Traditionsenligt - vinterra hos Steam, Xbox, Playstation och Nintendo

Robot
Traditionsenligt - vinterra hos Steam, Xbox, Playstation och Nintendo

Vet du fler - tipsa i kommentarerna.

#playstation, #rea, #steam, #switch, #valve, #xbox


Medlem

Valve är ju sjukt etablerade så folk behöver inte sätta höga reor där längre. Allt som reas på steam är billigare någon annanstans oftast. Vet inte ens om jag minns när jag köpte spel direkt från steam senast.

Medlem

Finns det några måstespel till Switchen på rean? Får ju åtminstone bli ett Mariospel till barnen med switchen som ligger under granen. Känns dock som att Nintendo är de som rear minst?

Medlem
Skrivet av noreason:

Valve är ju sjukt etablerade så folk behöver inte sätta höga reor där längre. Allt som reas på steam är billigare någon annanstans oftast. Vet inte ens om jag minns när jag köpte spel direkt från steam senast.

Menar du att du köper på grey market eller är dom officiella marknadsplatserna billigare också?

Själv ska jag hålla mig ifrån att köpa nått, nu får det vara nog för iår. Har spenderat ca 4000kr på spel iår.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
SWAT klonen (Ready or Not) har släppts till Steam

Har redan handlat 3 spel idag. 2 spel till Steam blev det. (Ready or Not) släpptes i Early Access för några dagar sedan. Det är ett SWAT spel med single player AI teammates, CO-OP och PvP. Kostar 36 Euro. Har börjat lira nu och det är väldigt likt SWAT 4.
Sedan köpte jag (DeathLoop) som ligger på 50% rea på 29 Euro.

Sedan köpte jag (Far Cry 6) via EPiC Store för 295:- med checken inräknat. Skulle helst vilja ha dessa spel till min betydligt kraftfullare (jämfört med min PC) PlayStation 5 men FPS-spel måste liras med mus & tangentbord.
_____________________________________________________________________
Hur kan FZ ha missat att rapportera att SWAT klonen (Ready or Not) har släppts i Early Access till Steam? Det är hett efterlängtat och har mycket bra betyg på user reviews på Steam. Ligger på 96% överväldigande positivt av över 8 tusen röster. Det bådar gott.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

GOG har också vinterrea, jag funderar på att dra till med Wasteland 3 för 11 euro.

Skrivet av CARTMAN:

Har redan handlat 3 spel idag. 2 spel till Steam blev det. (Ready or Not) släpptes i Early Access för några dagar sedan. Det är ett SWAT spel med single player AI teammates, CO-OP och PvP. Kostar 36 Euro. Har börjat lira nu och det är väldigt likt SWAT 4.
Sedan köpte jag (DeathLoop) som ligger på 50% rea på 29 Euro.

Sedan köpte jag (Far Cry 6) via EPiC Store för 295:- med checken inräknat. Skulle helst vilja ha dessa spel till min betydligt kraftfullare (jämfört med min PC) PlayStation 5 men FPS-spel måste liras med mus & tangentbord.
_____________________________________________________________________
Hur kan FZ ha missat att rapportera att SWAT klonen (Ready or Not) har släppts i Early Access till Steam? Det är hett efterlängtat och har mycket bra betyg på user reviews på Steam. Ligger på 96% överväldigande positivt av över 8 tusen röster. Det bådar gott.

Vet du om "RoN" har matchmaking? Måste man ha ett gäng kompisar in i spelet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Köpt 3 spel - VVVVVV, Painkiller Complete Pack och Braid.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Inaktiv

Playstation stores rea😂

Medlem

Funderar på Ni No Kuni 1 eller Final Fantasy XII till Switch. Har inte spelat det första Ni No Kuni och FFXII har jag inte spelat sedan det släpptes. Gillade det inte då, men kanske nu. Vilket ska jag köpa?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Vet du om "RoN" har matchmaking? Måste man ha ett gäng kompisar in i spelet?

Vet inte riktigt. Lirar bara single player.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är man riktig nörd köper man spel på skiva.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skrivet av CARTMAN:

Vet inte riktigt. Lirar bara single player.

OK, tack.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Finns ett par trevliga titlar som är rea på PS , deathloop (återigen), Disco elysium (final edition) samt sherlook holmes det äldre (hela 80% rabatt ). Det fanns en hel del intressant som jag inte minns på rak arm, första gången jag ser Disco på rea (på PS dvs), så det blir det troligen att lägga vantarna på.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Menar du att du köper på grey market eller är dom officiella marknadsplatserna billigare också?

Själv ska jag hålla mig ifrån att köpa nått, nu får det vara nog för iår. Har spenderat ca 4000kr på spel iår.

Jag tänker på Epic som utöver har rea dessutom ger 95 kr rabatt på köp över 140 kr

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Finns det några måstespel till Switchen på rean? Får ju åtminstone bli ett Mariospel till barnen med switchen som ligger under granen. Känns dock som att Nintendo är de som rear minst?

Cuphead!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Enda reor jag riktigt köpt på är epics på senaste tiden. Med deras rabttkoder så är det riktig rea där man vill köpa massa saker där det är billigt som fan!

Steams är helt värdelösa har fortafarnde kvar saker i min wishlist sen åratal tillbaka för att reorna var skit.

Spel jag verkligen vill ha köper jag till fullpris allt annat är spel jag kanske vill testa om det är billigt nog och då ska det vara minst 50% rabatt

Medlem

En sak jag inte riktigt förstår efter att ha köpt PS5 och har nu både XBX och den. Varför är spel så mycket billigare på skiva till PS än digitalt? T om under rean nu i PS Store är dom digitala utgåvor dyrare än spelet på skiva hos t ex Netonnet.

Borde det inte vara billigare digitalt? Ingen kostnad för att tillverka skivorna, omslag, fodral osv osv osv. Ingen fraktkostnad.

Nej, jag orkar inte med någon Xbox vs PS diskussion, men upplever att spelen till Xbox är billigare digitalt än på skiva. Speciellt om man köper t ex från eneba eller liknande sidor.

Jag vet att vissa vill ha alla sina spel på skiva. Personligen tycker jag bara det är omständigt. Först och främst kan man refunda spel om man köpt dom digitalt. Sen det här att byta skiva hela tiden är riktigt segt...

Medlem
Skrivet av martinot:

Har jag på ps5an. Inte klarat dock:).

Medlem

Middle Earth Shadow of War är på 85% rea på Steam, riktigt bra deal asså

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Har jag på ps5an. Inte klarat dock:).

Har det redan till PC, Xbox och även i bilens infotainment (där jag spelade det först när jag fick bilen), men även om den är grymt svår och jag inte i närheten klarat den, så kunde jag inte låta bli att köpa även till Switch nu på rean!

Är ju så grymt snyggt och fantastiskt underbart spel.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Har det redan till PC, Xbox och även i bilens infotainment (där jag spelade det först när jag fick bilen), men även om den är grymt svår och jag inte i närheten klarat den, så kunde jag inte låta bli att köpa även till Switch nu på rean!

Är ju så grymt snyggt och fantastiskt underbart spel.

Jo jag älskar verkligen grafikstilen jag med men kan hända att jag suger lite för mycket för att kunna tycka om det mer än vad jag gör^^.

1
Skriv svar