Nu får också PS Plus-ägare av Final Fantasy VII Remake gratis tillgång till PS5-uppgraderingen

Robot
Nu får också PS Plus-ägare av Final Fantasy VII Remake gratis tillgång till PS5-uppgraderingen
Medlem

Kommer inte bli gratis utan lär kosta mellan 10-15€ för att uppgradera. Square är inte kända för att ge bort saker gratis och det är bekräftat att så är fallet även den här gången.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Kommer inte bli gratis utan lär kosta mellan 10-15€ för att uppgradera. Square är inte kända för att ge bort saker gratis och det är bekräftat att så är fallet även den här gången.

" På torsdag den här veckan blir det ändring på den saken då även PS Plus-folket får tillgång till Playstation 5-uppgraderingen utan extra kostnad"


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Quelor:

" På torsdag den här veckan blir det ändring på den saken då även PS Plus-folket får tillgång till Playstation 5-uppgraderingen utan extra kostnad"

Square har redan bekräftat att den inte blir gratis.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Square har redan bekräftat att den inte blir gratis.

Då får du gärna bifoga källa på det, för allt jag kan hitta säger annat.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Quelor:

Då får du gärna bifoga källa på det, för allt jag kan hitta säger annat.

https://www.polygon.com/platform/amp/22846347/final-fantasy-v...

Sista avsnittet. Polygon brukar inte ha fel.

Medlem

Inte mer än rätt.. försökte spela ps4 versionen, kändes inge vidare flytmässigt. Var för snål/ tyckte det va dumt av dom å låsa ps5 bakom betalning. Ser fram emot att försöka igen!

Medlem

Så jäkla besviken att min fil inte kom upp i molnet. Har bara några få uppdrag kvar 😔 men en liten tröst var detta iaf 👍

Medlem

Bra att man äntligen får update (om det inte var så att jag har discversionen av spelet på PS4 men digitalversionen (hårdvaran) av PS5:an. 😂 Jaja, det var den jag fick tag på.

Det var dock något som skavde för mig med denna remake. Striderna tog så sjukt lång tid på fel sätt. Körde jag classic var det så lätt att jag kunde blunda och spela vilket var urtrist. Körde jag på vanliga (nya läget) tog det sjukt lång tid men bara för att jag fick ta potions stup i kvarten och det var mycket väsen för ingenting.
Sen störde det mig något kopiöst att urtrista transportmoment dragits ut med meningslösa dra-i-spak-uppdrag. Ta sig mellan sektorer i slummen kändes som det tog flera timmar.

Det var dock väldigt trevligt att se spelet i den grafiken jag alltid inbillade mig att det var

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Så jäkla besviken att min fil inte kom upp i molnet. Har bara några få uppdrag kvar 😔 men en liten tröst var detta iaf 👍

De har ett custom system för uppgraderingen av sparfiler mellan PS4 och PS5-versionen. Du måste ha båda installerade samtidigt, och sen starta PS4-versionen, sedan välja typ Upload save data, starta PS5-versionen och välja download save data. Då funkade det för mig.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Square själva skriver att den är gratis om du tidigare äger ps4-versionen (ps+ versionen inkluderad, men denna version är bara aktiv så länge som du betalar för ps+ medlemskap)

Läs mer här

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Polygon har ofta fel. Det går att uppgradera till PS5 version utan extra kostnad. Det Polygon gratisbloggarn kanske menar/blev förvirrad av är d att d fortfarande är ett Plus spel du har, kräver månadskostnad. Vill en ha den story som är ny för Intergrade får en köpa d som dlc precis som om en uppgraderar från köpt skiva.

Jag hade inte ropat hej än. Litar lika mycket på Square som jag litar på att min treåring låter julklapparna som är under granen vara fram till jul. Vi får se vad det blir av det, skulle inte bli förvånad om du tvingas köpa DLC för att få uppgraderingen exempelvis i slutändan.

Medlem

Nice!
Jag vart precis klar med FF15 så timeingen kunde inte varit bättre.
Jag hade dock varit villig att betala en liten summa för PS5 upgrade, men nu så kommer jag ju ändå få betala för expansionen, så det blir ju så typ ändå.

Witcher, Matrix och FF7 inom en veckas tid, helt otroligt 😁
Tur att man har feber och ont i halsen så att man hinner med allt😋

Medlem
Skrivet av Joewson:

Jag hade inte ropat hej än. Litar lika mycket på Square som jag litar på att min treåring låter julklapparna som är under granen vara fram till jul. Vi får se vad det blir av det, skulle inte bli förvånad om du tvingas köpa DLC för att få uppgraderingen exempelvis i slutändan.

Märklig slutsats. Speciellt när det uttryckligen står på deras sida att ps5 uppgraderingen ingår.

Hur som haver så gick det galant att ladda ner uppgraderingen idag till min ps+-version utan att behöva betala för något extra.

Medlem

Inatallerat ps5 versionen (gratis) och lirar för fullt. Mkt bra änsålänge, bara (?) Kommit till chapter 9 dock.

Men gratis var uppdateringen! Så in å kör ni som väntat, som en annan gjorde!

1
Skriv svar