Mer än maskiner – Horizon Forbidden West lägger krut på mänskliga möten

Robot
Mer än maskiner – Horizon Forbidden West lägger krut på mänskliga möten
Medlem

De kunde inte visat upp detta i video då? Tänker, det låter lovande men hade ju varit mer "säkert" om man fick se hur det fungerar i städerna.

Hursomhelst så längtar jag efter detta då HZD är ett av mina favoritspel någonsin.

Medlem

Låter bra, dessa var definitivt några av Zero Dawns största svagheter. Som nämnt så vore det trevligt att få se det in action dock.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Det tycker jag låter bra. Efter en eller två timmar var de mekaniska "djuren" väldigt ointressanta. Storyn var dock grym på alla sätt och vis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Hoppas främst manuset är bättre, ettans interaktioner med människor kändes träiga i sitt framträdande människor emellan.

Lite mer "finess" i själva ondskan hade suttit fint, ge mig mer typ politiska intriger än genom onda människor som likt gamla skådisar tvår sin mustasch när ondskan begås, mer lawfull evil än chaotic evil okej?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Finns några bilder här. Ser ju definitivt lovande ut.

https://www.gameinformer.com/exclusive/2021/12/22/these-five-...

Det där såg riktigt trevligt ut.

Önskar att de gör ett nytt Killzone efter denna, som är helt next-gen. Det skulle vara grymt, trots att HFW är på PS4 och PS5 så har de lyckats bra grafiskt. Kan bara tänka mig hur ett spel av dem som enbart är för PS5 skulle se ut.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Hoppas främst manuset är bättre, ettans interaktioner med människor kändes träiga i sitt framträdande människor emellan.

Lite mer "finess" i själva ondskan hade suttit fint, ge mig mer typ politiska intriger än genom onda människor som likt gamla skådisar tvår sin mustasch när ondskan begås, mer lawfull evil än chaotic evil okej?

Håller med om interaktionerna. Oftast var de så tråkiga att jag skippade hela konversationen och struntade i vad jag gjorde för val.

Medlem

Toppen!
Jag spelade ettan först nu i sommar och älskade delar men var djupt nissnöjd med andra. Känns som andra redan haft samma kritik för nu verkar allt jag gnällde på bli bättre

Bättre mänskliga NPCs. Redan ettans DLC kändes betydligt mer levande än grundspelets stå-å
På-samma plats NPCs

Klättrandet.

Spjutstriderna.

Och antar att de även tweakat levlande/loot
Vissa skills var helt värdelösa. Långt innan endgame hade jag maxat allt som behövdes.
Och hade även, fram till DLCts specialare, bästa coils redan halvvägs genom spelet.

Om de sen på någpt sätt kan minska behovet att byta båge hela tiden. 4 stycken med snabbval? Visst. Men sen behlvde man plötsligt in och få fram en femte...

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Det där såg riktigt trevligt ut.

Önskar att de gör ett nytt Killzone efter denna, som är helt next-gen. Det skulle vara grymt, trots att HFW är på PS4 och PS5 så har de lyckats bra grafiskt. Kan bara tänka mig hur ett spel av dem som enbart är för PS5 skulle se ut.

Det är det minst intressanta med PS5 skulle jag säga.
Fysik, AI och mer avancerade världar kommer vara sjukt intressant framöver.
Texturer och sådant man kan skala emellan generationer känns inte alls lika spånnande.

Skrivet av Evilof:

Toppen!
Jag spelade ettan först nu i sommar och älskade delar men var djupt nissnöjd med andra. Känns som andra redan haft samma kritik för nu verkar allt jag gnällde på bli bättre

Bättre mänskliga NPCs. Redan ettans DLC kändes betydligt mer levande än grundspelets stå-å
På-samma plats NPCs

Klättrandet.

Spjutstriderna.

Och antar att de även tweakat levlande/loot
Vissa skills var helt värdelösa. Långt innan endgame hade jag maxat allt som behövdes.
Och hade även, fram till DLCts specialare, bästa coils redan halvvägs genom spelet.

Om de sen på någpt sätt kan minska behovet att byta båge hela tiden. 4 stycken med snabbval? Visst. Men sen behlvde man plötsligt in och få fram en femte...

Jag störde mig rätt mycket på att pengar vart ganska värdelösa rätt tidigt.
Hoppas att de lyckas lösa en bättre ekonomi där det finns något intressant att köpa längre in i spelet.

Sen ja, fixa till loot, det vart bökigt och tråkigt.

Sen så vart det för mycket text, hoppas att man slipper läsa något i 2:an.

Medlem

Striderna med andra människor var det enda jag störde mig på i första spelet. Det jag redan sett från en av dom första videorna övertygade mig om att 2an är bättre på det mesta.

1
Skriv svar