Årets CoD heter Call of Duty: Modern Warfare 2, enligt rykten

Robot
Årets CoD heter Call of Duty: Modern Warfare 2, enligt rykten
Inaktiv

Härligt om typ 10-12 år när när vi får ännu en Reboot på alla spel och filmer men då kanske man kan säga Call of Ditt MW gen 3 eller (2034)

Medlem

Frågan är om EFT läget blir som EFT eller mer åt BF.
Intressant att både EA och Activision vill åt EFT spelarbasen.

Medlem

Jag gillade verkligen MW2019:s kampanj! Synd att den snabbt blev begravd bakom Warzones 200 gig av skit som är obligatorisk att ladda ner om man vill spela om den...

Medlem

Undrar när dom tänker göra något nytt än bara byta namn på titeln till ett föregående spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag hade en hel del kul med MW 2019's multiplayer men tröttnade efter några månader och som föregående skribent redan nämnt är det löjligt hur mycket plats spelet tar. Jag har aldrig förstått tjusningen med Warzone utan ser hellre en multiplayer-del som går tillbaka lite till rötterna med bättre kartor och mer balanserad vapenarsenal. Längtar tillbaka till tiden innan quickscoping och folk som springer runt med knivar och sköldar och liknande.

Börjar bli gammal

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Undrar när dom tänker göra något nytt än bara byta namn på titeln till ett föregående spel.

har faktiskt inget emot det, har inte direkt gått superbra för battlefield när de gjorde något nytt

Medlem
Skrivet av superlim:

har faktiskt inget emot det, har inte direkt gått superbra för battlefield när de gjorde något nytt

Tänkte helt nytt som inte har något att göra med COD.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Undrar när dom tänker göra något nytt än bara byta namn på titeln till ett föregående spel.

Kommer en massa nytt om man kör MP. Det är inget spel längre som släpps för storyn. Även fast den var riktigt bra i MW19. I MP förändras det en hel del. Först och främst är det 3st olika utvecklare, vilket i princip gör det till helt olika spel i känslan osv. Sen det vanliga, nya banor, nya vapen och annat.

För oss som spelar det för MP tycker nog det räcker och det är i stort uppskattat att en ny titel kommer varje år. När man kör MP så behövs förändringen varje år för man inte ska tröttna.

Medlem

Modern Warfare 2019 kampanjen var mycket välgjord. Jag gillade den mer långsammare insatsstyrka feelingen de fick till. Så jäkla coolt när man går upp för 4 våningshuset sakta på rad där terrorister ska plockas i små rum en efter en. Mäktig känsla.

Håller med om de där dryga WarZone™ installation storleken som jag inte ens rörde. Drygt jäkla krav..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Modern Warfare 2019 kampanjen var mycket välgjord. Jag gillade den mer långsammare insatsstyrka feelingen de fick till. Så jäkla coolt när man går upp för 4 våningshuset sakta på rad där terrorister ska plockas i små rum en efter en. Mäktig känsla.

Håller med om de där dryga WarZone™ installation storleken som jag inte ens rörde. Drygt jäkla krav..

Instämmer!! Det där husuppdraget var otroligt välgjort, i all sin enkelhet.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Har de inte fixat till så man kan välja vilka delar man vill ladda ner nu? Har för mig att jag såg det någonstans

Medlem
Skrivet av Pihraija:

Har de inte fixat till så man kan välja vilka delar man vill ladda ner nu? Har för mig att jag såg det någonstans

Du kan välja bort vanliga multilayer, men vill du spela kampanjen så måste du även ladda ner warzone. De är tydligen integrerade på något idiotiskt sätt...

Skribent
Skrivet av Knalle:

Jag hade en hel del kul med MW 2019's multiplayer men tröttnade efter några månader och som föregående skribent redan nämnt är det löjligt hur mycket plats spelet tar. Jag har aldrig förstått tjusningen med Warzone utan ser hellre en multiplayer-del som går tillbaka lite till rötterna med bättre kartor och mer balanserad vapenarsenal. Längtar tillbaka till tiden innan quickscoping och folk som springer runt med knivar och sköldar och liknande.

Börjar bli gammal

Därför jag började spela Halo Infinite multi. Det är så avskalat att en gamling som jag faktiskt kan hänga med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alltså Modern Warfare 2, om inte det är ett spel att minnas. Verkligen ett av dom roligaste multiplayer-spelen, sen dess story och grafik!
Det var tider det!

Det kommer vara fortsatt kaos i deras launcher.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av noyart:

Frågan är om EFT läget blir som EFT eller mer åt BF.
Intressant att både EA och Activision vill åt EFT spelarbasen.

Troligtvis mer åt BF, ingen av dessa AAA-studios besitter varken visionen eller har drivet att göra ett spel med samma djup som Nikita & BSG gör Tarkov.

Medlem

Modern Warfare var en solid pelare i COD-serien. Hade väldigt kul med både kampanj och MP. Jag brydde mig inte så mycket om Cold War eller Vanguard för de verkade helt enkelt inte lika bra.

Jag är HELT OK med MW2.

Medlem

Jag har stört mig ett bra tag på deras namngivningsschema. Det är ju tydligt att de egentligen inte bryr sig speciellt mycket om serien utan bara mjölkar varumärket.
Men försök göra det enkelt för konsumenten iallafall. Kör enligt FIFA/NHL principen och bara kalla det COD + år, t.ex. COD: 2021 el. COD: 21.
Är bättre på alla sätt och vis.

Medlem

OM detta verkligen stämmer så kommer jag behöva ta 3 månaders semester vid releasen! Modern Warfare 2 Multiplayer (2009) är det bästa serien har sett hittills, ahh minnen!! Dubbla Ranger shotguns och Karachi, Favela och Estate <3

Medlem

Hmm, heter det inte så varje år?

Medlem

Ja, jag vet att jag är en grinig jävla gubbe nu. Men jag tycker det är fascinerande hur ett så fantastiskt LAN-spel som det första Call of Duty, med svinbra simpelt gameplay och WWII-tema, utvecklats till att bli en sån här shitfest av trams.

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

OM detta verkligen stämmer så kommer jag behöva ta 3 månaders semester vid releasen! Modern Warfare 2 Multiplayer (2009) är det bästa serien har sett hittills, ahh minnen!! Dubbla Ranger shotguns och Karachi, Favela och Estate <3

Det är nog ingen remaster av 2009's upplaga (vilket jag tycker är bra)
Utan det är nog en efterföljare på 2019's MW och dom kommer troligen att slänga in några remaster-maps där i multiplayer! (Typ Favela, Terminal, Rust och förhoppningsvis min favorit: Afghan)

1
Skriv svar