Devolver hintar om ett nytt Serious Sam redan denna månad

Robot
Devolver hintar om ett nytt Serious Sam redan denna månad

Devlover verkar avslöja något ”seriöst” nästa vecka

#Croteam, #Devolver, #Serious-Sam


Medlem

Serious Sam… Det här med protagonister vars enda personlighetsdrag är en total avsaknad av personlighet fungerar nu för tiden bara om det samtidigt kommer med en stor dos självironi.

Kunde inte se någon hint av det i teasern, men vi får se.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Kunde inte se någon hint av det i teasern, men vi får se.

De skriver ju själva

"What if a new Serious Sam game was being announced next week and released this month?"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Serious Sam… Det här med protagonister vars enda personlighetsdrag är en total avsaknad av personlighet fungerar nu för tiden bara om det samtidigt kommer med en stor dos självironi.

Kunde inte se någon hint av det i teasern, men vi får se.

Det är ju till och med "serious sam" som pratar i klippet. Kan vara en DLC till nya spelet som jag tror de jobbat på ett tag nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De skriver ju själva

"What if a new Serious Sam game was being announced next week and released this month?"

Men är det självironi?

Medlem

Hoppas på ett Talos Principle 2

Medlem

Oh kul, hoppas det inte bara är någon remaster

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Hoppas på ett Talos Principle 2

Herrejävlar vad Talos Principle var bra. Skulle verkligen vilja ha mer pussel från Croteam.

Skribent
Skrivet av Gesturr:

Hoppas på ett Talos Principle 2

Starring Serious Sam? XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Hoppas på ett Talos Principle 2

Det skall ju komma, men det kommer ju inte bara släppas sådär och inte med en sådan teaser heller. Men det vore jäkligt kul, jag och min kompis hade väldigt kul när vi satt bredvid varandra och försökte komma på hur man skulle sikta de där lasrarna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Starring Serious Sam? XD

Han finns ju med som easter egg i Talos Principle iaf

Medlem

De behöver fixa med optimeringen först i grundspelet för den är minst sagt horribel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

De behöver fixa med optimeringen först i grundspelet för den är minst sagt horribel.

vadå optimering ?

Medlem

Känns som 4an släpptes för nån månad sen men tror det släpptes på GP då

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vadå optimering ?

Frametime eller prestandan i spelet är ojämn (har provat både på XSX och pc). Dippar under 60 fps även när det inte händer något.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Frametime eller prestandan i spelet är ojämn (har provat både på XSX och pc). Dippar under 60 fps även när det inte händer något.

...i vilket spel? Nyheten handlar ju om ett helt nytt Serious Sam, vi vet inte hur optimeringen eller prestandan ser ut?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Serious Sam… Det här med protagonister vars enda personlighetsdrag är en total avsaknad av personlighet fungerar nu för tiden bara om det samtidigt kommer med en stor dos självironi.

Kunde inte se någon hint av det i teasern, men vi får se.

Är inte det hela poängen med serious sam? Att det hela är oseriöst?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...i vilket spel? Nyheten handlar ju om ett helt nytt Serious Sam, vi vet inte hur optimeringen eller prestandan ser ut?

Menar att de borde fixa serious sam 4 innan de släpper något nytt då det i grunden är ett roligt spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Var helt besatt av både First & Second Encounter när de va nya, men alla titlar efter dem kändes riktigt usla. Tycker de sjabblade bort charmen som båda första spelen hade.
Var småtaggad inför 4'an men det var ju ett ännu större skämt än vad 2'an var.
Verkligen allt i SS4 känns bara totalt off. Allt från inlästa röster, humorn, hur banorna är utformade, hur vapen beter sig, fordon, ljudmix och även grafik är helt fruktansvärd.
Toppa allt detdär med buggar och glitchar, så har man SS4....

Det enda bra dom släppt är HD versioner på de två första spelen, men även de är inte direkt felfria.
Inte buggiga, men de har gjort vissa artistiska ändringar som jag tycker originalen gjorde bättre.

Är dock inte taggad på nåt nytt Serious Sam då jag tycker serien som sagt bara gått utför. 😐

Oj, det känns inte som att det är rätt tid för SS just nu. Kanske borde de tänka om, de kan ju skapa bra spel när de verkligen vill.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Razken:

Var helt besatt av både First & Second Encounter när de va nya, men alla titlar efter dem kändes riktigt usla. Tycker de sjabblade bort charmen som båda första spelen hade.
Var småtaggad inför 4'an men det var ju ett ännu större skämt än vad 2'an var.
Verkligen allt i SS4 känns bara totalt off. Allt från inlästa röster, humorn, hur banorna är utformade, hur vapen beter sig, fordon, ljudmix och även grafik är helt fruktansvärd.
Toppa allt detdär med buggar och glitchar, så har man SS4....

Det enda bra dom släppt är HD versioner på de två första spelen, men även de är inte direkt felfria.
Inte buggiga, men de har gjort vissa artistiska ändringar som jag tycker originalen gjorde bättre.

Är dock inte taggad på nåt nytt Serious Sam då jag tycker serien som sagt bara gått utför. 😐

Ja, de första två spelen var galet roliga. Co-op, deathmatch och CTF gjorde The Second Encounter till en gammal LAN-favorit. Men det har inte kommit ett enda bra Serious Sam-spel sen -02.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Youjimbo:

Är inte det hela poängen med serious sam? Att det hela är oseriöst?

UNserious Sam


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

UNserious Sam

Exakt. Seriously unserious. Och så kan man ju hålla på…

Skägg.
10 Chambers

Fyran var det sista riktiga slutspelet jag recenserade…


signatur
Medlem

Minns att jag och polarna gillade 1an när det begav sig men jag står inte ens ut 5-10min med dom spelen nuförtiden. Bara en oändlig stream av fiender som rusar rakt mot dig som man ska slafsa ner.

"Haha det SKA ju vara oseriöst!"-argumentet ursäktar inte den tråkiga 90-tals designen för mig.

Medlem

Det här är ett sånt spel jag vill tycka om, tycka att det är lite kul åtminstone. Men spelen känns så dåliga och tråkiga. Inget för mig.

1
Skriv svar