Nyårssnack! Hur var ditt spelår?

Robot
Nyårssnack! Hur var ditt spelår?

Ring in det nya och red ut det gamla tillsammans med dina FZ-kompisar.

#fz


Medlem

Lirat genom Doom och Doom 2, satsar nu på Witcher 3 vilket kom bra nu efter säsong 2

Medlem
Skrivet av delli:

Lirat genom Doom och Doom 2, satsar nu på Witcher 3 vilket kom bra nu efter säsong 2

Witcher 3
<3 <3

Medlem

Bra år överlag. Jag har spelat betydligt fler spel än normalt. En del stora, men också många små titlar som klaras av på några kvällars spelande.

Medlem

Mycket bra år. PS5 och en jäkla massa kul spel från backloggen.

Mitt bästa spelår utöver World of Warcraft-eran.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ett av de bättre på mycket länge! Har hunnit dra igenom alla Quake och dess expansioner och alla Civilization-spelen! Samt ett helt gäng NES-spel som jag kört på en Anbernic bärbar konsol(givetvis enbart spel jag på riktigt äger och har en kassett på!). Samt lite nytt och sånt mindre viktigt. Ser framemot ett nytt härligt år då man kan dra igenom Doom-serien igen samt Heretic! Hexen tror jag inte att jag orkar igen, för mycket backtracking för min smak.

Gott nytt år FZ!!!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

It's not a lake, it's an ocean

Det var egentligen ett ganska mediokert spelår, men jag gjorde det till ett härligt backloggår.

Och: Inköp av Xbox Series X. Inköp av Switch (även om den mest samlat damm). Och med bara dagar kvar av året inköp av PS5. En trevlig bekantskap, men har bara testat Astro's Playroom än.

Halo Infinite var en positiv överraskning, Kaze and the Wild Masks likaså. Metro Exodus blev årets backloggspel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ungarna är lite större nu så detta var väl första året på typ 7 år som jag nästan spelar lika mycket som innan första barnet kom. Det får väl ändå ses som mästerligt 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Var helt nöjd eftersom jag spelar på Playstation så har inget att klaga på.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Var helt nöjd eftersom jag spelar på Playstation så har inget att klaga på.

Ja allt blir helt plötsligt magiskt & allt glittrar när man spelar på Playstation.


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Medlem

Tror jag förträngt detta år, minns inte riktigt vilka spel som kom ut. Men har spelat en massa, och då menar jag en massa... sånt som händer när man har inget annat att göra om dagarna pga pandemi, arbetslöshet och alla vänner bor flera mil bort (en del på andra sidan jordklotet). Med andra ord ett meh år även om det var kul att kunna spela dygnen runt.

Medlem

Inte det bästa spelåret, har haft lite luckor då jag inte haft något att spela men i slutändan blev det helt okej ändå men några riktigt bra spel även om några av dom har varit äldre spel.

Medlem

Nja

Deathloop å Solar Ash.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Inte nå vidare tyvärr.

Brädspelsåret har varit bättre 😁


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelar fortfarande bloodborne så jag klagar inte. Förbaskat bra spelår med Age of empires och ett nytt halo. Lägg därtill ett mästerligt co op spel så är det grädden på moset ☺️

Medlem

Efter att i princip uteslutande lirat på PC sedan 1995, har det nästan bara blivit konsol detta året. Behövde ett nytt grafikkort och ville inte betala ockerpriser men kom istället över ett PS5 på Elgiganten. Visst saknar jag tangentbordet och musen men trivs mer och mer framför TVn. Problemlöst lirande 60 fps i 4K på en fet TV var helt enkelt underskattat av mig. För trevligt det är det. Grafikkortet får vänta tills priserna blivit normala.

I år har jag kört igenon bland annat Dark Souls 1, 2, 3, Demon souls, Ratchet och Clank, Sekiro, Kena, Nioh 2, Ff7, Tales of arise mm...

Kommande år ser jag mest fram emot Elden Ring, Horizon och God of War.

Medlem

Har blivit mycket Switch! Warioware, Mario Golf, Hyrule Warriors Age of Calamity, Zelda Skyward Sword med min dotter och inte minst Bowser’s Fury. Till ps5 mycket Returnal och Ratchet and Clank plus Deathloop. Bra spelår!

Medlem

2021 har varit mycket Resident Evil till PS4! Re2 remake fram till RE8 nu som jag är inne på min andra runda!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Thisistoby:

Ja allt blir helt plötsligt magiskt & allt glittrar när man spelar på Playstation.

Handlar väl om att Sonys exklusiva spel håller mycket hög nivå samt det släppst flera stycken detta året.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ett riktigt bra spelår för mig. It Takes Two, Psychonauts 2, Metroid Dread och Resident Evil Village var alla fyra helt fantastiska. Dessutom betade jag av backloggen en del, där Resident Evil 7 (i VR!) och Superliminal stack ut lite extra.

Till råga på allt fick jag äntligen mitt efterlängtade spelrum i källaren med min nya LG CX-tv och nytt fräscht surroundsystem. Det bästa spelåret sedan 2017!

Medlem

Bland de bättre spelåren för mig har aldrig spelat så mycket i hela mitt liv 🥳 Slog personligt rekord i avklarade spel blev hela 32 stycken 😯 Men har inte gjort mycket annat på fritiden haha inte ens träffat vänner (förutom online där jag fått flera nya). Det är verkligen gött att låsa in sig 😊

Medlem

På det stora hela är jag väldigt nöjd med det som jag fick uppleva under 2021. Höjdpunkter för mig har varit bland annat Assassin's Creed Valhalla, The Last of Us och just nu spelas Final Fantasy 7 remaken och jag har blivit helt golvad, jag som alltid trott att jag avskytt JRPGs har nu helt fastnat...Så 2021 gav mig inte bara fina spelupplevelser utan öppnade även mina ögon för en helt ny genre, inte illa pinkat.

Medlem

Blir rätt trött på att folk påstår varje år att det är ett mellanår. Tycker faktiskt i år som förra året och året innan dess levererar bra spel. I år var det Returnal, Ratchet and clank, Kena, Ghost of Tsushima director's cut, Diablo, guardians of the Galaxy, Mario Party Superstars och massa andra! Sluta lipa:)

Medlem

Ett spelår definieras inte av hur många själlösa AAA spel som släpps. Utan av vad vi själva upplever. Så att säga att det varit ett mellanår eller ett mediokert år är trams.

Varje år är således ett utomordentligt spelår för min del. Tack vare att jag inte sänker mig till att bara spela AAA så är utbudet alltid enormt. Jag har aldrig tråkigt. Det enda jag har brist av är tid då jag är småbarnsförälder

Medlem

Glömde nämna Metroid Dread, årets spel här.

Medlem

Beroende på vilken typ av gamer du är och ålder kanske så tycker jag ändå spelåret 2021 var riktigt kasst.

Jag kör uteslutande mmorpgs, hade höga förhoppningar av New World. Det var snyggt bra befolkning men tyvärr slutade i flopp.

Finns bara 1 spel utöver jag kört och det är Apex Legends, kört sen det kom ut. Dock även där är drivkraften borta. Körde predator S1-4 sen segnade jag till då aimbots bokstavligen är överallt. Även i ranked preds , i vissa fall hela teams som kör. Så intresset avtog där med knappt kört ett game 2021.

Räddningen blev kanske inte oväntat för personlig del. Commodore 64 / Amiga samlat x-antal år. Dessa datorer är väl räddningen för mitt 2021. Cannon fodder, it came from the desert, eye of the beholder, sensible soccer 2 player mm mm.

Oavsett vad PC marknaden levererar så kan jag falla tillbaka på denna eran, Det tar liksom aldrig slut, kraften bakom amiga/c64 communityn går stadigt framåt. Människorna bakom alla nya skapelser är helt sjuk. Numera kör man Amiga 500 med accelerator, hdmi you name it, nya spelsläpp mm. Jävligt tacksam man var datornerd redan 86/87 så vad som än händer på PC kommer jag alltid ha ett bra Amiga /64 år.

Medlem

Riktigt bra spelår tack vare Xbox med gamepass.

Medlem

Tveksamt spelår för egen del då jag knappt hunnit spela så mycket pga familj, flytt, renoveringar och livet i allmänhet. Hoppas på ett bra år när renoveringsarbetet i nya lyan är klara!

KoP
Medlem

Helt ok, har spelat en hel del nytt både på Xboxen och The C64 (ja det släpps fortfarande C64-spel). Dessutom köpte man på sig Retrocade och en bunt andra små minikonsoler med inbyggda spel (mest arcade spel) så man har absolut haft en del av spela under det gångna året.

Dessutom har man kopplat upp den gamla Amigan då och då och gått igenom sitt spelbibliotek på diskett och återupplevt en del gamla spel.

Medlem

Kasst när det kommer till nysläpp. Inget spel som var hype för mig 2021.
Däremot fick jag ta igen ett gäng missade spel med ps5. Så var ett ok spelår.
2022 bådar gott till nysläppta spel!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

12
Skriv svar