Death Stranding: Director's Cut till pc är bekräftat

Robot
Death Stranding: Director's Cut till pc är bekräftat
Medlem

Lite förvirrad över XeSS, om det skall funka på stor mängd med GPUer och vara en lösning likt DLSS, hur ska det gå till? iom att DLSS använder dedikerad hårdvara på deras GPUer.

Medlem

Death Stranding var ett fantastiskt spel, men känner mig färdigt med det.
kommer inte skaffa directors cut, men kan ju vara nått för dom som inte spelat detta mästerverk ännu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Death Stranding var ett fantastiskt spel, men känner mig färdigt med det.
kommer inte skaffa directors cut, men kan ju vara nått för dom som inte spelat detta mästerverk ännu.

Håller med, ett fantastiskt spel! Såg eftertexterna rulla sent igår kväll. Började spela några timmar på ps4 men inväntade sen Directors Cut efter alla rykten. Var väl värt väntan. Mycket bättre flyt och betydligt krispigare och klarare bild. Sekunder istället för minuter i laddningstider. Rekommenderar verkligen att uppgradera om man nu kan.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Kommer DC-utgåvan till PC blir det nog då jag tar mig an äventyret en andra gång. Ser fram emot att leka med de nya leksakerna!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skribent

Ni som vet: är hela spelet att leverera paket mellan identiska vita baser, och prata med snubbar som säger typ samma saker (och ser nästan likadana ut)? Eller blir det mer varierat längre fram? Jag har kommit en liten bit in i det andra området och börjar tycka att det är rätt segt...


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Testpilot
Skrivet av Mattias Frost:

Ni som vet: är hela spelet att leverera paket mellan identiska vita baser, och prata med snubbar som säger typ samma saker (och ser nästan likadana ut)? Eller blir det mer varierat längre fram? Jag har kommit en liten bit in i det andra området och börjar tycka att det är rätt segt...

Det blir lite mer varierat ju längre du kommer, men själva spel loopen är genom hela spelet att leverera paket på olika sätt mellan A och B. Jag har inte spelat DC men där verkar det finnas lite mer varierat innehåll.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ni som vet: är hela spelet att leverera paket mellan identiska vita baser, och prata med snubbar som säger typ samma saker (och ser nästan likadana ut)? Eller blir det mer varierat längre fram? Jag har kommit en liten bit in i det andra området och börjar tycka att det är rätt segt...

Bpde ja och nej.
Gameplayet är bla att leverera paket, planera rutterna och möta motstånden på vägen.
Utforska den öde men fantastiska världen.
Bygga ut världen och hjälpa sina medspelare.
Uppleva storyn

Det tar ett tag att komma in och förstår om vissa inte alls fastnar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså... den där bilden är ju bara så porrig...

Väldigt annorlunda spel som jag hade riktigt kul med trots lång inkörsport. Känner mig dock färdig med denna konstiga värld. Behöver personligen ingen uppföljare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ni som vet: är hela spelet att leverera paket mellan identiska vita baser, och prata med snubbar som säger typ samma saker (och ser nästan likadana ut)? Eller blir det mer varierat längre fram? Jag har kommit en liten bit in i det andra området och börjar tycka att det är rätt segt...

Det är värt att plöja igenom första delarna av spelet rätt fort. Dvs bara fokusera på huvudstory tills du kommer till den ”stora” kartan. Då börjar det bli riktigt kul.

Jag fastnade inte först när jag körde det på PS4 men köpte det igen på PC förra året och körde typ 60 timmar i ren hets, just efter att ha lyssnat på rådet att PLÖJA första delen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Death Stranding var ett fantastiskt spel, men känner mig färdigt med det.
kommer inte skaffa directors cut, men kan ju vara nått för dom som inte spelat detta mästerverk ännu.

Nja mästerverk vet jag inte men antar det här spelet är ett spel man antingen älskar eller hatar, jag gillar det inte.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ni som vet: är hela spelet att leverera paket mellan identiska vita baser, och prata med snubbar som säger typ samma saker (och ser nästan likadana ut)? Eller blir det mer varierat längre fram? Jag har kommit en liten bit in i det andra området och börjar tycka att det är rätt segt...

Jag upplevde lite samma som du i början. Första 10 timmarna kändes ofta som en tutorial men inte allt för långt efter det tyckte jag det blev betydligt mer intressant både miljö och storymässigt. Jag gjorde dock inte jättemånga sidouppdrag utan kände att en 60+ timmar kampanj räckte som den var^^. 63 timmar hamnade jag på till slut.

Älskade upplägget och tyckte det var skithärligt att ta sig till olika platser och leverera paket, speciellt med alla härliga omgivningar. Sen föredrar jag förvisso ett något lägre tempo villet förmodligen hjälpte till en del. Absolut värt att fortsätta skulle jag säga.

Skribent

Alright, tack för alla svaren. Jag plöjer på ett tag till och ser vad jag tycker om några timmar.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Tycker det satte sig rätt så omgående. Den stora delen är väl att du låser upp fusk när du kommer till central region medan eastern är mer hardcore utan vägar och än inga zip lines och en massa hjälpmedel.

De som bara lirar för att avancera storyn är nog de som tycker liret växer rejält med central region. Sen kan du ju försöka bergsbestiga utan syrgas den möjligheten finns ju kvar. Var lite kul gå tillbaks nu gjorde jag inte i första genomspelningen.
Allt har rostat sönder och sedan jag rensat har bt närmast totalt tagit över

Känns ju lite drygt med directors cut men jag känner mig inte lurad som köpte det för pc för 55 spänn från epic games med deras kupong. Första svängen var på PS 4 Pro och på 51" plasma. Nu kör jag på 4K OLED. Minnet är förrädiskt men jag minns det som lika snyggt då som nu. Ska va om de fifflat något med spelmekaniken directors cut vore intressant.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Tycker det satte sig rätt så omgående. Den stora delen är väl att du låser upp fusk när du kommer till central region medan eastern är mer hardcore utan vägar och än inga zip lines och en massa hjälpmedel.

De som bara lirar för att avancera storyn är nog de som tycker liret växer rejält med central region. Sen kan du ju försöka bergsbestiga utan syrgas den möjligheten finns ju kvar. Var lite kul gå tillbaks nu gjorde jag inte i första genomspelningen.
Allt har rostat sönder och sedan jag rensat har bt närmast totalt tagit över

Känns ju lite drygt med directors cut men jag känner mig inte lurad som köpte det för pc för 55 spänn från epic games med deras kupong. Första svängen var på PS 4 Pro och på 51" plasma. Nu kör jag på 4K OLED. Minnet är förrädiskt men jag minns det som lika snyggt då som nu. Ska va om de fifflat något med spelmekaniken directors cut vore intressant.

Syrgas? Jag tyckte jag sprang runt bland bergen hej vilt utan syrgas. Kanske var jag som missade nåt Oo?

Medlem

Enligt SweC sa Intel så här idag på CES:

"Intel meddelar också att bolagets egen AI-uppskalningsteknik Xe Super Sampling (XESS) fått luft under vingarna. Processorjätten lyfter specifikt fram att Kojima Production ska integrera tekniken i Death Stranding Director's Cut. Tekniken har även stöd av studiorna 505 Games, Codemasters, Exor Studios, Fishlabs, Hashbane, IOI, Illfonic, Massive Work Studio, PUBG Studio, Techland, Ubisoft och Wonder People."

Så man får väl säga att det är helt bekräftar nu.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nja mästerverk vet jag inte men antar det här spelet är ett spel man antingen älskar eller hatar, jag gillar det inte.

Ja ett mästerverk med andra ord


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja ett mästerverk med andra ord

Ja det kan inte va ett mästerverk om det är helt okontroversiellt och vanilla

1
Skriv svar