Katastroffilmer

Medlem
Katastroffilmer

Tänkte kolla om någon kunde rekommendera lite sköna katastrof-filmer, då gärna naturkatastrofer, men även andra går bra. De vanligaste som "The day after tomorrow" har jag redan sett så ge gärna förslag på lite mindre kända som många kanske inte känner till. Tack på förhand


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

The Core - troligtvis världens mest ologiska film någonsin men den är ändå ganska underhållande.

Medlem

Cat Woman, finns det någon värre katastrof?

Skämt åsido. Wikipedia har ju en lista med katastrof filmer. Kanske något?

Medlem

Deep Impact - gillar slutet.


signatur

I'm a snake, follow me!

Twister


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Dantes's peak är jävligt bra

Medlem
Skrivet av nyhlin:

Cat Woman, finns det någon värre katastrof?

Skämt åsido. Wikipedia har ju en lista med katastrof filmer. Kanske något?

Mars Attacks? Haha. Den är ju för go, helt vrickad men underbar


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

The core var okänd för mig så ska ge den en chans och blir nog även Deep impact, det var ett par år sedan jag såg den sist. Dante's peak såg jag ganska nyligen faktiskt, riktigt go' film.

Haha, Mars attacks, där kommer minnen upp... minns den som en väldigt skrämmande film när jag såg den på nyårsafton som liten, antar att man kommer sitta och skratta åt den nu, blir att se den sen igen!

Fler förslag om ni har några!


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

war of the worlds och cloverfield gillsr jag
http://www.imdb.com/title/tt0407304/
http://www.imdb.com/title/tt1060277/

Se där! Yttligare 2 osedda filmer med ganska fina betyg också. Ska ge dom en chans också! Tackar!


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Cloverfield är top 3 av de bästa filmerna från 2008 imo! Den måste man se om man gillar katastrofer!

Dock har den ju fått kritik för användandet av kameran, men jag gillar det skarpt då det ger en extrem närvarokänsla i filmen.

Har den på Blu Ray och jag måste säga att framför allt ljudet är helt fantastiskt, åtminstone i Blu Ray-versionen. Även bilden är mysig trots den skakiga kameran.

Blir helt lyrisk när jag tänker på Cloverfield!

Medlem

OffT:
trodde det skulle vara en tråd om filmer som är så dåliga att man kräks...isf skulle jag säga mercenaries! världens fulaste film!

OnT:
skulle hålla med om cloverfield och war of the worlds. annars kan du se I am Legend också. hatar dock det patriotiska amerikan-slutet. hängande amerikansk flagga på RNDM ställe....


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Cloverfield är top 3 av de bästa filmerna från 2008 imo! Den måste man se om man gillar katastrofer!

Förvånad över hur jag lyckats undgå den filmen! *Längtar tills filmstunden*

Skrivet av RagNy:

trodde det skulle vara en tråd om filmer som är så dåliga att man kräks...

Jag kan skapa en sådan tråd också om du vill? hehe


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Sitt inte för nära skärmen när du ska se Cloverfield. Hade bioplatser ALLDELES för nära nämligen, fy fan vad åksjuk jag blev...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag skulle vilja pressa in 28 dagar senare här. Den innehåller mycket av det som jag tror att du är ute efter. Även om det kanske inte är riktigt vad du är ute efter så rekommenderas den varmt!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Sitt inte för nära skärmen när du ska se Cloverfield. Hade bioplatser ALLDELES för nära nämligen, fy fan vad åksjuk jag blev...

jag såg den bakis hemma när resten av familjen var borta, tror jag var extra påverkbar då eftersom jag spenderade resten av dagen med att kika ut genom fönstren bara för att vara säker på att inget kommer.
Nu vill frullen se det så får se om jag reagerar lika starkt andra gången


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag skulle vilja pressa in 28 dagar senare här. Den innehåller mycket av det som jag tror att du är ute efter. Även om det kanske inte är riktigt vad du är ute efter så rekommenderas den varmt!

Agree!

28 dagar/veckor senare, Shaun of the dead måste ju ses! Även om Shaun of the dead är parodi på zombie/splatterfilm så är den guld och bör inte missas.

Medlem

Sen tycker jag absolut att du ska ta en titt på "Sunshine". Det är lite mer av en Sci-fi/skräck (dock inte så mkt skräck, mest äcklig atmosfär...haha pun).

Handlar om att solen håller på att slockna, därför skickas ett gäng astronauter ut för att försöka tutta fyr på solen igen med hjälp av en väldigt stor bomb...ok när jag förklarar vad den handlar om så låter det som världens B-film men tro mig den är bra.

http://www.imdb.com/title/tt0448134/


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem
Medlem

28 dagar senare har jag sett, ganska bra film den också!

Skrivet av El-Dudeerino:

Sen tycker jag absolut att du ska ta en titt på "Sunshine". Det är lite mer av en Sci-fi/skräck (dock inte så mkt skräck, mest äcklig atmosfär...haha pun).

Handlar om att solen håller på att slockna, därför skickas ett gäng astronauter ut för att försöka tutta fyr på solen igen med hjälp av en väldigt stor bomb...ok när jag förklarar vad den handlar om så låter det som världens B-film men tro mig den är bra.

http://www.imdb.com/title/tt0448134/

Jag ska ge den en chans - tack!


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

jordbävningen

Medlem

Såg sunshine nyss, den var faktiskt bra fast lite fjantig mot slutet, kunde varit värre.

Medlem

Sunshine usch.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Sunshine som någon skrev tidigare är en kanonrulle, men jag skulle inte trycka in den under katastrof-film, mer åt... Event Horizon-hållet faktiskt. War of the Worlds tycker jag inte att du skall se då den är ganska värdelös faktiskt och då gillar jag ändå Spielberg/Cruise/katastrofer/utomjordingar. Tyvärr funkar inte deras mix.

Men om vi är inne på pseudo-katastroffilmer så kan du ju ta en titt på gamla kanonrullen The Abyss, som har lite katastroffilms toner på sina ställen, fast man bör ändå se den!

Gillar du parodier så skall du absolut se Titta vi Flyger! eller Airplane! som den heter på utomlandiska. Skämtar friskt om flygolyckor och dylikt, samt att den är en av världens roligaste filmer ("Joey, have you ever been in a... in a Turkish prison?").

Nå, det var väl allt tills vidare, mycket nöje!


signatur
Medlem

http://www.imdb.com/title/tt0490181/

Mutant Chronicles, okänd rulle, men helt okej tycker jag
Fallout gånger 5 typ hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Armageddon? Kanske inte speciellt bra men domedags elementet är där iaf. Annars vill jag minnas att Independence Day också är lite apocalyptisk.

Och angående om det finns värre filmer än Catwoman, har du sett "Myrorna anfaller"?


signatur

If its not Sasori, its just not right
Bli min pupil: http://sasorisp.mybrute.com

Medlem

Skyskrapan brinner / The Towering Inferno
[http://www.imdb.com/title/tt0072308/]

Medlem
Skrivet av Werzion:

http://www.imdb.com/title/tt0490181/

Mutant Chronicles, okänd rulle, men helt okej tycker jag
Fallout gånger 5 typ hehe

Håller inte ett svenskt filmteam på med en mutant chronicles rulle också?!

Kanske är denna som jag blandat ihop med? Naaajs ska letas upp snarast!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Det kommer en film på bio vid namn "2012" den 20 november i år som verkar väldigt intressant. Den handlar om "jordens undergång" år 2012.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Om jag ska vara ärlig sp tycker jag quantum of solace var en ganska kass film

12
Skriv svar