Amiga Mini har releasedatum - Släpps i mars 2022

Medlem

Bara skaffa ett Usbminne och fyll med de spel du gillar. Du kan utan problem köra vilka spel du vill från usb på miniamigan...


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Ni missar 3 av de bästa spelen:

Agony:

North and south:

Beneath a steel sky:

Bonus:

Bonus 2:

Det bästa till slut! 🙂:

PS Ja, jusst det, SEGA! Har ni nånsin sett mer badass tjej? 🙂:

Medlem

Spelade mycket Firepower med en kompis, man kunde ju köra mot varandra split screen

Sen joysticks i all ära men vi satt alltid och sa att det hade varit skönt att ha nintendo kontroller till Amigan också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lambo:

Inget Wings of Fury? 😥

Eller "Knights of the sky"


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Visst ja moonstone undrar vem som äger rättigheterna till det spelet ?

Skaparen själv.
http://agamestudio.net/

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Du kan använda en Tac-2 om du har en sådan här adapter.
https://www.retronicdesign.com/en/

Eller ja, adaptern fungerar i alla fall med C64 Mini som dom släppte härom året, så det fungerar nog på deras kommande Amiga Mini också.

Fräckt!
Kanske får ge detta en chans så jag får återinviga Tac-2-an i det fina spelrummet här nere i lägenheten istället för att ligga uppe på vinden.
Dessutom så skulle det vara kul att visa barnen vad jag spelade på när man var yngre.


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av Dizzz:

But... why?

För att 70- och 80-talisterna är en köpstark grupp just nu?


signatur

/MJ

Medlem

Jag tycker på riktigt att det är helt bisarrt att ingen gjort en retro tac2 sticka med usb för PC etc. Visst det finns adaptrar etc. Men jag vågar ju knappt använda min gamla. Hade dött om jag haft sönder den.

Medlem

Det var rätt tunt med spel. Det fanns ju massor av bra Microprose / Sid Meier-spel till Amiga. Var är Civilization, Railroad Tycoon, Silent Service, Gunship, Red Storm Rising? Andra man saknar är Elite, Command & Conquer, Wing Commander...

Inaktiv
Skrivet av Poppert:

Det var rätt tunt med spel. Det fanns ju massor av bra Microprose / Sid Meier-spel till Amiga. Var är Civilization, Railroad Tycoon, Silent Service, Gunship, Red Storm Rising? Andra man saknar är Elite, Command & Conquer, Wing Commander...

På ditt usb-minne kanske?

Medlem

Förbokade direkt när den annonserades! Var ju där allt började för mig 😊

Medlem
Skrivet av mats:

För att 70- och 80-talisterna är en köpstark grupp just nu?

Vissa av dem *host* kanske redan har några äkta Amigor kvar som fortfarande snurrar... inklusive en CD32.

Medlem

Åhh. Battle Chess. Vad jag har saknat det. Schack på roligaste sättet.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Tycker själv att det var en ganska schysst samling av klassiska Amigaspel! Det är ju rätt svårt att få med alla klassikerna om man begränsar sig till 25 st och dessutom är det (som sagt) nog svårt att få rättigheterna till många av dem.

Följande är iaf spel som jag minns:
1. Alien Breed - Oklart för mig vilken utgåva som inkluderas, jag vill helst ha ettan/den första/orginalet.
2. Another World - Klassiker! Har den på min Android också. Vore schysst om de även kunde inkludera uppföljaren: Flashback, men men...
3. California Games - Givet att man måste ha med någon av dessa Winter/Summer/California Games varianterna så att man kan förstöra sin joystick.
4. The Chaos Engine - Oh yes! En coop-klassiker! Vill minnas att musiken var topp dessutom!
5. Dragons Breath - Kanske inte det mest kända spelet, men en av mina favoriter! Bjuder på en retrodoftande bild på orginallådan
6. The Lost Patrol - Kanske ingen odödlig klassiker, men jag minns den vemodiga musiken samt att mina soldater konstant snubblade över minor och dog...
7. Paradroid 90 - Uppfräschning av gamla Paradroid från C64:an. Mycket bra!
8. Pinball Dreams - Det klassiska flippret från Amigatiden!
9. Speedball 2 - Ahh... Diskutabelt Amigaspelet Nr. 1!
10. Stunt Car Racer - Köra bil på berg-och-dal-banor? Ja tack! Det var nästan roligast att krascha spektakulärt.
11. Super Cars 2 - Oklart om Super Cars 1 eller 2 är min favorit, men 2:an är helt klart en riktigt bra top-down racer.
12. Worms - Ja, jag antar att man bör ha en variant av Worms med i sin samling.

Så 12 av 25 är spel som jag minns med värme. Inte så dåligt!

Medlem

Förstår inte varför man skulle vilja ha en amiga utan ett ordentligt keyboard...

Själv har jag uppgraderat min gamla a1200 i år...köpte den när den släpptes och tyckte den legat och samlat damm för länge.
Så jag slamdunkade över 6000kr på den och nu är den fantastisk! Tror jag ska göra det med ett par andra Amigor med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tror jag håller mig till en pi400 med pimiga. Känns ju mer äkta än vad minin gör då minin inte har ett riktigt tangentbord....

Medlem

Kul med nostalgi, har en A500 och lite andra gamla konsoler liggandes, tycker dock det är svårt att få den där riktiga nostaligikänslan när man inte har rätt miljö, tv och liknande. Misstänker att VR skulle kunna lösa detta på ett relativt smidigt sätt, då man enkelt skulle kunna få rätt storlek/format på tv osv, fick i alla fall lite den känslan i Pixel Ripped 1995 på Oculus Quest.

Verkar nu även finnas ett frontend för retroarch vid namnet Emu VR som ser lite intressant ut, ser dock inte ut att ha 3D modeller för riktigt alla plattformar än:

12
Skriv svar