Bästa Halo kampanj?

Medlem
Bästa Halo kampanj?

Vilken Halo kampanj är egentligen bäst (av FPS-spelen)? Gillar dom alla på sitt sätt. Hade nog minst kul med ODST tror jag även om jag gillar konceptet. Tack Pcgamer.com för inspirationen

It's not a lake, it's an ocean

Svårt. Det var ett tag sedan jag spelade om flera av Halo-spelen nu, och Halo Infinite är förstås färskast i minnet. Men Halo 3 hade en fantastisk kampanj.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har lirat Infinite lite mer nu och gillar upplägget skarp påminner en del om Shadows of Mordor kan jag tycka. Väntat dock tills jag spelat klart kampanjen innan jag bestämmer mig för vilket kampanj jag tycker är bäst.

Skribent

Jag skulle säga Reach. Även om det lite är som att se Titanic, du vet ju att båthelvetet inte kommer fram men samtidigt så blir resan dit väldigt emotionell.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nostalgiskt skulle jag säga trean, Annars Infinite.

Medlem

Lägger min röst på Halo 3.

Tvåan har nog absolut störst variation, och den sista banan är nog min favorit i hela Halo.

Medlem

Har aldrig tyckt Halo varit så bra så jag idast spela en hel kampanj.
Har aödrig köpt ett Halo iofs utan fått med spelen specieölt på xbox och 360 tiden då man köpt annat.
Så jag avstog röst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av johanAndersson:

Tvåan har nog absolut störst variation, och den sista banan är nog min favorit i hela Halo.

Jag skulle argumentera för att Reach har mest variation, det har ju till och med en rymdskeppsbana.

Halo 2 gav mig lite sur smak i munnen pga cliffhangern, kändes som spelet just börjat när den kom. Men i kombinationen med 1an och 3an är det riktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Infinite var faktiskt väldigt bra men jag valde Halo CE.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skulle argumentera för att Reach har mest variation, det har ju till och med en rymdskeppsbana.

Halo 2 gav mig lite sur smak i munnen pga cliffhangern, kändes som spelet just börjat när den kom. Men i kombinationen med 1an och 3an är det riktigt bra.

Rymdskepp till att börja med, sen stadsmiljö, sen en alienbas med mycket flygande, sen en öppen bana utomhus, sen en floodbana, sen invasion av High Charity och till sist den underbara sista banan.

Reach är väl mest bara på planeten Reach?

Medlem

Jag tyckte det var svårt. Jag gillar alla faktiskt. Ohh jag vet till och med 5an. Men jag valde ODST. En "vanlig" marinesoldat. Utan superkrafter.

Ambassadör
Xbox

Halo Infinite!


signatur

Jump in.

Medlem

Måste nog ändå säga Infinite. Visst, man har den i färskt minne så det är kanske därför, men säger den tills vidare. Tanken är att jag ska köra om alla Halo tids nog.

Avstängd

Som spel, för glädjen av spelandet, så är Infinite bäst. Jag vill ha mer. Sen är det orättvist att jämföra spel med 20 års mellanrum. Och det är väldigt svårt. Man ska jämföra ett gammalt minne med en ny, färsk upplevelse.

Medlem

Vill bara slå ett slag för Halo Wars 1 och 2 har också bra kampanj. Båda har också co-op. Rea nu på Xbox Store.

Medlem

Halo 2 alla dagar i veckan!
Riktigt svårt på legendary och stor variation.

Geeks Gaming

Infinite är riktigt bra. Men skulle säga att CE och 2an är top för mig.
Även flika in att jag tycker att Reach är extremt överskattat. Även om de va kul att se Halo från en annan sida så va där inget minnesvärt.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Infinite är riktigt bra. Men skulle säga att CE och 2an är top för mig.
Även flika in att jag tycker att Reach är extremt överskattat. Även om de va kul att se Halo från en annan sida så va där inget minnesvärt.

Känner exakt likadant för Reach. Tyckte till och med att det kändes rejält utdraget. Halo 3 är min absoluta favorit, går tillbaka varje år och spelar om ett par banor.

Medlem

Halo 3 hade en maffig kampanj. Slutet på infinite var riktigt bra men 343 har lite knepigt med att få ihop amma delar.
Jag tycker nog att storyn var bättre i 4an än i infinite.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skulle säga Reach. Även om det lite är som att se Titanic, du vet ju att båthelvetet inte kommer fram men samtidigt så blir resan dit väldigt emotionell.

Reach är definitivt min personliga favorit också, en känsloladdad resa och en del fyndiga easter eggs


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Skribent

Det spelet jag tycker har mest förlorad potential är ODST, jag förstår helt vad de försöker göra men de lyckas inte helt. Idéen med ODST är bra och jag skulle gärna ha fler spel med den styrkan istället för Master Chief. Menar Orbital Drop Shock Trooper, coolare än så blir det ju inte?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Toppklass: CE & Reach

Mellanklass: 3, ODST, Infinite

Bottenklass: 2, 4, 5

ELF
Medlem

Har bara kört ettan och tvåan. Så röstade på ettan då det kändes mer välpolerat på något vis än tvåan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det spelet jag tycker har mest förlorad potential är ODST, jag förstår helt vad de försöker göra men de lyckas inte helt. Idéen med ODST är bra och jag skulle gärna ha fler spel med den styrkan istället för Master Chief. Menar Orbital Drop Shock Trooper, coolare än så blir det ju inte?

Håller med, konceptet är coolt men dom lyckas inte helt i genomförandet. Har svårt att peka ut varför men hade inte lika kul med den kampanjen som jag brukar ha i ett Halo-spel.

Medlem

Röstade på ettan då jag lirade det på xbox när det kom ut jag var cirka 10 bast då, och hade aldrig spelat något sådant coolt förr. Jag spelad tvåan när det kom, men har inte rört serien sedan dess. Jag köpte Halo 2 Anniversary och Halo 3 på steam nu under redan för att se om spelen åldrats väl.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Halo 3 blev ”vinnare” i omröstningen, följt av CE.

1
Skriv svar