Riot Games betalar 100 miljoner dollar i rättstvist om könsdiskriminering

Robot
Riot Games betalar 100 miljoner dollar i rättstvist om könsdiskriminering

Riot Games går med på förlikning och öppnar plånboken.

#Riot-games, #spelbranschen


Inaktiv

Det är bra att problemen uppmärksammas så att vi kan få en skärpning.

Medlem

Mycket bra det uppmärksammas men inget blir ju löst för att folk får pengar som plåster på såren…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Mycket bra det uppmärksammas men inget blir ju löst för att folk får pengar som plåster på såren…

Förhoppningsvis så börjar de jobba på problemen inom företaget också....förhoppningsvis...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Miindz:

Känns sisådär att man är tvungen att lägga pengar åt sidan för att man måste anställa ett visst kön före ett annat.

Du menar kvotering = fler kvinnor = fler problem och att pengarna behövs för att lösa de problemen?

Det här handlar endast om män som inte kan visa respekt och låter snorren styra tankarna.

Medlem

Ca 800 miljoner går till de anställda? Jag hade gärna blivit diskriminerad för att få en del av den kakan xD

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Du menar kvotering = fler kvinnor = fler problem och att pengarna behövs för att lösa de problemen?

Det här handlar endast om män som inte kan visa respekt och låter snorren styra tankarna.

Jag tycker könskvotering oavsett håll är urdumt i företagssektorn.
Det är upp till företagen själva hur de vill styra ett företag, men jag föredrar kompetens framför kön.

I det här fallet kan ju Riot Games ha gått miste om kompetens och pengar om de bara anställt män, och då får de skylla sig själva.

Eller?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag tycker könskvotering oavsett håll är urdumt i företagssektorn.
Det är upp till företagen själva hur de vill styra ett företag, men jag föredrar kompetens framför kön.

I det här fallet kan ju Riot Games ha gått miste om kompetens och pengar om de bara anställt män, och då får de skylla sig själva.

Eller?

Jag tycker inte heller tvingad kvotering är så bra.
Men problemet är inte kvotering, det är respektlösa män.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Miindz:

Jag tycker könskvotering oavsett håll är urdumt i företagssektorn.
Det är upp till företagen själva hur de vill styra ett företag, men jag föredrar kompetens framför kön.

I det här fallet kan ju Riot Games ha gått miste om kompetens och pengar om de bara anställt män, och då får de skylla sig själva.

Eller?

Problemet har inget med kvotering att göra, så varför du ens skriver det förstår jag inte?

Handlar bara om respektlösa män, inget annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ca 800 miljoner går till de anställda? Jag hade gärna blivit diskriminerad för att få en del av den kakan xD

Beror ju helt på hur många det ska fördelas på men ja, jag tycker ekonomisk kompensation inte bidrar på något sätt till att förbättra något.
Och många är det nog som hellre gör sig en slant på förlikning istället för att försöka förbättra något för andra.

Vore bättee om de pengarna gick direkt till oganisationer eller verksamheter inom ämnet och inte ner i fickan på någon.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Miindz:

Känns sisådär att man är tvungen att lägga pengar åt sidan för att man måste anställa ett visst kön före ett annat.

Pengarna ska inte gå till att tvångsanställa kvinnor, utan till kvinnor som är eller har varit anställda och som blivit utsatta för diskriminering pga det kön de bär.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Pengarna ska inte gå till att tvångsanställa kvinnor, utan till kvinnor som är eller har varit anställda och som blivit utsatta för diskriminering pga det kön de bär.

Du kan nog ge dig på att företaget inte medger någon som helst skuld. Det här stannar vid "pay to shut up". Advokaterna är enda vinnarna här.

Skrivet av Ronzem:

Du menar kvotering = fler kvinnor = fler problem och att pengarna behövs för att lösa de problemen?

Det här handlar endast om män som inte kan visa respekt och låter snorren styra tankarna.

Fast vilken genitalia folk har är irrelevant. Män kan ha vagina och det finns kvinnor med "snorre" också, som blivit diskriminerade på företaget.

Ser inte riktigt relevansen i att biologifiera könsidentitet sådär.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tycker inte heller tvingad kvotering är så bra.
Men problemet är inte kvotering, det är respektlösa män.

Kvotering är vidrigt, punkt.

Medlem
Skrivet av heady89:

Kvotering är vidrigt, punkt.

Jag tror att du får läsa om hela artikeln faktiskt. Det handlar inte om kvotering, att fler kvinnor ska anställas. Summan som Riot Games betalar går ut till dom som redan arbetade där eftersom dom medvetet har försummats vad gäller löner och bonusar av företaget.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Fast vilken genitalia folk har är irrelevant. Män kan ha vagina och det finns kvinnor med "snorre" också, som blivit diskriminerade på företaget.

Ser inte riktigt relevansen i att biologifiera könsidentitet sådär.

Jaja men nu läser du lite för djupt i det jag skrev. Du vet vad jag menade.

Medlem

Om inte annat lär HR göra en del policyändringar framöver om det inte redan har skett. Att HR finns för att skydda företaget och inte de anställda stämmer bra, men i det ingår även att förhindra stämningar för hundratals miljoner dollar. Egenintresse.

Sen löser ju inte det grundproblemet, men ändå.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av sebrock:

Du kan nog ge dig på att företaget inte medger någon som helst skuld. Det här stannar vid "pay to shut up". Advokaterna är enda vinnarna här.

Advokaterna och de som är nöjda med att själv få pengar istället för att kämpa för en förändring.

Ekonomisk ersättning för förlust av något slag är en sak, men kompensation bara som plåster på såren för att "lägga ned" är skit.
Tappar allt förtroende för de som accepterar förlikning i form av pengar istället för att slutföra den kamp de påstår sig ta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ca 800 miljoner går till de anställda? Jag hade gärna blivit diskriminerad för att få en del av den kakan xD

Tror inte du på riktigt skulle vilja bli mobbad på din arbetsplats pga ditt kön.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tycker inte heller tvingad kvotering är så bra.
Men problemet är inte kvotering, det är respektlösa män.

Märk väl, påstått respektlösa män.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Märk väl, påstått respektlösa män.

"Where there's smoke, there's usually fire..."

Må så vara att det är "påstått" respektlösa män (ingen dömd i domstol ännu). Om 1 person säger en sak, så är det ord-mot-ord. När 10, eller 100 personer säger samma sak, så är det högst troligt att personen de pratar om är faktiskt skyldig.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Synd att folk är så respektlösa att kvotering behövs - för kvotering är hemskt, fruktansvärt dåligt. Usch.

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Jag tror att du får läsa om hela artikeln faktiskt. Det handlar inte om kvotering, att fler kvinnor ska anställas. Summan som Riot Games betalar går ut till dom som redan arbetade där eftersom dom medvetet har försummats vad gäller löner och bonusar av företaget.

Syftade på diskussionen i tråden.

Medlem

Sjukt ändå att 200 miljoner går till rättegångskostnader.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

" Resterande 20 miljoner går till advokatkostnaderna."

Allt jag behövde veta, WTF!!!


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Meurik:

"Where there's smoke, there's usually fire..."

Må så vara att det är "påstått" respektlösa män (ingen dömd i domstol ännu). Om 1 person säger en sak, så är det ord-mot-ord. När 10, eller 100 personer säger samma sak, så är det högst troligt att personen de pratar om är faktiskt skyldig.

Fortf inte bevis att det är sant. Ja 100 Människor har ljugit om en annan människa förut händer hela tiden..

Därmed inte sagt att jag bryr mig, jag vet inte ens vem Riot Games är


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Fortf inte bevis att det är sant. Ja 100 Människor har ljugit om en annan människa förut händer hela tiden..

Därmed inte sagt att jag bryr mig, jag vet inte ens vem Riot Games är

Sa inte nödvändigtvis att det är sant. Men om det är flera människor som säger samma sak om samma personer, så ökar ju chansen att det är sant. Återstår väl att se.

Din sista replik är ju alldeles rolig anser jag. Om du inte bryr dig, varför kommenterar du?
(För den oinsatta, Riot Games är skaparna bakom League of Legends)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Sa inte nödvändigtvis att det är sant. Men om det är flera människor som säger samma sak om samma personer, så ökar ju chansen att det är sant. Återstår väl att se.

Din sista replik är ju alldeles rolig anser jag. Om du inte bryr dig, varför kommenterar du?
(För den oinstatta, Riot Games är skaparna bakom League of Legends)

Jag kommenterade för att jag tyckte att 20 Miljoner till advokaterna var sjukt mycket tyckte jag.

Och ja det förklarar varför jag inte vet vem Riot Games är, har aldrig någonsin spelat league of legends.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Fast vilken genitalia folk har är irrelevant. Män kan ha vagina och det finns kvinnor med "snorre" också, som blivit diskriminerade på företaget.

Ser inte riktigt relevansen i att biologifiera könsidentitet sådär.

Kvinnor kan identifiera sig som män, inte samma sak som att vara man?

Edit: onödig kommentar från mitt håll ser jag nu då det inte är relevant för diskussionen...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lite halvt tröttsamt med dessa ständigt återkommande sakerna om arbetsmiljön. Verkar onekligen vara fullt med spån i industrin och många verkar inne på får man bara betalt så löser sig saken, blir biff helt enkelt.

Hade behövts en global enhet typ som World anti dopeing agency, Global aktör som företräder industrin i sig och dess rättigheter / skyldigheter. Så fort något kommer på tavlan nu är det bara $$$$$$. jävla fjolligt.

12
Skriv svar