Rykte - Star Wars: Jedi Fallen Order 2 avtäcks innan sommaren

Robot
Rykte - Star Wars: Jedi Fallen Order 2 avtäcks innan sommaren

Nya rykten om uppföljare från Respawn.

#star-wars-jedi-fallen-order-2


Medlem

Trevligt! Gillade första väldigt mycket

Medlem

Ett av de spelen jag hade noll förväntningar på,
Tacksam att jag plockade hem det på en rea.

Ett riktigt bra äventyrsspel!

Uppföljare? Mer än gärna!

Medlem

Av en slump så klarade jag ut ettan härom dagen.

Tycker de fick till känslan bra ändå.
En fin blandning av diverse genrer som åtminstone jag tycker funkar.

Mer välgjorda singeplayer spel åt folket!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

One
Medlem

La ner 1an ungefär halvvägs, kartan i spelet var inte värt mödan helt enkelt

Skribent

Håller tummarna för uppföljaren. Första spelet var bra, men bandesignen var ingen höjdare och incitamenten att utforska på tok för dåliga.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Trevligt! Gillade första väldigt mycket

Gillade första... men hade hellre sett spelet lite mer öppet.
världarna är för "instängda" och linjära.
hade gärna sett att banorna va mer som Tomb Raider spelen när man kan ta flera olika sätt att ta sig fram, medans Fallen order va väldigt smala. hoppas ni fattar.

Medlem

Påbörjade ettan men slutade spela det, vet inte riktigt varför för det var ju inte dåligt. Ska försöka återuppta det i år


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Kan bara hålla med. Banorna var rätt meeeh, och att gå tillbaka till dem om och om igen kändes som artificiell förlängning av en rätt tom produkt. Att spelet ansågs vara "bra" var för att det vara ett solo-äventyr utan "as service". Lite som Star Wars Squadron, man vill uppmuntra EA och andra tillverkare att ge oss vad vi vill ha, trots att de de spottar ut ärr rätt mediokert jämfört med tidigare Jedi-spel. Spelade lite Force unleashed och kände direkt att Fallen order kändes väldigt "lätt" och lågbudget.

Att ded "redan" kommer en uppföljare känns som om risken är stor att de gjort ett hastverk för att tjäna pengar (Host, Miles Morales, host) som ska ut så fort som möjligt vare sig det är klart eller inte. Missförstå mig rätt: Jag gillade Fallen Order, men det var verkligen inte AAA-nivå.

Medlem

Tyckte combaten var riktigt stel i första så tröttnade på det. Blev bara en 'chore' till slut. Hoppas på lite mer inlevelse och en mer brutal combat i en uppföljare

Moderator | Testpilot

Har inte samma att trycka ned på som resten, annat än belöningarna man fick. Var alldeles för mycket "skins" vilka var tråkiga att hitta.

Allt från skins till ditt skepp, andra kläder och saker för ens ljusabel.

Tycker f.ö att all customization för vapnet var tråkigt. Man ser den knappt när man svingar runt ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av One:

La ner 1an ungefär halvvägs, kartan i spelet var inte värt mödan helt enkelt

Jag lirade genom hela på Xbox och tycker det är det bästa Star Wars-äventyrsspelet sen Jedi Academy, men den där jävla isgrottan dyker fortfarande upp i mina mest kallsvettiga mardrömmar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Gilla det väldigt mycket och nog ett av de bästa star wars spelen. Det enda var att skins man hitta var alla typ samma och sjukt fula men det är bara en petitess

Kommer definitivt köra denna också

Medlem

Första spelet var bra och det var nice att det var "gratis" med Xbox Gamepass.
Om det kommer som en collectors edition med figur så kan jag tom tänka mig att förboka även fast det är EA bakom det.

Medlem

ettan var bra, men jösses visa banor var ju helt sjuka, fick använda nån trainer för att göra superman hopp eller var det var.. gick vilse också ett antal gånger o det tog ett bra tag innan man fattade var man skulle.

Medlem

Som många redan nämnt så spelade jag aldrig klart det, mycket på grund av bandesignen. Men kan tänka mig en tvåa om detta ändras.

Skribent
Skrivet av Phyrino:

Gillade första... men hade hellre sett spelet lite mer öppet.
världarna är för "instängda" och linjära.
hade gärna sett att banorna va mer som Tomb Raider spelen när man kan ta flera olika sätt att ta sig fram, medans Fallen order va väldigt smala. hoppas ni fattar.

Jag tycker precis motsatsen, att de borde satsat på bättre konstruerade banor än att försöka ha någon open-world-aspekt som egentligen inte gav något? Utforskningen var ju menlös i det att det handlade om skins och ljusabelfärger.

Men oavsett finns det stora möjligheter att förbättra inför en 2an


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Första spelet var helt OK men jag var mest besviken med handlingen/story (mellanmjölk). Spelet började väldigt bra för att sedan stå och stampa typ hela spelet. När väl det började hända grejer i storyn igen då var spelet slut. Tyckte banorna var okej, mycket fina miljöer och bra pussel. Kort sagt så var spelet väldigt mycket PG13 där man tonat allting i story och strider till en så "låg" nivå som möjligt åldersmässigt.

Medlem

Gott! Gör en VR version också. Kan valve så kan andra. Bara tanken på att få utmana i en ljussabelduell i vr får en att rysa.

Medlem

Fan vad kul. Ettan är magisk. Lirat ut det till Steam först. Sedan köpte jag det till PlayStation™ 5 i höstas o lira ut det. Känns som ett väldigt lyckat sci-fi Uncharted.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Håller tummarna för uppföljaren. Första spelet var bra, men bandesignen var ingen höjdare och incitamenten att utforska på tok för dåliga.

Jag gillade storyn starkt, det var snyggt med, trevliga miljöer, men som du säger, bandesignen var inte det bästa. Bättre belöningar för utforskande borde egentligen vara det enklaste i ett Star Wars-spel. Men jag ser det mest som potential för förbättringar, det var trevligt spel men inget jag lagt ner många timmar alls på sen första omgången.

Medlem

En uppföljare skulle vara välkommet!

Medlem

Köpte det i somras för någon hundring. Hade noll förväntningar och visste ingenting om spelet. Var ju svinkul! Får köpa tvåan om några år på nån rea.

Medlem

Otroligt bra spel men hoppas 2an lägger in lite mer rpg element, lite större världar och lite mer olika sätt att ta sig an fiender.

Medlem

Första spelet är ett av det bästa Star Wars spelen jag spelat, håller med flera om många saker. Bandesignen behövs ses över, det var riktigt snygga men saknade flow och den lilla utforsknings aspekten var rätt så meningslös. Storyn lyfte upp spelet rejält, gillade karaktärerna men önskar vi fått mer av flera av dem men det får vi nog i 2:an och jag hoppas det är ett längre spel också. Gameplay var annars rätt bra, de kan göra det lite mer djupare så blir det nog riktigt bra. Skulle vara även kul att få lite fler planeter att utforska samt något mer civiliserade planeter, något som jag överlag är rätt trött på när det kommer till allt det nya med Star Wars är att de aldrig utforskar planeter med mer civilisation, mest bara öde planeter.

Medlem

Combat samt boss striderna var väldigt bra men ban-designen och pusslen lämnade en del att önska. Fixar dom det i tvåan kan det bli riktigt bra.

Skribent

Vill lägga till att jag tycker huvudpersonen var en av de sämre aspekter med spelet (kommer inte ens ihåg hans namn nu?). Men resterande persongalleri var intressanta och många som jag gärna hade fått veta mer om. Alla Jedi-jägare hade kunnat få lite mer story och Night Sisters hade gärna fått utforskas mer.

Angående banorna så är jag nog mest besviken för jag vet att Respawn kan så mycket bättre. Banorna i tex. Titanfall 2 var fantastiska, både visuellt, stämning och hur de flödade på. Det finns spår av Titanfall 2s designen i Fallen Order också när det är som bäst. Så Respawn kan!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas att de slipar manus, combat och level design. Jag lade ner ettan efter fem-sex timmar - Cal är en fruktansvärt tråkig karaktär, ljussabeln kändes mer som klubba än svärd och de planeter jag hann besöka lyckades inte fånga min uppmärksamhet någon längre stund. Men jag gillar konceptet, så jag är ändå hoppfull.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

” Dice gjorde ju två Battlefront-försök som även om de inte var dåliga ändå blev något av besvikelser.”

Haha, va? På vilket sätt då menar du?
Redan för över två år sedan (oktober -19) hade de två Battlefront-spelen från Dice sålt i 33 miljoner exemplar… Så de var inte bara bra, de har sålt sjukt bra också (siffran är nog aningen högre nu). Lite efterforskning får ni ju göra 😉

Sedan blev det ju lite ramaskri (välförtjänt) när tvåan släpptes. Detta fick de dock fixa till ganska snabbt. En del skada var dock redan gjord förstås.

Båda Dice-Battlefront är riktigt bra spel dock, enligt mig. Speciellt om man gillar Star Wars.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

” Dice gjorde ju två Battlefront-försök som även om de inte var dåliga ändå blev något av besvikelser.”

Haha, va? På vilket sätt då menar du?
Redan för över två år sedan (oktober -19) hade de två Battlefront-spelen från Dice sålt i 33 miljoner exemplar… Så de var inte bara bra, de har sålt sjukt bra också (siffran är nog aningen högre nu). Lite efterforskning får ni ju göra 😉

Sedan blev det ju lite ramaskri (välförtjänt) när tvåan släpptes. Detta fick de dock fixa till ganska snabbt. En del skada var dock redan gjord förstås.

Båda Dice-Battlefront är riktigt bra spel dock, enligt mig. Speciellt om man gillar Star Wars.

Hsn skrev ju bara att det var en besvikelse, spelar ju ingen roll hur mycket det sålt.

Plockade hem BF2 när det var gratis på Epic. Kul några timmar men inte mer än så för min del. Orginalen körde jag dock massor utav när det begav sig för 16 år sen.

12
Skriv svar