Xbox Games with Gold - Januari 2022

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Januari 2022

Då var det dags för januaris spel som ingår för de som prenumererar på Xbox Live Gold och/eller Xbox Game Pass Ultimate, och det är en sällan skådad samling storspel av monumentalt snitt vi bjuds på den här gången! Vad sägs om lite hack'n'slash i NeuroVoider, pixligt crafting-RPG med Aground, shoot-em-up med Radiant Silvergun och lite klassiker i relativt ny tappning med Space Invaders Infinity Gene.

Alla OG Xbox/Xbox 360/Xbox One-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One och Series X|S via bakåtkompatibilitet, så 4 spel att plocka hem för alla på Xbox One/Series X|S alltså.

Xbox One:

NeuroVoider (1-31 jan)

Aground (16 jan-15 feb)

Xbox 360:

Radiant Silvergun (1-15 jan)

Space Invaders Infinity Gene (16-31 jan)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

https://youtu.be/9pMCYlr9a6o

Då var det dags för januaris spel som ingår för de som prenumererar på Xbox Live Gold och/eller Xbox Game Pass Ultimate, och det är en sällan skådad samling storspel av monumentalt snitt vi bjuds på den här gången! Vad sägs om lite hack'n'slash i NeuroVoider, pixligt crafting-RPG med Aground, shoot-em-up med Radiant Silvergun och lite klassiker i relativt ny tappning med Space Invaders Infinity Gene.

Får du betalt av Microsoft? Eller är detta ironi?

Medlem

skit spel alltså. nu måste dom skärpa sig.

Medlem

Började spela Radiant Silvergun. Det är skitbra. Men skit, det är svårt! Känner mig som en total nybörjare på spel. Nu måste jag nästan rycka upp mig!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av greb1989:

Får du betalt av Microsoft? Eller är detta ironi?

Är det en seriös fråga?


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av greb1989:

Får du betalt av Microsoft? Eller är detta ironi?

Måste man vara betald av någon för att man gör trådar om företagets spel? Lägg ned.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Är det en seriös fråga?

"Det är en sällan skådad samling storspel av monumentalt snitt vi bjuds på den här gången! "

Red Dead Redemption är ett storspel, Cyberpunk är det, finns massor men inget av det här kan väl ändå klassas som ett storspel? Så ja, det är en seriös fråga. Tonen i texten skriker ju sälj så är det konstigt om man då undrar om du ironiserar kring det vid det här laget allmänt kända svaga utbudet hos Games with gold senaste året? Eller får du betalt av Microsoft för att skriva dessa inlägg? Ser inte hur frågan kan vara känslig, får du det så good for you, men då känns det som att man bör vara öppen med det?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Måste man vara betald av någon för att man gör trådar om företagets spel? Lägg ned.

Sa jag det? Nej. Språket i texten skriker dock sälj och då frågade jag. HUR kan detta vara en känslig fråga? Får man betalt av ett företag för att skriva på ett forum å deras vägnar så fine, men då kan man väl vara öppen med det? Uppenbarligen var det en väldigt öm tå, även för dig.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av greb1989:

"Det är en sällan skådad samling storspel av monumentalt snitt vi bjuds på den här gången! "

Red Dead Redemption är ett storspel, Cyberpunk är det, finns massor men inget av det här kan väl ändå klassas som ett storspel? Så ja, det är en seriös fråga. Tonen i texten skriker ju sälj så är det konstigt om man då undrar om du ironiserar kring det vid det här laget allmänt kända svaga utbudet hos Games with gold senaste året? Eller får du betalt av Microsoft för att skriva dessa inlägg? Ser inte hur frågan kan vara känslig, får du det så good for you, men då känns det som att man bör vara öppen med det?

Sa jag det? Nej. Språket i texten skriker dock sälj och då frågade jag. HUR kan detta vara en känslig fråga? Får man betalt av ett företag för att skriva på ett forum å deras vägnar så fine, men då kan man väl vara öppen med det? Uppenbarligen var det en väldigt öm tå, även för dig.

Du får ursäkta mig om jag är lite okänslig här, men om du tvekar över huruvida ovanstående citat är sarkasm eller inte så kanske du borde ta en kurs i läsförståelse eller något.

För det andra så är det jävligt tröttsamt med påståenden om att man skulle vara betald bara för att man är ett fan av en viss produkt, brand eller liknande. Ställer du samma frågor till alla som hyllar PS i vart och vartannat inlägg? Eller skriver något positivt om VR? Någon råkar gilla Cyberpunk 2077, är de automatiskt betalda av CDPR då eller hur går dina tankar?

Jävla trams.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du får ursäkta mig om jag är lite okänslig här, men om du tvekar över huruvida ovanstående citat är sarkasm eller inte så kanske du borde ta en kurs i läsförståelse eller något.

För det andra så är det jävligt tröttsamt med påståenden om att man skulle vara betald bara för att man är ett fan av en viss produkt, brand eller liknande. Ställer du samma frågor till alla som hyllar PS i vart och vartannat inlägg? Eller skriver något positivt om VR? Någon råkar gilla Cyberpunk 2077, är de automatiskt betalda av CDPR då eller hur går dina tankar?

Jävla trams.

Det borde jag säkerligen göra.

Självklart kan man vara fan av en viss produkt! Jag gillar Xbox och har alltid valt det som min "mainkonsol" genom åren. Jag följer två fotbollsklubbar år ut och år in med oändligt mycket kärlek och tålamod. Med det sagt så finns det inte heller några andra som jag kritiserar så hårt som just saker som ligger nära mitt hjärta.

Tycker du att Games with gold verkligen levererar på den nivån som du ger sken av här? Älskar man något brukar man ju som sagt också vara dess starkaste kritiker?

Jag har inte sett en tråd där du fått kritik för det här innan så då är det nyheter för mig. Brukar gilla din sammanfattning över vad som kommer på Gamepass och liknande. Idag reagerade jag dock på hur du skrev och vilka ord du använde dig av när handen på hjärtat, det inte var något speciellt med spelen via Gold denna månad heller.

Du tog uppenbarligen illa vid dig vilket såklart är tråkigt, men frågan kvarstår.

Ponera att du inte har något med Xbox och Microsoft att göra, varför valde du då att använda dig av sådana här superlativ för spel som absolut inte sticker ut? Det rimmar konstigt det måste du förstå. Hade det varit något annat som verkligen stack ut hade jag köpt det, men nu? Då luktar det säljspråk.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av greb1989:

Det borde jag säkerligen göra.

Självklart kan man vara fan av en viss produkt! Jag gillar Xbox och har alltid valt det som min "mainkonsol" genom åren. Jag följer två fotbollsklubbar år ut och år in med oändligt mycket kärlek och tålamod. Med det sagt så finns det inte heller några andra som jag kritiserar så hårt som just saker som ligger nära mitt hjärta.

Tycker du att Games with gold verkligen levererar på den nivån som du ger sken av här? Älskar man något brukar man ju som sagt också vara dess starkaste kritiker?

Jag har inte sett en tråd där du fått kritik för det här innan så då är det nyheter för mig. Brukar gilla din sammanfattning över vad som kommer på Gamepass och liknande. Idag reagerade jag dock på hur du skrev och vilka ord du använde dig av när handen på hjärtat, det inte var något speciellt med spelen via Gold denna månad heller.

Du tog uppenbarligen illa vid dig vilket såklart är tråkigt, men frågan kvarstår.

Ponera att du inte har något med Xbox och Microsoft att göra, varför valde du då att använda dig av sådana här superlativ för spel som absolut inte sticker ut? Det rimmar konstigt det måste du förstå. Hade det varit något annat som verkligen stack ut hade jag köpt det, men nu? Då luktar det säljspråk.

Nu är jag övertygad om att du trollar. Herregud.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu är jag övertygad om att du trollar. Herregud.

Nej det gör jag inte. Du fortsätter dock att varken utveckla eller dementera.

Synd tycker jag.

Medlem

På ytan ser spelen inte direkt ut som storspel, ett intryck som inte förstärks utifrån länkade Youtube-videos eller samlade recensioner på Metacritic. Så hade varit intressant att veta vad som gör att dessa fyra spelen tillsammans kallas "en sällan skådad samling storspel av monumentalt snitt"? (Med sådana superlativ kan man tro att spelen är bättre än FH5 eller Halo Infinite etc)

Håller för övrigt med "greb1989" lite, att som prenumerant till "Games with Gold" hade det varit mer intressant med en lite mer ärlig framtoning, ex med länkar till Metacritic/Opencritic utöver Youtube videos etc, så att man själv kan få en uppfattning om spelen är värda att testas. Behöver inte ta till överdrifter för att skapa intresse.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Det är väl klart som korvspad att karln var sarkastisk.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PFC Hudson:

Det är väl klart som korvspad att karln var sarkastisk.

Tack! Börjar ju fasiken undra lite här.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Får du betalt av Microsoft? Eller är detta ironi?

Tänkte samma sak men han är nog en tvättäkta fanboy med mycket kärlek. Inget fel i detta!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tack! Börjar ju fasiken undra lite här.

Inget som direkt skriker sarkasm i övrigt i inlägget dock, såsom beskrivningarna av spelen etc, därav svårigheten att bedöma den bakomliggande tanken. Hjälper så klart inte att stilen i inlägget påminner starkt om tidigare skrivna "Games with Gold" trådar, vilket gör det än svårare att avgöra om det var allvarligt menat eller ej. Det enda som pekar mot sarkasm är att spelen ifråga ser rätt kassa ut.

Oavsett, bra att du klargjorde allt och rätade ut alla frågetecken i tråden. Bra att veta att du inte alltid är så seriös som du verkar i trådarna kring GamesWithGold och GamePass, utan även kör med en hel del sarkasm över dess utbud.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tack! Börjar ju fasiken undra lite här.

Hade det inte varit lättare att bara svara på min fråga i första inlägget då? Du sitter och anklagar mig för att trolla när det i själva verket tydligen är du som gör det. Lägg ner det där och väx upp.

Skrivet av matt76:

Inget som direkt skriker sarkasm i övrigt i inlägget dock, såsom beskrivningarna av spelen etc, därav svårigheten att bedöma den bakomliggande tanken. Hjälper så klart inte att stilen i inlägget påminner starkt om tidigare skrivna "Games with Gold" trådar, vilket gör det än svårare att avgöra om det var allvarligt menat eller ej. Det enda som pekar mot sarkasm är att spelen ifråga ser rätt kassa ut.

Exakt. Texten skiljer sig egentligen endast genom superlativen jämfört med tidigare texter. Därav min fråga som uppenbarligen var oerhört känslig.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tack! Börjar ju fasiken undra lite här.

OnT tycker jag att Xbox borde lägga ner "games with gold". Kan det vara så många som bara har live gold nu för tiden? Med mitt Game pass ultimate vet jag att det ingår men det är sällan man orkar "claima" spelen. Lägg pengarna det kostar på något annat. Ryktades förut om att man skulle ta bort kravet på gold för onlinespel helt och hållet och köra fullt ut på game pass. Jez Corden från Windows central snackade om det i sin pod. Hoppas på det.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Trött månad!

NeuroVoider köpte jag för säkert 2-3 år sedan, körde det bara en kort stund och tappade lusten av någon anledning. Egentligen ett spel jag borde älska, men det klickar inte riktigt. Kanske får jag tummen ur att ge det ett nytt försök nu när man blev påmind om det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PFC Hudson:

OnT tycker jag att Xbox borde lägga ner "games with gold". Kan det vara så många som bara har live gold nu för tiden? Med mitt Game pass ultimate vet jag att det ingår men det är sällan man orkar "claima" spelen. Lägg pengarna det kostar på något annat. Ryktades förut om att man skulle ta bort kravet på gold för onlinespel helt och hållet och köra fullt ut på game pass. Jez Corden från Windows central snackade om det i sin pod. Hoppas på det.

Håller med, det är nog bara en tidsfråga innan hela Live Gold rullas in i Game Pass på ett eller annat sätt. Det är ju en kvarleva från en svunnen tid. Betala för MP känns inte heller helt i linje med pariteten mellan plattformarna i Xbox ekosystem.

Jag tror att de bara väntar på en tipping point där GP subs > Gold.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av greb1989:

Hade det inte varit lättare att bara svara på min fråga i första inlägget då? Du sitter och anklagar mig för att trolla när det i själva verket tydligen är du som gör det. Lägg ner det där och väx upp.

Han tydliggjorde ju det här;

Skrivet av Mortaigne:

Du får ursäkta mig om jag är lite okänslig här, men om du tvekar över huruvida ovanstående citat är sarkasm eller inte så kanske du borde ta en kurs i läsförståelse eller något.

Medlem

Någon som kollat detta? Battlefield 2042 dyker upp som "Included with Gold" för Xbox spelare.

Jag har redan köpt det så kan inte kolla det själv.

https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/rxgx2k/batt...

Backloggens befriare
Skrivet av blackidus:

Någon som kollat detta? Battlefield 2042 dyker upp som "Included with Gold" för Xbox spelare.

Jag har redan köpt det så kan inte kolla det själv.

https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/rxgx2k/batt...

Yup. Har kollat och det stämmer


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av blackidus:

Någon som kollat detta? Battlefield 2042 dyker upp som "Included with Gold" för Xbox spelare.

Jag har redan köpt det så kan inte kolla det själv.

https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/rxgx2k/batt...

Ser det här med. Är det ett misstag?

Ambassadör
Xbox

Japp, ingår i free-to-play weekend-spelen den här gången.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar