Dragon Age 4 fokuserar på singleplayer och "val som spelar roll"

Robot
Dragon Age 4 fokuserar på singleplayer och "val som spelar roll"

Bioware-chefen Gary McKay blickar bakåt och framåt.

#Bioware, #Dragon-age


Medlem

Har dom inte sagt så om typ alla Dragon Age spel?

Medlem

Nä första dragon Age var riktigt vasst. 3an var helt ok men jag tror jag inte vill spela något från BioWare på ett bra tag. Tur att de tar typ hundra år på sig att göra "färdigt" sina spel. ☺️

Medlem

The moment when bioware died

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Aletheides:


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tror det när jag ser det.

Medlem

När det gäller dagens Bioware spel så säger jag bara "I believe it when i see it!"


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Oj vad det ska väntas länge och läsas recensioner och kommentarer innan jag köper ett nytt spel från Bioware.

Men man hoppas givetvis.

Medlem

Så länge alla är så pessimistiska mot Bioware så lär du ju inte direkt bli alltför motiverade att göra sitt bästa.

Medlem

Det är så lätt att vara negativ kring allt med Bioware nu, jag har dock bestämt mig för att ta en chansning här och vara positiv! Dragon Age Origins är ett av de bästa spel jag någonsin spelat och tror ändå att de kan hitta tillbaka till något ännu bättre nu! Det finns verkligen inget att förlora längre så att de tar god tid på sig med spelet är glädjande.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Det är så lätt att vara negativ kring allt med Bioware nu, jag har dock bestämt mig för att ta en chansning här och vara positiv! Dragon Age Origins är ett av de bästa spel jag någonsin spelat och tror ändå att de kan hitta tillbaka till något ännu bättre nu! Det finns verkligen inget att förlora längre så att de tar god tid på sig med spelet är glädjande.

I princip ingen som jobbar på Bioware nu var där när Origins gjordes?

Nej jag har inget som helst förtroende för Bioware längre.

Medlem
Skrivet av baxtex:

I princip ingen som jobbar på Bioware nu var där när Origins gjordes?

Nej jag har inget som helst förtroende för Bioware längre.

Jag vet detta, men jag väljer ändå att tro på projektet! Någonstans tror jag ändå att man lärt sig något av katastrofen som var Anthem.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Jag vet detta, men jag väljer ändå att tro på projektet! Någonstans tror jag ändå att man lärt sig något av katastrofen som var Anthem.

Ungefär som de lärde sig av Dragon Age inquisition och Andromeda?

Nä att faila tre gånger på rad är lite väl mycket. Men det är bara min åsikt.

Medlem

Sista chansen för Bioware innan EA drar åt snaran för evigt.

Jag vill verkligen att detta spel ska vara fantastisk, men efter Anthem och Andromeda är jag skeptisk att Bioware can bring the magic.

Inquisition var ett underhållande spel som jag dragit igenom ett antal gånger, men fallerar när man jämför det med spel som Witcher 3, som verkligen visar hur ett ordentligt Fantasy RPG ska se ut.

Bara att vänta och se vad recensionerna säger. Men jag håller tummarna.

Medlem
Skrivet av Pokergren:

Sista chansen för Bioware innan EA drar åt snaran för evigt.

Jag vill verkligen att detta spel ska vara fantastisk, men efter Anthem och Andromeda är jag skeptisk att Bioware can bring the magic.

Inquisition var ett underhållande spel som jag dragit igenom ett antal gånger, men fallerar när man jämför det med spel som Witcher 3, som verkligen visar hur ett ordentligt Fantasy RPG ska se ut.

Bara att vänta och se vad recensionerna säger. Men jag håller tummarna.

Witcher 3 var trevligt ja. Men jag skulle inte säga att det är en rättvis jämförelse då Withcher 3 inte är ett party based RPG medan Dragon age är det. Party based RPGs tenderar att ha en helt annan struktur och berättande än single character RPGs. Jag föredrar själv partybased så witcher 3 var aldrig game of the year för mig när det släpptes.

Medlem

Då Inquisition tyder på att spelet varit ett knights of Dragon age tills kanske ett halvår innan release; för att inte tala om att Frostbite verkligen inte var byggd för rollspel så hoppas åtm jag att det här blir bättre än det, för världen är tung, grå och mörk;helt klart i stil med Witcher och Game of Thrones.

Ettan kändes nästan som vad som skulle ha kommit efter Baldurs Gate, det kändes så naturligt.

Fast det är ju EA ändå så det kommer nog vara fullt av strömlinjeformat "rPg", MTXs å allt annat.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ungefär som de lärde sig av Dragon Age inquisition och Andromeda?

Nä att faila tre gånger på rad är lite väl mycket. Men det är bara min åsikt.

Who knows? Jag tror ändå på dem, hellre jag tar besvikelsen där och då än att måla fan på väggen nu

Medlem

Väntar på reviews helt klart. Ettan är med på min all time topplista. Tvåan var typ ok, inquisition var sämst enligt mig, "single player mmo". Dålig jävla trend med andra ord, så de behöver ett stort uppryck för att jag ska köpa.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

Witcher 3 var trevligt ja. Men jag skulle inte säga att det är en rättvis jämförelse då Withcher 3 inte är ett party based RPG medan Dragon age är det. Party based RPGs tenderar att ha en helt annan struktur och berättande än single character RPGs. Jag föredrar själv partybased så witcher 3 var aldrig game of the year för mig när det släpptes.

Föredrar också party based i allmänhet, men Dragon Age 3 hade jag jävligt svårt för. Spelade aldrig ens klart det. Sen går det an med RPG:n som inte är party based om de är tillräckligt bra (dvs i min smak), där Witcher-spelen hör till dessa, men de är relativt få till antalet. Mestadels eftersom jag tycker det är roligare att bygga en grupp karaktärer som boostar varann än att bygga en enskild hjälte.

Medlem

Dragon age: Origins var grymt, Dragon age 2 var dessvärre lite av en katastrof och Dragon age: Inquisition var riktigt grymt. I det sistnämnda så är Trespasser DLC:t ett måste, storyn i det var mer linjärt än ursprungsstoryn och var sååååå bra.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tyvärr hade han delvis rätt, ett av de vanligaste klagomålen på spelet var att det var för långsamma strider.
Jag älskade DAO och kom inte alls överens med 2an och kände att 3an visserligen var bättre men lite för open world av enda anledningen att det måsta vara open world så det kändes lite meh.

NuZ
Testpilot

Ja tack!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Jag ser fram emot DA 4!

Till alla som tycker att Bioware är slut/färdiga/överskattade efter att startarna slutat...
Tycker ni lika illa om Blizzard?
Eller EA, som "utvecklar" Battlefieldspelen?

Tänk efter nu....

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Jag ser fram emot DA 4!

Till alla som tycker att Bioware är slut/färdiga/överskattade efter att startarna slutat...
Tycker ni lika illa om Blizzard?
Eller EA, som "utvecklar" Battlefieldspelen?

Tänk efter nu....

Ja? Både Blizzard och EA (som för övrigt äger Bioware) är fullständigt skräp nu för tiden.

Medlem

Gillade förra spelet så väntar verkligen på det här

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Jag ser fram emot DA 4!

Till alla som tycker att Bioware är slut/färdiga/överskattade efter att startarna slutat...
Tycker ni lika illa om Blizzard?
Eller EA, som "utvecklar" Battlefieldspelen?

Tänk efter nu....

Japp, dessa studios lever på gamla meriter numera.

Medlem

Bioware har nu möjligheten med DA4 att antingen vinna eller försvinna. Alla tre spelen ligger mig varmt om hjärtat och jag vill verkligen att nr 4 skall leverera!!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Jag ser fram emot DA 4!

Till alla som tycker att Bioware är slut/färdiga/överskattade efter att startarna slutat...
Tycker ni lika illa om Blizzard?
Eller EA, som "utvecklar" Battlefieldspelen?

Tänk efter nu....

Få spelföretag är väl så avskydda som Blizzard just nu. Och det är Dice som utvecklar Battlefield, inte EA.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Jag ser fram emot DA 4!

Till alla som tycker att Bioware är slut/färdiga/överskattade efter att startarna slutat...
Tycker ni lika illa om Blizzard?
Eller EA, som "utvecklar" Battlefieldspelen?

Tänk efter nu....

Ja, Blizzard och EA är bedrövliga och varit det i över 10 år, precis som Bioware.

Ganska talande att det enda populära något av dessa företag släppt det senaste decenniet är remakes av gamla favoriter.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Jag ser fram emot DA 4!

Till alla som tycker att Bioware är slut/färdiga/överskattade efter att startarna slutat...
Tycker ni lika illa om Blizzard?
Eller EA, som "utvecklar" Battlefieldspelen?

Tänk efter nu....

Absolut. Vet inte hur du tänkte med den "zingen", då EA och Blizzard är MINST lika hatade som Bioware.
Sen ägs ju Bioware av just EA, vilket inte direkt hjälper situationen.

12
Skriv svar