gnällas Ja fattar inte .. Jag börjar blir gammal för alla snorungar som ska gnälla hela tiden
Hela tiden ska det gnällas så fort man får chansen
Folk borde bli bannade av all jävla negativt när man loggar in på FZ
Innan jag loggar in på fz så är jag såhär efter 10 sekunder är jag såhär :(:(

Nån som känner igen sig ?

Medlem

Nu är ju jag gubbe men lägger hellre mina slantar på Epic.

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

japp kanonspel men ändå ska det gnällas Ja fattar inte .. Jag börjar blir gammal för alla snorungar som ska gnälla hela tiden
Hela tiden ska det gnällas så fort man får chansen
Folk borde bli bannade av all jävla negativt när man loggar in på FZ
Innan jag loggar in på fz så är jag såhär efter 10 sekunder är jag såhär :(:(

Nån som känner igen sig ?

Gnällspikar som gnäller om gnällspikar är det värsta jag vet! 🙂

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis som Epic då.

Delvis felaktigt då man inte köper sina spel Epic, man får dem gratis. 😁😜


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Gnällspikar som gnäller om gnällspikar är det värsta jag vet! 🙂

Jag var nu nära på att bli en gnällspik som gnäller om en gnällspik som gnäller om en gnällspik som gnäller om en gnällspik. 🤯

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Delvis felaktigt då man inte köper sina spel Epic, man får dem gratis. 😁😜

Tihihi.

Steam och de andra alternativen också givetvis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tihihi.

Steam och de andra alternativen också givetvis.

Så är det


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tihihi.

Steam och de andra alternativen också givetvis.

Förrutom GOG då. Den digitiala spelbutiken nästan alla ratar...

Medlem
Skrivet av Draconis:

Fortnite pengar

Ja epic fick storhetsvansinne efter framgången med Fortnite.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Fortnite pengar

Skrivet av Lolflakes:

Ja epic fick storhetsvansinne efter framgången med Fortnite.

Majoriteten av pengarna kommer från Unreal Engine dock

Medlem

Har inga problem med EPIC, Steam, Origin med mera. Tycker det bara är bra egentligen, monopol är inte bra och att Steam fått så många konkurrenter anser jag är bara positivt för då blir Steam bättre i längden då de blir tvungna att bli det.

Bara för att inflika lite i diskussionen.

Sen kan man ju önska att EPIC, Origin, Uplay med mera blev bättre också.

Men förövrigt så har jag haft fler problem på Steam än någon av dem andra men sen har Steam funnits längre så inte så konstigt, men brukar också tappa kontakt med chatten på Steam fast blir aldrig kickad från spel pga av det, inte ens på spel där man hostar server själv.

Bara synd att alla spel som varit gratis denna jul är spel jag redan har på Steam. x)

Medlem
Skrivet av Proximately:

Därför att de har gjort sin service så bra att Epic måste ge bort gratisspel varje månad för att kunna erbjuda något av värde? Det är i alla fall så det är för mig.

Det är för att Steam har haft mer eller mindre monopol så pass länge. Människan är vanedjur så vanor är svåra att bryta, även om en bättre lösning erbjuds.

Epic gör helt rätt. De investerar tillfälligt enorma mängder ren vinst från andra produkter för att långsiktigt äga massiva mängder värdefull data samt ge näring till sitt ekosystem.

Även om de förlorar pengar så köper de sig makt, inflytande samt något kul att göra om dagarna. Är du redan miljardär så har det stort värde.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag måste vara den enda som inte tycker om gratisspel. Det känns bättre att betala för ett spel och eftersom jag har betalat så spelar jag hela spelet.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag måste vara den enda som inte tycker om gratisspel. Det känns bättre att betala för ett spel och eftersom jag har betalat så spelar jag hela spelet.

Du betalar för spelet när du laddar ned det gratis från epic. Dom har inte stulit spelet, dom har gjort en deal.

Medlem

Fick nyligen min 15-års badge hos Steam. Men fan vad jag avskyr allt jävla klotter som har uppkommit på senare dagar. Ta er i kragen och lägg krut på era legendariska spel som alla skriker efter en tredje del.

Epic har bättre priser och ett mycket enklare format, anser jag. Så även jag köper mina spel där numera.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är för att Steam har haft mer eller mindre monopol så pass länge. Människan är vanedjur så vanor är svåra att bryta, även om en bättre lösning erbjuds.

Epic gör helt rätt. De investerar tillfälligt enorma mängder ren vinst från andra produkter för att långsiktigt äga massiva mängder värdefull data samt ge näring till sitt ekosystem.

Även om de förlorar pengar så köper de sig makt, inflytande samt något kul att göra om dagarna. Är du redan miljardär så har det stort värde.

Jag argumenterar inte emot deras strategi för att ta sig in på marknaden, men det de erbjuder inom plattformen räcker inte för mig just nu. Jag älskar att ta del av community-forumens diskussioner, snabbt bjuda in polare och allt annat som går att göra med Steam. Epic kan säkert nå dit, men de är inte där än. Därav kommentaren.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ur ett spelbutiksperspektiv så är ju köpupplevelsen på Epic Store vida överlägsen det hopplöst föråldrade Steam, vars gränssnitt är en himla röra. De sitter fast i gammalt tänk och har nog svårt att ta sig ur det för att ett omtag skulle reta upp en högljudd användarbas som överlag hatar förändringar.

Sen fattar jag att många som varit med länge vant sig vid Steam och tycker det är otroligt praktiskt. Men det är lite som med gamla Slussen i Stockholm – ett virrvarr till sönderfallande betongkloss som i huvudsak försvarades av konservativa och vältaliga pensionärer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av bluebird:

Ur ett spelbutiksperspektiv så är ju köpupplevelsen på Epic Store vida överlägsen det hopplöst föråldrade Steam, vars gränssnitt är en himla röra. De sitter fast i gammalt tänk och har nog svårt att ta sig ur det för att ett omtag skulle reta upp en högljudd användarbas som överlag hatar förändringar.

Sen fattar jag att många som varit med länge vant sig vid Steam och tycker det är otroligt praktiskt. Men det är lite som med gamla Slussen i Stockholm – ett virrvarr till sönderfallande betongkloss som i huvudsak försvarades av konservativa och vältaliga pensionärer.

På vilket sätt är det överlägset? Det finns inte mycket med köpupplevelsen jag personligen kan tycka de gör bättre. Varken till utseende av butiken, informationen du får om spelet, eller själva köpet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag argumenterar inte emot deras strategi för att ta sig in på marknaden, men det de erbjuder inom plattformen räcker inte för mig just nu. Jag älskar att ta del av community-forumens diskussioner, snabbt bjuda in polare och allt annat som går att göra med Steam. Epic kan säkert nå dit, men de är inte där än. Därav kommentaren.

Då förstår jag och håller med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar