GTA V det mest sedda spelet på Twitch under 2021, visar statistik

Robot
GTA V det mest sedda spelet på Twitch under 2021, visar statistik
Medlem

99% av dem streamsen är fivem och rp servrar

Medlem

Ja, jag tänkte väl att jag nyss läste samma nyhet...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, jag tänkte väl att jag nyss läste samma nyhet...

Distansarbete i all ära, men det leder ibland till kommunikationsmissar 🤣

Medlem
Skrivet av niko:

99% av dem streamsen är fivem och rp servrar

Precis, standard GTA Online har inte varit populärt bland streams de senaste 2 åren bortsett från en snabb peak i några dagar efter en ny heist kommit.

eld
Medlem
Skrivet av Winzi:

Precis, standard GTA Online har inte varit populärt bland streams de senaste 2 åren bortsett från en snabb peak i några dagar efter en ny heist kommit.

Dags att ge fiveM en egen kategori på twitch!

Medlem

Kul spel absolut (single player) men jag beklagar mig att det har fått sådan EXTREM hype med online komponenten som har gjort R* giriga som fan.

Detta har ju bara blivit ett dåligt tragiskt skämt med alla dessa föreviga re-releaser av spelet även.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Kul spel absolut (single player) men jag beklagar mig att det har fått sådan EXTREM hype med online komponenten som har gjort R* giriga som fan.

Detta har ju bara blivit ett dåligt tragiskt skämt med alla dessa föreviga re-releaser av spelet även.

Fast det är ju inget av det som gör att spelet är populärt på twitch. Anledningen till det är FiveM, Rp och NoPixel.

Medlem
Skrivet av Drama:

Fast det är ju inget av det som gör att spelet är populärt på twitch. Anledningen till det är FiveM, Rp och NoPixel.

Nej det förstår jag. Ville bara skriva mina tankar kring R*. Vet dock inte vilka dessa namn är. Antar att det är kända streamers.
___________
:::: EDiT ::::

Sökte på namnen och ser att det är nån mod och nåt community. Hittade inget om "Rp".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ja ge Fiver osv lite shout out FZ, det är ju community content som är populärt, inte den dassiga online versionen som rockstar har.

eld
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej det förstår jag. Ville bara skriva mina tankar kring R*. Vet dock inte vilka dessa namn är. Antar att det är kända streamers.
___________
:::: EDiT ::::

Sökte på namnen och ser att det är nån mod och nåt community. Hittade inget om "Rp".

FiveM = en en slags servermjukvara med hög moddningsbarhet, RP = roleplay, nopixel = en välspelad server bland streamare.

GTA 5 kan byggas om hur du vill och många har gjort om det till renodlade MMORPG's.

Roleplay servrar är populära för att folk för det mesta följer regler och spelar med tanken att förbättra andras upplevelse,
det skapare en roligare stämning och en mer levande värld helt enkelt.

Så GTA5 är inte riktigt samma sak som att spela på en rp-server med fiveM, och GTA5 är populärt nu nästan helt på grund av roleplay servrar.

1
Skriv svar