50 spel att hålla koll på 2022!

Robot
50 spel att hålla koll på 2022!

Vi ger dig 50 anledningar till att det ser ut att bli ett gott nytt spelår.

#fz, #releaselistan, #spelåret-2022


Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vi ger dig 50 anledningar till att det ser ut att bli ett gott nytt spelår.

Detta är alltid årets favoritartikel för mig. Tack för ett idogt och gott jobb!

Skribent

Mustig artikel! Ska läsas ordentligt när bakfyllan släppt 🥴

Medlem

Underbart, efter ett i mina ögon snålt 2021 ser 2022 ut att bli ett riktigt bra spelår!

Och Forbidden West redan i februari? Nu måste jag börja jaga PS5:a på riktigt! Jobbigt!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Citat:

Någonstans där ute i detta nu utvecklas spel som gått under radarn

Mortal Online 2 faller nog under spel som gått under radarn. Ett svenskutvecklat hardcore MMORPG som kanske inte är för alla men med en väldigt unik spelupplevelse. Släpps 25e Januari i år.

Medlem

Diggar bredden som uppvisas!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Helt klart ett spännande spelår som väntar. Ser nog mest fram emot God of War och Horizon men ser verkligen fram emot att bli helt golvad av nåt oväntat indiespel.

Medlem

Ser fram emot Uncharted på PC. Även det där Terminator RTS spelet!

Medlem

Mycket att se framemot under 2022! Hyyype!

Medlem

Spännande titlar. Ser särskilt mycket fram emot Sons of the Forest och Harry Potter.

Snyggt skriven avslutning Fredrik. Det är just de där okända spelen man inte fått längta efter som brukar golva en totalt.

Medlem

Ser fram emot PUBG och Dota 2!

Medlem

Bra start på året för egen del. Sifu, Horizon, Eldem Ring och Dying light 2. Hur ska man hinna med allt?

Medlem

Jag kanske missade spelet i listan, men såg inte Prehistoric Kingdom? Vafalls?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag behöver en PS5 i år. Horizon, God of War och FFXVI lockar väldigt mycket.

Medlem

De två spelen jag är mest hype över var inte ens med här.
Atomic heart och Crimson Desert. De ser riktigt nice ut faktiskt

Medlem

Tunic hade jag inte läst om innan, tack för det! Såg helmysigt ut, hoppas att det blir bra

Medlem

Ser ut som att man får vänta på det oväntade. Det nya Fortnite, Fall Guys, Valheim eller Among Us.

Medlem

Det enda spelet jag saknade på listan är det kattlika "Stray" som är annonserat till 2022 (PC/PS4/PS5).
Vem vill inte vara katt för en dag eller två?💖

I övrigt är dessa mina personliga guldkorn från Fredriks summering:

A Plague Tale: Requiem
Avatar: Frontiers of Pandora
Elden Ring
God of War Ragnarök
Hogwarts Legacy
Horizon Forbidden West
Little Devil Inside
Starfield
Syberia: The World Before
Tunic

Hade garanterat spelat sönder TMNT i co-op om vi bara kunde kliva in i en tidsmaskin och fara tillbaka till 1992 igen, but alas. Vi har precis klivit in i 2022 istället och co-op är but a distant, fading memory.

Medlem

Jag hoppas verkligen detta är året vi får veta något om uppföljaren till ett av dom bästa spelen jag lirat:

Annars verkar det bli ett riktigt trevligt spelår med en hel del intressanta titlar, om det nu inte blir mängder med förseningar igen. Elden Ring är självfallet årets höjdpunkt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Mycket förhoppningsvis bra grejer att se fram emot. Personligen håller jag tummarna för nästa Zelda, Hogwarts och Skyrim in space!

Skrivet av Lasrod:

Mortal Online 2 faller nog under spel som gått under radarn. Ett svenskutvecklat hardcore MMORPG som kanske inte är för alla men med en väldigt unik spelupplevelse. Släpps 25e Januari i år.

Har "fina" minnen med ursprungliga versionen av Ultima Online, med allt vad det innebar av fri pvp, ganking och full loot. På något märkligt sätt kittlar konceptet fortfarande ibland, men jag misstänker att jag inte har tålamodet för den typen av upplevelse idag. Har du testat early access-versionen av Mortal Online 2? Hur är det i sådana fall?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Mycket förhoppningsvis bra grejer att se fram emot. Personligen håller jag tummarna för nästa Zelda, Hogwarts och Skyrim in space!

Har "fina" minnen med ursprungliga versionen av Ultima Online, med allt vad det innebar av fri pvp, ganking och full loot. På något märkligt sätt kittlar konceptet fortfarande ibland, men jag misstänker att jag inte har tålamodet för den typen av upplevelse idag. Har du testat early access-versionen av Mortal Online 2? Hur är det i sådana fall?

Jag har inte spelat varken Ultima Online eller Mortal Online 1 men testat 2an och förstår ju absolut grejen med spelet. Jag önskar att fler utvecklare tog inspiration från spel som detta.

Spelet är riktigt bra men det lider av en del skavanker här och där. Jag hoppas att de lyckas få till sig tillräckligt med spelare så att spelet överlever för i så fall är spelet nog riktigt bra om 1-2 år. Men med det sagt så är spelet good enough även nu.

Medlem

Vad i hela helvete har dom gjort med Rainbow Six. Tom Clancy måste vrida sig i sin grav.

Medlem

Rätt få prylar jag verkligen ser fram emot på listan. Ser mer fram emot VR prylar som Cities Skylines VR tex.

Medlem

Botw 2 är ju det man vill ha detta året, allt annat bleknar i jämförelse känner jag.

Medlem

Elden Ring och Horizon är det nog jag ser fram emot mest.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

God of war, horizon 2, hogwarts är nog de tre jag ser fram emot mest. Ser mer lovande ut över vad 2021 gav i spelväg!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

För mig fattas ett spel på den listan och det är Forza Motorport.

Redaktör
Skrivet av Marooned:

För mig fattas ett spel på den listan och det är Forza Motorport.

Det har inte sagts att det ska släppas i år, annars hade det varit givet.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Hade inte koll på att Sifu var Playstation-exklusivt, liten besvikelse. Annars ser jag mest fram emot nextgen-uppgraderingarna av CP2077 och The Witcher 3. Första året jag inte känner någon press att ha håll koll på alla kommande spel och kan bli överraskad istället.


signatur
Medlem

Elden Ring och fortsatt nötande av Halo Infinite är det enda som behövs för ett bra spelår

12
Skriv svar