Couch co-op och spel till barn på switch

Medlem
Couch co-op och spel till barn på switch

Eftersom jag har ett stort spelintresse så har även min son 5år börjat spela.
Synen på hans högra öga är sämre, och vi har ordinerats att han ska ha lapp 2 timmar om dagen. Spelandet fungerat som träning för hans syn med mycket goda resultat!

Söker tips som skulle passa till honom/oss, då han älskar att spela tillsammans. Det är främst plattformsspel han gillar.

Hans favoritspel är utan tvekan Rayman Legends, men då spelar han helst själv.

Övriga titlar han gillar:
Super mario 3d world (bästa co-op)
New super mario bros (lite för svårt utan fuskgubbe)
Mario odyssey

Gillar inte:
Mario kart

Medlem

Minecraft Dungeons - Där kan ni båda ha lite skoj i co-op. Det är dock PEGI 7, men bara du kan avgöra om han är mogen för det eller ej.

Medlem

ToeJam & Earl: Back in the Groove! Gick hem hos mina brorsdöttrar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Mario party är enkelt och skoj. Funkar fint ned mina ungar.

Medlem

När mina barn var små så körde vi massa Lego spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mina gillar mycket av det som nämnts, Dungeons och typ samtliga Mariotitlar är favoriter på switch. Sonen gillar även Castle crashers och son of a witch, Kirby borde också passa fint.

Medlem

Jag har för mig att Donkey Kong Country Returns Tropical Freeze (som finns på Switch) har couch co-op. Ett kul plattformspel. Har vissa svåra delar men då finns det gott om items tillgängliga som kan göra spelet lättare för en.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Min son, också fem år gammal, lirar ibland Disney Pixar Rush själv eller så kör vi Minecraft Dungeons co-op en kväll i veckan.

EDIT: Såg att du nämnde switch, vet inte vilket eller vilka av de spelen som är tillgängliga på den plattformen.

Medlem

Min fyraåring spelar:

- Yoshis Crafted World (lätt)
- Mario Kart 8 Deluxe (lätt)
- Mario Maker 2 (mellan till svårt)
- Fight Crab (lätt-svårt)
- Rayman Legends (lätt-svårt)
- New Super Mario Bros 2 Deluxe (lätt-svårt)

Alla stödjer coop.

Jag rekommenderar framförallt Yoshis Crafted World. Det är behagligt, avkopplande och mindre frustrerade än de vanliga Mario-spelen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av DocLouis:

Eftersom jag har ett stort spelintresse så har även min son 5år börjat spela.
Synen på hans högra öga är sämre, och vi har ordinerats att han ska ha lapp 2 timmar om dagen. Spelandet fungerat som träning för hans syn med mycket goda resultat!

Söker tips som skulle passa till honom/oss, då han älskar att spela tillsammans. Det är främst plattformsspel han gillar.

Hans favoritspel är utan tvekan Rayman Legends, men då spelar han helst själv.

Övriga titlar han gillar:
Super mario 3d world (bästa co-op)
New super mario bros (lite för svårt utan fuskgubbe)
Mario odyssey

Gillar inte:
Mario kart

Biped kan man nog köra i couch co-op.

https://www.youtube.com/watch?v=xUko31SmXxA

Även Lovers in a dangerous spacetime.

https://www.youtube.com/watch?v=K4EAJ09rwEM

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Jag har för mig att Donkey Kong Country Returns Tropical Freeze (som finns på Switch) har couch co-op. Ett kul plattformspel. Har vissa svåra delar men då finns det gott om items tillgängliga som kan göra spelet lättare för en.

Grymt spel! Tyvärr lite för svårt skulle jag tro. Tyckte mina ungar iaf

1
Skriv svar