Medlem

Då har jag inte missat något, tolkade det som att man själv kunde uppgradera vapen

Mina val är typ alltid BR75 samt S7 Sniper, synd att S7 har så lite ammo, men kanske är lika bra, den känns lite OP och är lite väl lätt när man vill rensa lite innan man går in i ett område


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Issue:

Då har jag inte missat något, tolkade det som att man själv kunde uppgradera vapen

Mina val är typ alltid BR75 samt S7 Sniper, synd att S7 har så lite ammo, men kanske är lika bra, den känns lite OP och är lite väl lätt när man vill rensa lite innan man går in i ett område

Letar du efter OP kan jag gott rekommendera den uppgraderade varianten av MK50 Sidekick (pistolen). Den är hästlängder före allt annat.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av maq777:

Att ammo till vapen tar slut har varit i fundament i Halo sedan 1an. Tanken är att man ska använda alla vapen man hittar. Som sagt. Alltid varit en grej i Halo och jag gillar det starkt.

Fast nu kan man ju fylla på ammo på olika ställen så det borde inte vara ett problem för dem som retar sig på att det tar slut heller. Och i vilket fall finns det ju nya vapen överallt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

Då har jag inte missat något, tolkade det som att man själv kunde uppgradera vapen

Mina val är typ alltid BR75 samt S7 Sniper, synd att S7 har så lite ammo, men kanske är lika bra, den känns lite OP och är lite väl lätt när man vill rensa lite innan man går in i ett område

BR75 team represent! Mitt huvudvapen

I andra sloten kör jag vad jag hittar helt enkelt, gillar variationen.


signatur

Jump in.

Skribent

Jag har jätteproblem med fordonen i spelet, speciellt bilarna. Tycker de som känns "floaty" och svårstyrda? Vet inte om det bara är jag, men har blivit att jag hellre går än tar ett fordon. Om det nu inte är flygande saker, för de kan jag styra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har jätteproblem med fordonen i spelet, speciellt bilarna. Tycker de som känns "floaty" och svårstyrda? Vet inte om det bara är jag, men har blivit att jag hellre går än tar ett fordon. Om det nu inte är flygande saker, för de kan jag styra.

Både fordonsfysik och fordonskontroll är mycket märklig. Det man måste inse är att man inte "svänger själv", utan fordonet svänger åt det håll du tittar. Sen verkar fordonsanimationerna, typ hur hjulen är riktade, ha väldigt lite med i vilken riktning fordonet rör sig att göra. Nu kommer någon Halo-fantast skrika att "Så har det alltid varit", men i det här fallet är det ju bara fel

Skribent
Skrivet av jaqob_:

Både fordonsfysik och fordonskontroll är mycket märklig. Det man måste inse är att man inte "svänger själv", utan fordonet svänger åt det håll du tittar. Sen verkar fordonsanimationerna, typ hur hjulen är riktade, ha väldigt lite med i vilken riktning fordonet rör sig att göra. Nu kommer någon Halo-fantast skrika att "Så har det alltid varit", men i det här fallet är det ju bara fel

Ja, det har alltid varit lite speciellt, men jag tycker det känns ännu värre här? Kanske för att jag vant mig vid mer tighta kontroller genom åren? Speciellt blir det problem när du ska backa för då är det som inget alls stämmer. Nå väl, har inga problem med att gå heller. Enterhaken gör ju att du kan ta genvägar över bergen istället för att köra runt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, det har alltid varit lite speciellt, men jag tycker det känns ännu värre här? Kanske för att jag vant mig vid mer tighta kontroller genom åren? Speciellt blir det problem när du ska backa för då är det som inget alls stämmer. Nå väl, har inga problem med att gå heller. Enterhaken gör ju att du kan ta genvägar över bergen istället för att köra runt.

Nej, att gå/svinga sig fram är klart mycket roligare än att köra. Men när fordonen har oändlig ammunition, i ett spel med ständing ammunitionsbrist, så är det ganska trevligt att ha med sig ett fordon. Att ta över en FOB med en Scorpion måste ju gränsa till fusk

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, det har alltid varit lite speciellt, men jag tycker det känns ännu värre här? Kanske för att jag vant mig vid mer tighta kontroller genom åren? Speciellt blir det problem när du ska backa för då är det som inget alls stämmer. Nå väl, har inga problem med att gå heller. Enterhaken gör ju att du kan ta genvägar över bergen istället för att köra runt.

Du har inte fel, styrningen av fordon är mycket knäpp, mer än vanligt. Man vänjer sig dock, och med träning så "flyter" man med men det är fan inte lätt eller logiskt.


signatur

Jump in.

Medlem

Helt plötsligt så fungear det inte längre.
Startar Campain och när den räknar ner så stängts det bara av.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du har inte fel, styrningen av fordon är mycket knäpp, mer än vanligt. Man vänjer sig dock, och med träning så "flyter" man med men det är fan inte lätt eller logiskt.

Ett litet tips.
Gå in i "Settingsmenyn", sedan "Movement & aiming", där finns inställningen "Movement assisted steering", pröva den.
Känns lite bättre inte perfekt men bättre.

Det sjukaste som hänt mig är när jag rullade ner för ett berg med Warthogen och alla överlevde. Alltså "Chief" och två hjälpsoldater. Det var bara att fortsätta köra och soldaterna fortsatte skjuta.😕🙃😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ett litet tips.
Gå in i "Settingsmenyn", sedan "Movement & aiming", där finns inställningen "Movement assisted steering", pröva den.
Känns lite bättre inte perfekt men bättre.

Det sjukaste som hänt mig är när jag rullade ner för ett berg med Warthogen och alla överlevde. Alltså "Chief" och två hjälpsoldater. Det var bara att fortsätta köra och soldaterna fortsatte skjuta.😕🙃😁

Oh, bra tips! Det skall testas.

Bästa fordonet är helt klart Ghost, där funkar styrningen perfekt.


signatur

Jump in.

Medlem

Äntligen ett Halo-spel som känns värt att spela Körde igenom Halo 2 när det var nytt och har för mig att jag gillade det, men sen dess hållt mig borta från serien förutom att testat MCC nån gång men direkt tröttnat på så pass "gammal" speldesign och att allt är uppdelat i korridorbanor.
Men är nog inte Halo-spelens fel, när jag tänker efter har jag inte lirat knappt något level-baserad FPS eller TPS på åratal. Jag vill ha öppet där man kan gå runt och upptäcka saker, backtracka hur man vill osv och inte bli avbruten med onödiga "Mission completed" laddskärmar i onödan.
Så Open World Halo var ett halleluja-upplevelse. Introt var inte alls bra med massa tråkiga korridorer, men när väl världen öppnade sig så tar sig spelet.
Helt klart värt att spela

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, det har alltid varit lite speciellt, men jag tycker det känns ännu värre här? Kanske för att jag vant mig vid mer tighta kontroller genom åren? Speciellt blir det problem när du ska backa för då är det som inget alls stämmer. Nå väl, har inga problem med att gå heller. Enterhaken gör ju att du kan ta genvägar över bergen istället för att köra runt.

Ja, kontrollen ÄR konstig. Minns att jag alltid haft svårt att styra Warthogen, men här känner jag mig som en treåring när jag kör. Ser bedrövligt ut. Bansheen är skön att styra, däremot.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har nu spelat klart kampanjen,
Och jag tar tillbaka lite av det jag skrev i tidigare post, Open-world segmentet är mindre än jag trott, andra halvan av spelet är nästan enbart story likt "vanligt Halo" vilket jag tycker är bra inom just halo serien.

Tycker storyn var helt okej

Medlem
Skrivet av insilence:

Tycker storyn var helt okej

Samma här jag reagerade på att jag saknade open world i slutet och hoppades att spelet skulle vara några timmar längre. Men det var ett väldigt bra halo. Riktigt kul att se som esport också.

Ska ge halo 2 en ny chans. Unga mig blev inte så imponerad men hör många tycka det är den bästa.
Min top tre i ingen ordning är nu Halo, Halo 3, Infinite.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Samma här jag reagerade på att jag saknade open world i slutet och hoppades att spelet skulle vara några timmar längre. Men det var ett väldigt bra halo. Riktigt kul att se som esport också.

Ska ge halo 2 en ny chans. Unga mig blev inte så imponerad men hör många tycka det är den bästa.
Min top tre i ingen ordning är nu Halo, Halo 3, Infinite.

Ha inte för höga förväntningar på 2an, det känns framstressat och halva slutet saknas typ. Själv rankar jag Reach och 3an som de bästa!

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Så Open World Halo var ett halleluja-upplevelse. Introt var inte alls bra med massa tråkiga korridorer, men när väl världen öppnade sig så tar sig spelet.
Helt klart värt att spela

Jag håller med dig, open world-delarna är de som är bäst. Men tyvärr återgår spelet väldigt mycket till tråkiga korridorer igen... Storyn kräver nog att man är lite mer inne i halo-loren än vad jag är för att man ska tycka att den är särskilt speciell.

Medlem

Efter att ha kört Campaignen, så är jag lite kluven.
Å ena sidan så är vapenkänslan, änterhaken, och den öppna världen spännande, och andra sidan så är det så jäkla orättvist i vissa inslag i de svårare nivåerna , speciellt bossarna, snacka om bullet sponges, och storyn känns inte lika bra som första trilogin.

Dock är den nog en av de bästa i Halo-serien.

Medlem

Nu är jag klar med kampanjen, hamnade på 75% avklarat, runt 17h speltid.
Riktigt roligt gameplay, härlig combat och skönt ljud. Kampanjen helt klart över förväntan, den var bra men lite för kort. När det var klart så var min första tanke, vad har 343 sysslat med alla dessa år? För ja, kampanjen är för kort.
I början var jag lite tveksam till den öppna världen, den kändes lite för avskalad men det var ett riktigt härligt komplement och jag ska fortsätta att utforska världen.

För mig blir detta en stark 4/5, insidan är viktigare är utsidan och jag hade riktigt roligt med detta spel.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

dom har ju lite humor gällande Craig, hittade detta igår


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

dom har ju lite humor gällande Craig, hittade detta igår

https://i.imgur.com/hCVIypK.jpg

https://i.imgur.com/wCghDQf.jpg

Log riktigt ordentligt när jag hittade det easteregget.

Det hedrar 343i att de har självdistans och humor!

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Log riktigt ordentligt när jag hittade det easteregget.

Det hedrar 343i att de har självdistans och humor!

MS har ju kört lite det där hela denna generation. Som med Xboxkylen XD. Men det är faktiskt riktigt trevligt och roligt när företag har självdistans och humor.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

MS har ju kört lite det där hela denna generation. Som med Xboxkylen XD. Men det är faktiskt riktigt trevligt och roligt när företag har självdistans och humor.

Instämmer!

Medlem
Skrivet av Issue:

dom har ju lite humor gällande Craig, hittade detta igår

https://i.imgur.com/hCVIypK.jpg

https://i.imgur.com/wCghDQf.jpg

Kul😁

Har ni hittat arkadmaskinen med Halo infinite installerat ?

Medlem
Skrivet av Över45:

Kul😁

Har ni hittat arkadmaskinen med Halo infinite installerat ?

Yes den har jag hittat
Sen hittade jag nån nalle (tror jag det var) uppe på nåt berg


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Yes den har jag hittat
Sen hittade jag nån nalle (tror jag det var) uppe på nåt berg

Ja det finns mycket små roliga grejer runt om i "världen". Jag antar att du och jag tänker lite lika. Jag gillar ju att leta saker i mer äventyrsspel och det passar verkligen enspelarskampanjen i detta Halo bra till.
Sedan skrattar jag gott åt alla kommentarer och monologer som fienderna har, även "nya" Cortana är ju humoristisk. Jag har dock satt på engelsk textning så jag inte missar allt roligt. Tänk också på alla dessa små grottor som finns lite varstans i den konstgjorda "ringvärlden".

Så till er som gillar den här typen av spel. Pröva att leta och spela kampanjen som ett äventyrsspel. Detta är inget vanligt FPS. Man måste ju inte spela som att allt är en korridorskjutare. Skit i huvudkampanjen så länge du vill.

Skägg.
10 Chambers

Lirat igenom kampanjen nu och det är en väldigt habil shooter. Såg den öppna världen som ett välkommet avbräck mot de annars ganska monotona inomhusmiljöerna. Hade också mest kul när jag förstörde fiendenästen på eget iniativ än de mer linjära kampanjuppdragen. Så pass att jag faktiskt fortsatt att rensa upp kartan efter att slutsignalen ljöd för några dagar sedan.

Framförallt har ju Halo en helt fantastisk combat loop. Kan till och med uppskatta de små fjantarna som stollar omkring. De är harmlösa i sig själva men du kan inte strunta i dem, oftast kommer en sån liten rackare och pangar dig när du försöker ladda upp skölden bakom ett hörn. Och responsen i vapnen är *chefs kiss*, i alla fall när du spelar med gamepad. Vibrationerna när du skjuter och det lilla, subtila klicket (både haptiskt och ljud) när du sätter den sista bulan i fiender är smått beroendeframkallande. Som att klämma en riktigt mogen finne. Änterhaken är också riktigt trevlig. Konceptet i sig är inget nytt, men det är å andra sidan inte automatkarbiner och laservapen heller. Allt avgörs i utförandet och den tillför variation i striderna. Både som snabb reträtt när skölden är låg men också i anfall. Det är väldigt trevligt att dra till sig en explosiv tunna från andra sidan rummet och langa den i nyllet på en fiende. Eller rycka åt sig en ny bössa när ammon tryter.

Skiter fullständigt i storyn. Arg rymdgorilla på steroider är arg. Hologramkvinna i träningstights ska vara charmig. Drama uppstår. Näe, det som alltid varit charmen med Halo för mig är just striderna. Tröttnade på dem efter de första spelen och hade inte lirat Halo sedan Reach men nu känns det som att 343 hittat formen.

En väl värd shooter att dra igenom om man tar det för vad det är.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lirat igenom kampanjen nu och det är en väldigt habil shooter. Såg den öppna världen som ett välkommet avbräck mot de annars ganska monotona inomhusmiljöerna. Hade också mest kul när jag förstörde fiendenästen på eget iniativ än de mer linjära kampanjuppdragen. Så pass att jag faktiskt fortsatt att rensa upp kartan efter att slutsignalen ljöd för några dagar sedan.

Framförallt har ju Halo en helt fantastisk combat loop. Kan till och med uppskatta de små fjantarna som stollar omkring. De är harmlösa i sig själva men du kan inte strunta i dem, oftast kommer en sån liten rackare och pangar dig när du försöker ladda upp skölden bakom ett hörn. Och responsen i vapnen är *chefs kiss*, i alla fall när du spelar med gamepad. Vibrationerna när du skjuter och det lilla, subtila klicket (både haptiskt och ljud) när du sätter den sista bulan i fiender är smått beroendeframkallande. Som att klämma en riktigt mogen finne. Änterhaken är också riktigt trevlig. Konceptet i sig är inget nytt, men det är å andra sidan inte automatkarbiner och laservapen heller. Allt avgörs i utförandet och den tillför variation i striderna. Både som snabb reträtt när skölden är låg men också i anfall. Det är väldigt trevligt att dra till sig en explosiv tunna från andra sidan rummet och langa den i nyllet på en fiende. Eller rycka åt sig en ny bössa när ammon tryter.

Skiter fullständigt i storyn. Arg rymdgorilla på steroider är arg. Hologramkvinna i träningstights ska vara charmig. Drama uppstår. Näe, det som alltid varit charmen med Halo för mig är just striderna. Tröttnade på dem efter de första spelen och hade inte lirat Halo sedan Reach men nu känns det som att 343 hittat formen.

En väl värd shooter att dra igenom om man tar det för vad det är.

Håller med dig i stort sett om allt, nu när jag till slut bemödade mig att spela klart hela kampanjen.
Jag trodde jag skulle få hjärnblödning av att storyn aldrig ville ta slut. Så seeeeegt med storyglimtar insprängda mellan actionsekvenserna. Men nu har man bockat av den kampanjen iaf.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns ingenting som dödar mitt intresse lika fort som en poänglös open world, generiska fiender och en lika generisk rymdberättelse. Kombinera det med grafik som snarare går att likna med Halo 3 än någonting från modern tid samt crossplay-multiplayer som ger folk fördelar för att spela med handkontroll så landar det väl i någon konsolsörja jag mer än gärna hoppar över.

Bra recension dock, låter som att skribenten kan förlåta mycket om kärn-gameplay är tillräckligt bra och där låter det som att Halo levererar likt tidigare spel.

Kör du spelet på en potatis med 1280x720 ?
Nog för att man inte behöver gilla spel, men det är fan inte i närheten av halo 3 grafiskt haha, barockt påstående.

Skriv svar