Bidra till att förbättra förståelsen för FZ:s gemenskap

Robot
Bidra till att förbättra förståelsen för FZ:s gemenskap

Hur vi knyter an till varandra och kommunicerar över olika delar av forumet är komplext.

#fz


Jag älskar listan börjar på Molotov och sen är i bokstavsordning.

Medlem

Personer som valt att anonymisera sina konton, i dessa fall: anon_118566, anon_176162 och anon_306295, borde väl rimligtvis inte vara med i listan?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av johanAndersson:

Jag älskar listan börjar på Molotov och sen är i bokstavsordning.

"Vilken är din favoritmedlem och varför är det Molotov?"


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Skrivet av Roy Batty:

Personer som valt att anonymisera sina konton, i dessa fall: anon_118566, anon_176162 och anon_306295, borde väl rimligtvis inte vara med i listan?

Stämmer, fixat!

Skrivet av johanAndersson:

Jag älskar listan börjar på Molotov och sen är i bokstavsordning.

Ständigt denna Molotov!


signatur
Medlem

Får man ett pris nu för mest aktiv? Jag tar emot swish!

Medlem

Bra ögonöppnare att vara med på listan. Ska nog dra ner lite på aktiviteten i år och samtidigt försöka vara lite mindre som en arg grävling.. 😅

Medlem

Ursäkta men uppenbarligen är jag väldigt dålig på att hålla koll på vilka som skriver. Inte många namn i listan jag känner igen.

Medlem

Svårt att hålla isär de sista två frågorna i enkäten, medlemmar som bidrar med ny information och underbyggda synsätt tycker jag också bidrar till intressanta diskussioner i allmänhet. Även om man inte alltid håller med.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bra undersökning och även om jag förstår att det är tänkt att bara ge en överblick hade jag gärna sett att man kunde gett lite kommentarer till varje påstående. Varför valde jag just den här medlemmen här etc.

Medlem

Det räcker tydligen att nästan bara skriva i nyhetstrådar för att vara i toppen ser jag

Inaktiv

Det finns många medlemmar som inspirerar mig här på forumet så det var svårt att bara välja tre.
Sen har man lärt sig mycket av medlemmar här med men det är inte lätt att komma ihåg vilka men jag vet åtminstone en som jag lärt mig en del av på sista tiden, så där fick det bara bli ett namn.

Medlem

Mitt virusskydd tokvarnade för länken... Aldrig gjort förut. Android versionen av Bitdefender.

Medlem

Jobbigt det här när man identifierar användare efter avatar snarare än namn men det gick ändå!

Medlem

Intressant hur jäkla urkass jag är på att komma ihåg personer på forumet. Gissar att man identifierar personer med en kombination av avatar, namn och hur personen skriver. När jag bara ser namnet så är det helt blankt för mig.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Ligger med i listan, och knappt varit aktiv, tråkigt för det finns många roliga trådar!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

För mig blev det helt klart Molotov, en stjärna här på forumet. Gillar verkligen hans initiativ runt VR nyheter och spel, en av mina största källor när det kommer till nya VR spel.

I år ska jag försöka ta lärdom av denna herre och bli lite mer aktiv. Överlag trivs jag riktigt bra på FZ och känner mig inte rädd att fråga om råd. Mina mest besöka hemsidor är Omni, FZ och reddit. Tycker det säger väldigt mycket.

Medlem

Lite svårt, men mina tre blir några som jag känner alltid är trevliga, sakliga och aldrig dras med i krig (något jag själv brister på när jag inte kan se förbi dumma kommentarer).
Puss på
@Mortaigne
@Ruffles
@NuZ


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Det finns ett forum? Huehue

FM-guru
F.d. Sisyr

Om inte annat lärde jag mig av denna enkät hur uselt minne jag har. Betyder det att jag ska skriva upp Sjöholm? 🤔

Medlem

Tycker att flera i communityt skriver intressant så skulle kunna nämna ännu fler. Dessa 6 personer skrev jag ner iaf:'
__________
Inlärning:

** hannes.theorell -- (FZ's Navy SEAL)
** Mirage
** trickeh2k
____________
Inspiration:

** Molotov
** Mortaigne
** Mirage
_____________________________________________________________________________________
Fan. Ser att jag skrivit Mirage på båda. Känn dig hedrad men det skulle vara på ena bara.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det är svårt att komma ihåg namn, man måste som nån tidigare skrev kombinera namnet med Avataren.
Jag fick iaf ihop 3 medlemmar på båda listorna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oj, finns för många sköna själar här inne.
Det blev ett gäng som jag tycker är intressanta och har vettiga diskussioner.
Folk som det märks helt klart och tydligt är här för intresse och för att det är underhållande.
Några är omnämnda av andra.

Det finns ett par namn som fattas, men dessa har inte varit aktiva på ett tag, grymma människor, men många som hänger är är ju goa gubbar och gummor


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kommenterar nästan enbart på nyhetsartiklar och är aldrig inne på själva forumet. Jag kan inte heller helt enkelt komma på några namn, de enda jag minns för tillfället är hipshot och Walter SA lego, den senare har jag för mig skriver krönikor och sånt. Hipshot är helt okänd, bara ett väldigt bra namn.

NuZ
Testpilot

Tack själva för ett riktigt trevligt forum


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tack! Kul att vara med i listan.
Har väl skrivit och kommenterat en hel del, i stundens hetta.
Hoppas att en del är förlåtet, men det mesta står jag fortfarande för!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Bra ögonöppnare att vara med på listan. Ska nog dra ner lite på aktiviteten i år och samtidigt försöka vara lite mindre som en arg grävling.. 😅

Haha, kände samma här! Hur tusan kan jag vara med på listan? Skriver bara när jag sitter och toascrollar forumet. Måste nog spendera mindre tid på toaletten 😅

Skrivet av Lasrod:

Ursäkta men uppenbarligen är jag väldigt dålig på att hålla koll på vilka som skriver. Inte många namn i listan jag känner igen.

Inte många namn jag har koll på heller. Jag älskar att läsa folks tankar och åsikter, men uppenbart är jag mindre intresserad av vem som tycker vad. Och av någon anledning får det mig att känna mig lite hemsk 😆


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Trodde inte ens att jag var så aktiv så jag kunde hamna på den listan. Annars är det svårt att komma på någon medlem och det gör det inte enklare när jag lätt blandar ihop konton hit och dit, tycker det är olika i olika trådar också, men i Red Dead Redemption 2-tråden har nog de flesta haft trevligt med varandra genom åren.

Bra undersökning i övrigt

Medlem

Jag tycker den överväldigande majoriteten gör ett bra jobb för att bidra till god stämning.

Jag kan verkligen inte heller peka ut några specifika individer. Jag är mer intresserad av mångfalden av åsikter, synsätt och idéer hos de som är anonyma. Jag är inte så väldans anonym, men känner ändå att anonymiteten bidrar till att folk inklusive jag kan uttrycka vad vi egentligen tycker om något.

Forumet är moget och funkar mångt och mycket som det icke-anonyma livet. Man berömmer vad man tycker om eller håller om. När man hör oliktänkande låter man dem uttrycka sin sak utan att döma dem. Oliktänkare låter man bara va. De får säga sin sak, och håller jag inte med så är det inte mer än att den personen får tycka så. Oliktänkande bidrar ju bara med sitt perspektiv på saken. Båda eller ingen i en viss fråga kan ha rätt och fel.

Jag har inga personliga favoriter mer än att jag vet att ett par tre skribenter skriver mer om japan och japanska spel än andra.

Edit: kom på att jag kunde lyfta några namn ifrån Anime-tråden och gjorde så. Sen kom jag på att jag borde lyft ett par namn ifrån den stora JRPG-tråden. Nu räcker inte 1-3 namn. Jag skulle behöva 10-15. Det tokiga är att jag inte visste var nån hette. Det var mer vilka avatarer som var med och bidrog till ett specifikt intresseområde.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar