Nintendo lyckas få ROM-sidor blockerade i Storbritannien

Robot
Nintendo lyckas få ROM-sidor blockerade i Storbritannien

Kampen mot piratkopierarna fortsätter.

#Piratkopiering


Medlem

Cut off one head, two more shall take it's place

Inaktiv

Ja, det blir ju ännu mer fel när de tjänar pengar själva på andras spel.

Avstängd

Vad har Nintendo emot ROM? Det är väl gött?

GOTT NYTT ÅR! \ ^_^ /

Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad har Nintendo emot ROM? Det är väl gött?

GOTT NYTT ÅR! \ ^_^ /

Skål!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

bara 25 år eller så för sent?

Medlem

Stort tvek på att de som emulerar skulle välja att köpa en konsol istället om de nu inte skulle få tag på ROMs.
Många äger ju dessutom redan spelet, bara att de får en bättre upplevelse genom att emulera det.

Medlem

Att de bara orkar.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

kan ju förstå dom vill skydda sina varumärke.

Medlem
Skrivet av loerk:

Stort tvek på att de som emulerar skulle välja att köpa en konsol istället om de nu inte skulle få tag på ROMs.
Många äger ju dessutom redan spelet, bara att de får en bättre upplevelse genom att emulera det.

Tror inte nintendo tror på det heller.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av loerk:

Stort tvek på att de som emulerar skulle välja att köpa en konsol istället om de nu inte skulle få tag på ROMs.
Många äger ju dessutom redan spelet, bara att de får en bättre upplevelse genom att emulera det.

Finns ju ingen som väljer bort att botanisera bland tusentals Roms för att gå över och prenumerera på Switch onlinetjänst och på så sätt få tillgång till ett tiotal Roms.

Medlem

Finns nog bara ett sätt för Nintendo att minska piratkopieringen av deras produkter, släppt allt på steam så att man inte behöver köpa deras totalt överprisade konsoller.

Medlem

...och samtidigt sitter folk på Twitch och streamar tv-serier helt öppet samtidigt som de får stora pengar donerade till sig.

Medlem
Skrivet av loerk:

Stort tvek på att de som emulerar skulle välja att köpa en konsol istället om de nu inte skulle få tag på ROMs.
Många äger ju dessutom redan spelet, bara att de får en bättre upplevelse genom att emulera det.

Alla som har dessa roms emulerar inte på pc utan moddar sin konsol för att spela gratis.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag har det mesta emulerat på en fat ps2 a men har mycket orginalspel med.
Men när det inte går att få tag på vissa spel är det inte mycket att välja på.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Vi har inte rättigheterna till deras produkter på så sätt. dock så alla spel som jag en gång köpte till NES tycker jag att jag skulle få pass på att kunna spela efter att min gamla maskin gått sönder för herran många år sedan =D

Medlem

Man får inte glömma att tredjepartsutvecklare vill såklart inte heller att deras spel hamnar på en rom-sida.

Skrivet av Gandir:

Finns nog bara ett sätt för Nintendo att minska piratkopieringen av deras produkter, släppt allt på steam så att man inte behöver köpa deras totalt överprisade konsoller.

Det enda sättet att minska piratkopiering är att förklara all kultur gemensamt ägd och grattis för alla! Upp till kamp, kamrater, mot bourgeoisins ägande av den gemensamma kulturen!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Stort tvek på att de som emulerar skulle välja att köpa en konsol istället om de nu inte skulle få tag på ROMs.
Många äger ju dessutom redan spelet, bara att de får en bättre upplevelse genom att emulera det.

Skrivet av Hipshot:

Tror inte nintendo tror på det heller.

Skrivet av lonian:

Alla som har dessa roms emulerar inte på pc utan moddar sin konsol för att spela gratis.

Jo, det lär ju vara många som gör det för att spela gratis.
Sen spelar det väl ingen roll i de flesta länderna i världen om man redan äger originalen. Eftersom i de flesta länder får man inte ens ha en kopia av sina spel eller filmer så där är vi svenskar väldigt lyckligt lottade eller vad man ska kalla det för.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Vi har inte rättigheterna till deras produkter på så sätt. dock så alla spel som jag en gång köpte till NES tycker jag att jag skulle få pass på att kunna spela efter att min gamla maskin gått sönder för herran många år sedan =D

Du har den rätten men du måste själva föra överspelet till en rom, om du skall göra det helt lagligt. Vilket så klart också är fullt möjligt att göra med rätt hårdvara.

Du får kopiera med orsaken att kunna använda produkten som du vill göra, det är därför modchip och homebrew är lagligt, Däremot får man inte sälja modchip med orsaken att piratkopiera spel. Däremot är det fullt lagligt om det är för att kunna köra till ex linux på en PS4 osv.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det enda sättet att minska piratkopiering är att förklara all kultur gemensamt ägd och grattis för alla! Upp till kamp, kamrater, mot bourgeoisins ägande av den gemensamma kulturen!

Håller inte med om det däremot, finns många andra sätt där företagen fortfarande kan tjäna pengar också, visst en liten promille piratkopiering kommer alltid att finnas ändå.

Men det kräver ju till ex en plattform där du kan se alla filmer och tv-serier som existerar för att komma åt den piratmarknaden för ett relativt låg summa pengar som inte gör det värt att piratkopiera.

Att det aldrig kommer att hända är ju en helt annan sak däremot

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo, det lär ju vara många som gör det för att spela gratis.
Sen spelar det väl ingen roll i de flesta länderna i världen om man redan äger originalen. Eftersom i de flesta länder får man inte ens ha en kopia av sina spel eller filmer så där är vi svenskar väldigt lyckligt lottade eller vad man ska kalla det för.

Skulle vilja påstå att det är betydligt flera länder som har likande lagar som vi har i Sverige eller ännu mera fördelaktigt för privatpersoner. USA är ett av de få länder som har lagar som verkligen försöker stoppa folk från att utöva sin rättighet att använda det du har köpt.

Medlem

Borde vara max 10 års copyright på mjukvara. Mina 2 korvören. Kollade igenom hyllan och lådorna häromdagen, slutade räkna vid typ 50 spel, jag säger inte att jag är någon ängel men tror inte någon förlorar på att jag spelar Super Mario 64 emulerat.

Eller jo, NINTENDO förlorar ju på det eftersom deras portning till Switch är askass i jämförelse med det emulatorer kan erbjuda, så ingen vill köpa de portade spelen till Nintendo Switch. Varför ska jag köpa Mario 64 eller Ocarina of Time _igen_ när Nintendo inte gjort en enda förbättring jämfört med versionerna som kom ut för 20+ år sedan?

Medlem

Jag köppte zelda BoW till wii u i veckan. Cd skivan såg fin ut men kunde inte läsas. Och kunde inte heller ladda ner uppdateringen som den ville ha. Hmm det är då man börjar undra hur dom vill man ska gå till väga för att få spela sitt dyra spel mam köppt..

1
Skriv svar