Panda Hardware avbryter den populära Kickstartern för sin Gamecube-kontroll

Robot
Panda Hardware avbryter den populära Kickstartern för sin Gamecube-kontroll

17 miljoner kronor betalas tillbaka i väntan på bättre tider.

#Gamecube, #Panda-controller, #Panda-hardware


Inaktiv

GC-kontrollern var Nintendos bästa genom tiderna. Ljusår bättre än den bedrövliga N64-diton.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

GC-kontrollern var Nintendos bästa genom tiderna. Ljusår bättre än den bedrövliga N64-diton.

Förstår inte vad som gör GC kontrollen så populär den har ju sladdriga spakar. Och knappar som känns ganska b.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Förstår inte vad som gör GC kontrollen så populär den har ju sladdriga spakar. Och knappar som känns ganska b.

Det är formen för mig, finns ingen handkontroll som är så bekväm i händerna som den för mig

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Förstår inte vad som gör GC kontrollen så populär den har ju sladdriga spakar. Och knappar som känns ganska b.

Ställer mig också lite fundersam till varför folk prisar denna pisskontroll. För den är verkligen piss alltså. Placeringen av "ansiktsknapparna" suger. Hårt. Det känns som en sådan där typiskt Nintendo-grej, att göra något annorlunda bara för att göra något annorlunda och inte för att det är bra eller särskilt genomtänkt. Spel som man med största enkelhet kunde spela där Y, B, X och A var placerade på SNES-kontrollen, som säg valfritt plattformsspel som Super Mario World, Yoshi's Island eller Donkey Kong Country, eller valfritt fightingspel som Street Fighter II eller Killer Instinct, vore ju helt jävla OMÖJLIGA med GC-kontrollen så som knapparna sitter på den. Hur fan är detta framsteg?! Och om det är så svårt att föreställa sig vad jag menar så testa bara att spela SoulCalibur II till PS2 och sedan SoulCalibur II till GC. Mm, just det. Och styrkorset på GC-kontrollen suger också. Och varför har den inte två axelknappar på både höger och vänster sida? Återigen, bara för att Nintendo ville vara sådär konstiga.

Alltså, jag är fan av Nintendo. Verkligen. Äger alla deras konsoler från NES till Switch, inklusive alla GB och DS-varianter. Och då äger jag såklart en GC också. Men GC-kontrollen är verkligen bedrövlig alltså. Jag tror folk bara säger sig gilla den för att vara hippa eller nåt ärligt talat.

Medlem

Attans!
Var riktigt sugen på den här

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag tror folk bara säger sig gilla den för att vara hippa eller nåt ärligt talat.

Mm, jäkla hipsters! ^^


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Ställer mig också lite fundersam till varför folk prisar denna pisskontroll. För den är verkligen piss alltså. Placeringen av "ansiktsknapparna" suger. Hårt. Det känns som en sådan där typiskt Nintendo-grej, att göra något annorlunda bara för att göra något annorlunda och inte för att det är bra eller särskilt genomtänkt. Spel som man med största enkelhet kunde spela där Y, B, X och A var placerade på SNES-kontrollen, som säg valfritt plattformsspel som Super Mario World, Yoshi's Island eller Donkey Kong Country, eller valfritt fightingspel som Street Fighter II eller Killer Instinct, vore ju helt jävla OMÖJLIGA med GC-kontrollen så som knapparna sitter på den. Hur fan är detta framsteg?! Och om det är så svårt att föreställa sig vad jag menar så testa bara att spela SoulCalibur II till PS2 och sedan SoulCalibur II till GC. Mm, just det. Och styrkorset på GC-kontrollen suger också. Och varför har den inte två axelknappar på både höger och vänster sida? Återigen, bara för att Nintendo ville vara sådär konstiga.

Alltså, jag är fan av Nintendo. Verkligen. Äger alla deras konsoler från NES till Switch, inklusive alla GB och DS-varianter. Och då äger jag såklart en GC också. Men GC-kontrollen är verkligen bedrövlig alltså. Jag tror folk bara säger sig gilla den för att vara hippa eller nåt ärligt talat.

Jag tyckte att spel som urvecklades just för Gamecube ofta planerade väl. Knapparna för olika handlingar kändes bara logiska. Nunhar det ju gått typ 20 år sen så det har mer eller.mindre odlats fram att alla spel gör på ett eller två olika sätt. Men kan fortfarande störa mig när helt plötsligt man dodgear på cirkel i ett spel och fyrkant i ett annat.

Sen passade den mycket väl i handen för mig.

Minns inte hur sladdriga eller ej knapparna kändes. Får ta ditt ord oå det

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag tror folk bara säger sig gilla den för att vara hippa eller nåt ärligt talat.

Skulle tro att många av oss som anser den en av den bästa handkontrollerna någonsin har sagt det sedan Gamecube var current-gen. Det enda jag personligen aldrig gillade med den var att styrkorset var alldeles för litet.

Inaktiv
Skrivet av Mortyman:

Jag tror folk bara säger sig gilla den för att vara hippa eller nåt ärligt talat.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

GC-kontrollern var Nintendos bästa genom tiderna. Ljusår bättre än den bedrövliga N64-diton.

Som tur är så finns de att köpa fortfarande. Har köpt original lila kontroller NOS från Amazon Japan.

Jo, N64-kontrollern är ju bara sjukt dålig och konstig tycker jag (hoppas ingen tar illa upp).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Näää.. Avbryter Kickstarter-kampanjen för att det går trögt att få leverans på komponenter?

Låter som en stor fet lögn det.

Har någon fått sin kontroller - och är de nöjda?

Om svaren är nej och/eller nej på den frågan så har det nog mer med det att göra.

EDIT:
Kollade upp det. Det är ju ingen som fått nån kontroller? Är ju bara svammlande bortförklaringar.
Dom har inte lyckats gjort en sån kontroller som dom tänkt - för dom kunde inte, visade det sig... Är nog sanningen.

Skulle inte skita på mig av förvåning om den primära kompetensen bakom projektet i själva verket är i skrået produktlanseringar/marknadsföringsmaterial så som snygga renderingar osv osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Näää.. Avbryter Kickstarter-kampanjen för att det går trögt att få leverans på komponenter?

Låter som en stor fet lögn det.

Har någon fått sin kontroller - och är de nöjda?

Om svaren är nej och/eller nej på den frågan så har det nog mer med det att göra.

EDIT:
Kollade upp det. Det är ju ingen som fått nån kontroller? Är ju bara svammlande bortförklaringar.
Dom har inte lyckats gjort en sån kontroller som dom tänkt - för dom kunde inte, visade det sig... Är nog sanningen.

Skulle inte skita på mig av förvåning om den primära kompetensen bakom projektet i själva verket är i skrået produktlanseringar/marknadsföringsmaterial så som snygga renderingar osv osv.

Är drygt när man kommer på att man egentligen bara var bra på att göra själva Kickstarter-kampanjen... Och egentligen inte visste direkt nånting om hur man utvecklar den faktiska produtkten...

Dom som är grymma på det å andra sidan kan inte kunna få ihop en halvdan kickstarter-kampanj to save their lives!

Börjar fatta mer och mer varför det funkar såi stort att folk startar ett riktigt företag som söker lån och 'professionella' investerare när dom vill utveckla en produkt... Somehow blir faktiskt mindre populistisk jävla vaporware om marknaden får härja fritt, än om man använder den här modellen


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av lomlom:

Det är formen för mig, finns ingen handkontroll som är så bekväm i händerna som den för mig

Okej den är nog bra för folk med mindre händer jag gillade den när konsolen var aktuell, men nu tycker jag den är för liten plus att spakar samt knappar inte direkt känns bra.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Näää.. Avbryter Kickstarter-kampanjen för att det går trögt att få leverans på komponenter?

Låter som en stor fet lögn det.

Komponentbrist är väl i allra högsta grad en realitet just nu?

1
Skriv svar