Open world-Sonic Frontiers skulle ha släppts i fjol, men teamet behövde mer tid

Robot
Open world-Sonic Frontiers skulle ha släppts i fjol, men teamet behövde mer tid
Medlem

Har inte spelat ett Sonic sen, ja fan, sen när? Kan det ha varit på Saturn sist? Hur som, är liiite intresserad av detta, väcker ett härligt litet minne


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

It's not a lake, it's an ocean

Open world... Nej.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bättre Sega än aldrig.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Open world... Nej.

Tja, man ska aldrig säga aldrig. Det finns många spel som gjort oväntade ändringar som sedan visat sig passa utmärkt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Släpps nog lagom till nya Sonic filmen.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ankh:

Tja, man ska aldrig säga aldrig. Det finns många spel som gjort oväntade ändringar som sedan visat sig passa utmärkt.

Absolut, och Sonic Team har experimenterat förr. Kolla på Wii U-spelet Sonic Lost World, som var ett halvlyckat experiment. Men i fallet Sonic är jag ytterst tveksam till vad en öppen värld skulle tillföra. Sonic har aldrig handlat om utforskning utan om att ta sig på snabbast möjliga sätt genom loopar och över fiender in i mål. Jag är rädd för att de har glömt bort vad som en gång gjorde Sonic stor. Igen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Sega är sega

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Absolut, och Sonic Team har experimenterat förr. Kolla på Wii U-spelet Sonic Lost World, som var ett halvlyckat experiment. Men i fallet Sonic är jag ytterst tveksam till vad en öppen värld skulle tillföra. Sonic har aldrig handlat om utforskning utan om att ta sig på snabbast möjliga sätt genom loopar och över fiender in i mål. Jag är rädd för att de har glömt bort vad som en gång gjorde Sonic stor. Igen.

Exakt det jag tänkte på. Världen såg allt för "platt" ut för att kunna passa ett Sonic spel...

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Absolut, och Sonic Team har experimenterat förr. Kolla på Wii U-spelet Sonic Lost World, som var ett halvlyckat experiment. Men i fallet Sonic är jag ytterst tveksam till vad en öppen värld skulle tillföra. Sonic har aldrig handlat om utforskning utan om att ta sig på snabbast möjliga sätt genom loopar och över fiender in i mål. Jag är rädd för att de har glömt bort vad som en gång gjorde Sonic stor. Igen.

Kanske gör ett Forza Horizon av det? Man springer runt i en stor värld där det finns "Tävlingar" att springa i. Levla igelkotten och låser upp nya löparskor och shorts med poäng. XD


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kanske gör ett Forza Horizon av det? Man springer runt i en stor värld där det finns "Tävlingar" att springa i. Levla igelkotten och låser upp nya löparskor och shorts med poäng. XD

Ho-ho! Tack, men jag hoppas verkligen inte det!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Håller verkligen tummarna för att detta blir bra, vågar tyvärr inte riktigt hoppas dock.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Ho-ho! Tack, men jag hoppas verkligen inte det!

Vad menar du? Sonic Horizon låter ju ganska bra...namnmässigt i alla fall haha


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vad menar du? Sonic Horizon låter ju ganska bra...namnmässigt i alla fall haha

Nja. Jag tror helt enkelt inte att det konceptet passar Sonic. Lika lite som det fungerade att kasta in vapen i röran. Det blir ett märkligt identitetssökande när framgångskonceptet i grunden var väldigt simpelt och inte alls är i behov av att vara något helt annat än det en gång var. De har famlat i blindo i snart 25 år nu. Ibland har det blivit rätt bra (Sonic Colours, Sonic Generations), ibland halvbra (Sonic Lost World) men oftast förfärligt (Sonic the Hedgehog, Sonic Heroes, Sonic Boom).

Jag skulle önska att de skapar ett traditionellt, linjärt Sonic som växlar md 2D och 3D och i sina bästa stunder känns lite som Rayman Legends. Samt att de äntligen efter alla dessa år lyckas få till kontrollen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Nja. Jag tror helt enkelt inte att det konceptet passar Sonic. Lika lite som det fungerade att kasta in vapen i röran. Det blir ett märkligt identitetssökande när framgångskonceptet i grunden var väldigt simpelt och inte alls är i behov av att vara något helt annat än det en gång var. De har famlat i blindo i snart 25 år nu. Ibland har det blivit rätt bra (Sonic Colours, Sonic Generations), ibland halvbra (Sonic Lost World) men oftast förfärligt (Sonic the Hedgehog, Sonic Heroes, Sonic Boom).

Jag skulle önska att de skapar ett traditionellt, linjärt Sonic som växlar md 2D och 3D och i sina bästa stunder känns lite som Rayman Legends. Samt att de äntligen efter alla dessa år lyckas få till kontrollen.

Nä, jag håller helt med dig. Jag tycker egentligen inte Sonic varit bra sen 16-bits-tiden. Det har funnits ljuspunkter, men det är uppenbart att det haft stora problem med den blå igelkotten. Inte minst att försöka ta honom över till 3d, vilket inte alls verkar funka. Rayman Legends är fantastiskt, så de kanske skulle behöva anställa folk därifrån? Nintendo samarbetar ju med Ubisoft så varför inte Sega?. Ibland undrar jag om de kanske borde lämna den stackars kotten till Nintendo och låta dem försöka göra något? Menar, tittar vi på utvecklingen av Mario och Sonic från 16-bitseran så är det ju uppenbart vilka som lyckats.

Jag har inga förväntningar alls på det här spelet faktiskt och att det är open world tilltalar inte mig heller. Men ja, vem vet? Kanske överraskar oss?


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä, jag håller helt med dig. Jag tycker egentligen inte Sonic varit bra sen 16-bits-tiden. Det har funnits ljuspunkter, men det är uppenbart att det haft stora problem med den blå igelkotten. Inte minst att försöka ta honom över till 3d, vilket inte alls verkar funka. Rayman Legends är fantastiskt, så de kanske skulle behöva anställa folk därifrån? Nintendo samarbetar ju med Ubisoft så varför inte Sega?. Ibland undrar jag om de kanske borde lämna den stackars kotten till Nintendo och låta dem försöka göra något? Menar, tittar vi på utvecklingen av Mario och Sonic från 16-bitseran så är det ju uppenbart vilka som lyckats.

Jag har inga förväntningar alls på det här spelet faktiskt och att det är open world tilltalar inte mig heller. Men ja, vem vet? Kanske överraskar oss?

Instämmer till fullo. Jag vet inte vilka som arbetar på Sonic Team längre, men det verkar inte finnas någon kunskap om vad det var som gjorde Sonic bra en gång i tiden. De känns historielösa. Att de ska outsourca utvecklingen är något jag önskat länge. Låt Ubisoft försöka!

Det fantastiska med Nintendos hantering av Mario är att de inte bara lyckats ta honom in i 3D med den äran utan också lyckas förnya och utveckla konceptet i nästan varje nytt spel. Resultatet har inte alltid blivit strålande, men aldrig dåligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Open world... Nej.

Problemet med de få Sonic spel jag kört i 3D är att farten Sonic ska ha och styrningen gör att det blir lätt att tappa kontrollen helt.

Då hade jag hellre velat att de gör Sonic i bra styrning och släng på "bullet time" på omvärlden så att de går i slowmotion. Det borde gå att justera naturligtvis så om man vill att det ska gå snabbare kan man trycka på en typ spola framåt knapp.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar