Diskutera - De mest lovande spelen 2022

Medlem

Hollow knight Silksong
FF VI pixel remaster

Medlem

1. Hogwarts Legacy
2. Hogwarts Legacy
3. Hogwarts Legacy
4. Elden Ring
5. God of War: Ragnarök

Jag vill vara taggad på Starfield också men känner inte alls av hypen, men då jag varken sitter inne på en ordentlig PC eller ett Xbox Series S/X (just nu, åtminstone) så är det kanske bäst så, för tillfället 😁

Medlem

Ser mest fram emot att få reda vad Starfield är för ett spel.
Är det 'Oblivion with guns in space' eller något helt annat?

Medlem

1. Elden Ring
2. Dying Light 2
3. Starfield
4. Homeworld 3
5. Star Citizen (förutsatt att det någonsin releasas)

to be continued ...

Medlem

Spontant så säger jag Advance Wars till Switch, Starfield, Space Marine 2 och Gotham knights. Men jag har inte samma koll som jag brukade ha. Jag hoppas på ett klockrent Call of duty med modern inramning och ett Fifa som faktiskt känns nytt och inte som en uppdatering.

Sen vill jag alltid veta mera om nästa Mass Effect!

Medlem

Inget spel som släpps 2022 men är så enormt taggad på att få se material från Fanstratics

Medlem

Elden ring, Turtles och TW Warhammer 3 är det jag är taggade på. Dark tides ser coolt it också. Annars var det nästan fler spel som jag var intresserad av förra året. Skönt, för då kan jag fokusera lite på spel från backloggen

Just det, Everspace 2 släpps väl i skarp version i år också? Testat i early access och det var riktigt kul👍

Medlem

Hade jag haft PC hade det varit Lost Ark. Har bara konsol och där är det Starfield som lockar.

Medlem

R6 extration ser kul ut. hoppas även på full realise av m&b bannerlord

Medlem

Elden Ring och Bayonetta 3, kan bli bästa spelåret på länge.

Medlem

Det finns ett antal spel som jag ser fram emot 2022.

Nya Pokémon, blir det flipp eller flopp? Ingen aning men något behöver hända med den spelserien. Något helt nytt.

Dying Light 2, håller ettan extremt högt trots buggar och tekniska missar så är det en förbannat roligt värld att vara i. Upptäckarglädje och roliga referenser utspridda lite här och var.

Elden Ring, behöver ingen direkt motivering. Om resten av spelet är lika bra som nätverkstestet så kommer det bli årets spel.

Weird West ser riktigt riktigt lovande ut. Älskar stilen och det märkbart mörka innehållet. Kan bli årets överraskning men kan lika gärna floppa. Fågel eller fisk?

Stalker 2, första spelet var riktigt bra. Får se om Stalker 2 vågar vara det jag hoppas och inte ännu ett FPS utan hjärta.

God Of War Ragnarök såklart, ettan var årets spel det året. Här ska storyn avslutas och jag hoppas och tror att det blir riktigt riktigt bra.

Lost Ark kommer nog få ett par timmars kärlek också skulle jag tro.

Monster Hunter Rise-expansionen kommer göra spelet komplett, synd att det är på Switchen bara då jag saknar achivements/trophies. Att ta guldkronor på samtliga monster är inte lika lockande om det inte finns en liten, dock obetydlig, belöning som väntar. Nintendo, fixa något liknande tack!

Det är bara ett axplock men det finns betydligt fler. Tyvärr så är backloggen redan fylld till tänderna med spel och tiden kommer inte räcka till för allt.

Gen
Medlem

Elden Ring
Horizon : Forbidden West
God of war: Ragnarok
Hogwarts Legacy
Shadow Warrior 3
Dying Light 2
Turtles : Shredder's Revenge

Atomic Heart (om det släpps i år vilket ingen vet)

Medlem
Medlem

Dying Light 2 är absolut högst upp på min hype-lista.

Sedan ser jag även mycket fram emot Stalker 2 och PC-releasen för God of War.

Medlem

Botw 2, Bayonetta3, Elden Ring och Splatoon 3 för att nämna några.

Medlem

1. Gran Turismo 7
2. Horizon - Forbidden West
3. God of War - Ragnarök
4. Settlers


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

1. Elden Ring
2. Horizon Forbidden West
3. God Of War Ragnarök
4. Hogwarts Legacy

Allt över det är bonus.

Medlem

God of War, Horizon, Hogwarts Legacy, Gotham Knights och Little Devil Inside hoppas jag på. Sen vill jag gärna bli överöst av indiepärlor i år som kräver en lite mer human spellängd för att ta sig igenom i jämförelse med GoW och Horizon.

Sen blev vi med Switch på julafton så där har man ju ett gäng spel att ta ikapp, minst sagt. Ingen jättekoll vad som släpps där dock.

Medlem

Dying Light 2: Stay Human
Hogwarts Legacy
God of War
A Plague Tale: Requiem
Horizon: Forbidden West
Ark 2
Splatoon 3

är väl några jag ser fram emot

NuZ
Testpilot

Hogwarts, Starfield och Elden ring


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Lego Star Wars: The Skywalker Saga
Project Triangle Strategy
Fading Afternoon
BOTW 2
River City Saga: Three Kingdoms
River City Girls 2
Horizon: Forbidden West
God of War
Starfield
Shredders
Replaced
Planet of Lana
Gotham Knights
Hogwarts Legacy

Plus en mängd till jag inte kommer på i skrivande stund ...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Mycket kvalitetsspel som släpps i år, men jag har väldigt svårt att hitta titlar som jag tror kommer tilltala just mitt spelintresse.

Det enda jag verkligen är peppad på är Somerville, som ser otroligt fint ut.

Medlem

Elden Ring
Starfield
Lego Star Wars: The Skywalker Saga
Hogwarts Legacy

Resterande spelsläpp känns väldigt ljumna, ser däremot fram emot bättre och mer regelbundna uppdateringar till Halo Infinite under årets gång, behövs bra mycket mer MP-innehåll!

Medlem

Dying Light 2
Horizon Forbidden West
Elden Ring
Starfield
Stalker 2
Hogwarts Legacy

Dessa ser jag mest fram emot. DL2 och Starfield är väl de spel jag ser som mest troliga att floppa. Hogwarts Legacy vet vi för lite om och resten känns som givna succéer. Man vet dock aldrig

Medlem

Februari är väldigt stackat med Total Warhammer 3, Horizon Forbidden West och Elden Ring. Sen verkar det ganska lugnt ett tag för min del iaf

Medlem

Horizon: Forbidden West och God of War Ragnarok ska bli väldigt kul, även om jag personligen hade föredragit PS5-only för båda spelen. Final Fantasy XVI, om det nu kommer i år, är också väldigt spännande och jag har stor tillit till Yoshida efter åtta år av FFXIV.

Sen verkar ju Hellblade 2 bli ett av de första "riktiga" next-gen spelen med UE5 och allt vad det innebär, men jag undrar om de hinner släppa det i år.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Elden Ring
Och självklart fortsättningen på God of War

Medlem

1. Elden Ring
2. Gran Turismo 7
3. Horizon - Forbidden West
4. Tiny Tinas Wonderland


signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

#01: (Dying Light 2: Stay Human) blir ett givet köp till Steam så att jag kan lira med mus + KB.
_______________________________________________________________________________
#02: (S.T.A.L.K.E.R. 2) blir ett givet köp till Steam så att jag kan lira med mus + KB.
_______________________________________________________________________________
#03: (Horizon: Forbidden West)
_______________________________________________________________________________
#04: (God of War: Ragnarök).
_______________________________________________________________________________
#05: Starfield
_______________________________________________________________________________
#06: Gotham Knights
_______________________________________________________________________________
#07: Company of Heroes 3
_______________________________________________________________________________
#08: Hogwarts Legacy

_____________________________________________________________________________________________________
*** Hoppas ingen minns vilket jäkla dravvel jag skrev här först. Jag var kraftigt onykter så raderade alla galna jäkla förklaringar. Pinsamt var bara förnamnet!!!

Jag minns inte vad du skrev, jag var så jävla full. 😉

Medlem

Ser fram emot lite co-op action i Warhammer 40k : Darktide. Ett nytt zelda skulle inte heller sitta helt fel 🙂

123
Skriv svar