Rykte: The Last of Us-remaken är nästan klar och kan släppas i år

Robot
Rykte: The Last of Us-remaken är nästan klar och kan släppas i år

Flera källor viskar om den omtalade nyversionen.

#Naughty-dog, #The-last-of-us


Medlem

Hah de gör som Rockstar, släpper samma spel i 3 generationer

Inaktiv
Medlem

Intressant med en remake och inte bara en remaster. Ska bli spännande att se vad som skiljer sig från originalet.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hah de gör som Rockstar, släpper samma spel i 3 generationer

Fast R* gör ju inga totala remakes utan enklare remasters. Personligen gillar jag remakes eftersom spelet får grafik och gameplay med dagens nya teknik. Det känns som ett nytt spel, iaf för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

It's not a lake, it's an ocean

Tyvärr har jag tappat lusten för TLOU efter besvikelsen med uppföljaren. Men jag tvivlar inte på att remaken blir fantastisk.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Världens bästa spel. <3


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Spelade igenom remastern förra veckan och det rullar på rätt bra fortfarande även om det är 8 år gammalt nu (en PS5-patch för 4k@60fps upp från 1800p skulle dock uppskattas). Så känner inge större behov av en Remake i dagsläget.

Man kan ju alltid hoppas att det finns en uppgraderingsväg att tillgå så att man slipper pröjsa 750-850kr (PS Store).

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Tyvärr har jag tappat lusten för TLOU efter besvikelsen med uppföljaren. Men jag tvivlar inte på att remaken blir fantastisk.

Ja allt jag tänker är jaha undrar hur dom ska fucka upp ett av världens bästa spel, för det vet jag att dom kommer att göra.

Skapligt i-lands problem 😂

Medlem

Får man gissa på PC släpp i även detta fall tro? Spelade också nyss igenom på PS4 och dey håller jäkligt bra. Magiskt spel.

Moderator | Testpilot

Behöver vi verkligen en remake?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ett av världens bästa spel. Klarat det två gånger på PS3 + remastern en gång på PS4. Men inte ett dugg sugen på en remake. Känner mig klar efter TLOU2 besvikelsen.

Medlem

Jag tycker en remake känns ganska onödig i nuläget, speciellt om tiden det tagit varit på bekostnad av ett eventuellt nytt spel från ND. Den enda anledningen jag kan komma på är serien och för att ena den fanskara som ju tv-splittrades något enormt i och med del 2. Tror det blir en grym upplevelse men hade hellre sett studion tillkännage något nytt och lämna TLOU bakom sig.

Ska jag vara ärlig börjar ju varningsklockorna ringa med remake av del 1 och directors cut/multiplayer av del 2. Personligen tycker jag det räcker och vill ha något nytt.

Medlem

What?! Hur har jag missat detta? Jag som nyss spelade igenom spelet för andra gången hehe. Aja, får bli en tredje gång när detta släpps! Take my money.

Skrivet av N3gn4v:

Världens bästa spel. <3

Oooooh nu är du ute på hal is....!

Hälsningar,
En trogen Half-Life fan

Skrivet av uberpwnage2.0:

Behöver vi verkligen en remake?

Svaret är egentligen ett klart och tydligt "nej.". Meeeen! Om man ställer sig frågan: "Blir vi alla lyckliga av denna nya remaken med asnajs grafik till ett av världens bästa spel?", så är svaret soklart "JAAA!"

Medlem

De tar väl 799kr för detta precis som allt annat. Medan tex. Witcher 3 jobbas på en gratis next-gen patch.

Men men. Folk kommer köpa det ändå för att spela igenom samma spel om och om igen.

Medlem
Skrivet av mondo:

Får man gissa på PC släpp i även detta fall tro? Spelade också nyss igenom på PS4 och dey håller jäkligt bra. Magiskt spel.

Är nog högst troligt om denna kommer så kommer det också samtidigt på PC. Ser det som ypperligt tillfälle att släppa spelet på PC också.

Medlem

Fattar inte varför man kände behov av att göra om första spelet o släppa igen.
Så gammalt är det inte + de släppte om en remastered version för inte så längesedan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Behöver vi verkligen en remake?

När TV-serien startar kommer intresset för spelen att öka. Då vill man ha något annat än ett lätt uppiffat PS3-spel som ingångspunkt (även om det fortfarande ser ganska bra ut).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Margy:

När TV-serien startar kommer intresset för spelen att öka. Då vill man ha något annat än ett lätt uppiffat PS3-spel som ingångspunkt (även om det fortfarande ser ganska bra ut).

"Då vill man", som om det vore en självklarhet och vanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

De tar väl 799kr för detta precis som allt annat. Medan tex. Witcher 3 jobbas på en gratis next-gen patch.

Men men. Folk kommer köpa det ändå för att spela igenom samma spel om och om igen.

Dock skillnad på en next -genpatch och en remake.

Sen förstår jag inte varför det är konstigt att ta betalt för sitt jobb. Tycker det är konstigare att The Witcher 3 får en gratis uppdatering.

Flakmonkey

Skulle inte en remake av TLOU vara ett bra sätt för Naughty Dog att testa deras motor till PS5 så att deras första "riktiga" PS5-titel inte behöver vara deras första med den motorn? Kan också vara ett bra sätt att få in juniorer på företaget som jobbar på titeln så att de också ska få se och lära (även om de såklart redan kan väldigt mycket om de anställs av ND). Att då kunna göra det med ett spel som släpps men där man inte behöver fundera på spelmekanik, story etc låter imo som ett rätt vettigt upplägg. Släpps det så kommer ju den här läroperioden också finansiera sig själv till stor del.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Då vill man", som om det vore en självklarhet och vanligt.

Att det görs TV-serier med extremt hög budget baserat på spel är inte speciellt vanligt, nej.

Jag tror att de flesta spelbolag i samma situation skulle vilja ha något färskare att erbjuda än ett uppiffat, två generationer gammalt spel för nytillkomna spelare.

Medlem

Cash-grab såklart, men som ett stort fan så vet jag att jag kommer köpa detta efter att ha fått se hur fantastiskt det kommer se ut.... och det vet Sony också

Backloggens befriare
Skrivet av Margy:

Att det görs TV-serier med extremt hög budget baserat på spel är inte speciellt vanligt, nej.

Jag tror att de flesta spelbolag i samma situation skulle vilja ha något färskare att erbjuda än ett uppiffat, två generationer gammalt spel för nytillkomna spelare.

För dessa nya spelare lär ju ha en ps5 att damma av...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Thane:

Sen förstår jag inte varför det är konstigt att ta betalt för sitt jobb. Tycker det är konstigare att The Witcher 3 får en gratis uppdatering.

Betalt kan de väl ta. Ska inte utrycka mig gällande vad slutpriset hamnar på, för det behöver inte vara fullpris. Men känner vi Sony rätt så är det antagligen fullpris.

Det må vara en remake, och visst är det som du säger att de utför såklart ett jobb med spelet. Men grundspelet finns redan där, storyn finns där, dialogerna finns där etc. Att ta fullbetalt är inte rätt heller. Sen att folk betalar för det, det är väl anledningen till att de kan ta fullpris.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

För dessa nya spelare lär ju ha en ps5 att damma av...

Jag har ingen aning om detta är tänkt för endast PS5 eller även PS4. Oavsett så gör det formatet mer attraktivt för de som gillar TV-serien och vill prova spelet.

De vill sannolikt ha en ny version som kan portas till PC också.

Medlem

Om det är en fullskalig remake på spelet och de samtidigt kan släppas på PC så kan det vara värt att spela igen. För min del krävs det mer än bara en liten uppgradering på grafiken men vet samtidigt inte vad de ska göra med gameplay. Kanske om de verkligen piffar upp grafiken så det blir raytracing osv.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Tyvärr har jag tappat lusten för TLOU efter besvikelsen med uppföljaren. Men jag tvivlar inte på att remaken blir fantastisk.

Även om jag efter många om och men tyckte ganska bra om TLOU2 håller jag med dig. Efter händelserna i det är det omöjligt att få någon behållning av originalet. Förr brukade jag spela TLOU varje jul, men efter tvåan finns inget som helst sug efter det.

Önskar att TLOU2 utspelat sig i ett annat universum. Så att jag fått uppleva det, men utan att det tagit död på TLOU.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Behöver vi verkligen en remake?

Nej verkligen inte. Det som kanske behövs (dock inte enligt mig) är i så fall en remaster eller nån next gen patch.

Jag kommer inte på nått i spelet som skulle må bra av att förändras förutom grafiken/animationer kanske.

Medlem

Jag kommer förmodligen köpa det igen såvida de inte tar fullpris för det, isåfall blir det på rean.
Vet att jag startade Remastern strax efter jag klarat Part 2 och det var inte speciellt vackert så en remake skadar ju inte tycker jag.
Sen kan jag tycka att hela grejen med framförallt Directors Cut känns lite tveksam. Visst om det är ett spel som släpps i slutet på en generation så är det väl ok med uppiffade versioner som drar nytta av den nya kraften (jag uppgraderade själv trots allt Death Stranding, knappa 100:- känns mer än ok) men då ska det finnas en tydlig uppgraderingsplan för de som redan köpt det innan annars hoppas jag det försvinner illa kvickt.

12
Skriv svar