Half-Life: Alyx på väg till Playstation VR2?

Robot
Half-Life: Alyx på väg till Playstation VR2?

Tja, åtminstone om vi ska tro ett rykte.

#half-life-alyx, #playstation-vr2


Medlem

Hoppas det stämmer. Fler förtjänar att uppleva det spelet. Det är ett spel som faktiskt är otroligt bra som ett spel, och inte bara som ett VR-spel.

Medlem

Sony menar verkligen allvar med VR denna gång. Spännande!

Medlem

Har ingen VR-kompatibel PC så hoppas innerligt detta stämmer!

Medlem

Half-Life: Alyx är riktigt bra så jag hoppas verkligen att det stämmer så att de som skaffar PSVR2 får uppleva det spelet.

Medlem

Ni på FZ gillar verkligen att teasa era läsare tilll tusen. Den saken är biff!

Medlem

Kommer lätt köpa det igen och spela om det på ps5. Så galet grymt spel. Och psvr2 verkar riktigt bra, hoppas bara det inte blir lika dyrt som konsolen i sig

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Sony menar verkligen allvar med VR denna gång. Spännande!

Vad menar du med "denna gång" Tycker Sony menade rätt allvar redan med första PSVR och är en av bästa VR hjälm jag haft.

Medlem

Detta är väl en garanterad titel för psvr2.
Den stora frågan är väl om det kommer AAA titlar som ett officiellt GTAV-VR i samband med launch?
The forest. Dying light. Är andra wildcards.

Alyx räcker inte

Inaktiv
Skrivet av B-itta:

Vad menar du med "denna gång" Tycker första PSVR menade allvar med och är en av bästa VR hjälm jag haft.

Håller med utan att själv ägt ett PS4 eller PSVR men har följt på håll. Tycker verkligen Sony slog ett stort slag för VR och gjorde förmodligen det bästa med vad PS4an kunde erbjuda så blir kul att se vad nästa generation har.

Medlem

Ja skaffar jag VR så blir det garanterat till konsol för enkelhetens skull och då givetvis med Half life till om det nu kommer.

Gärna det, det hade varit kul att få uppleva vad som händer mer i spelvärlden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Detta är väl en garanterad titel för psvr2.
Den stora frågan är väl om det kommer AAA titlar som ett officiellt GTAV-VR i samband med launch?
The forest. Dying light. Är andra wildcards.

Alyx räcker inte

Skiter fan på mig av The Forest på Twitch, hade avlidit i VR. 😂 Men ja, det behövs ett gäng väldigt bra titlar för att det ska vara värt investeringen.

Medlem

Jag är verkligen novis i VR området men jag hade väldigt mycket åksjuka när jag prövade det sist. Existerar detta problemet fortfarande?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Vad menar du med "denna gång" Tycker Sony menade rätt allvar redan med första PSVR och är en av bästa VR hjälm jag haft.

Ja lite dåligt formulerat av mig, de var såklart seriösa i första vändan också, men visst blev det ingen direkt succe? Känns som att de går "all in" ännu mer nu för att övertyga den stora massan om att vr är nått man vill ha.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag är verkligen novis i VR området men jag hade väldigt mycket åksjuka när jag prövade det sist. Existerar detta problemet fortfarande?

Det gör det garanterat beroende på vilket spel du lirar. Men man vänjer sig efter några gånger och då försvinner illamåendet också. Kallas "VR legs" och är något man tränar upp

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag är verkligen novis i VR området men jag hade väldigt mycket åksjuka när jag prövade det sist. Existerar detta problemet fortfarande?

Jag vet inte om de modernare headseten är bättre på att lindra åksjuka det kan säkert @molotov svara på.
Men det är något som för många går över om man härdar ut och ger det lite tid.
Jag har än så länge bara haft en bekant som inte klarat av att köra VR hos mig och då har jag ett tidigt headset (Första vive) De flesta tycker det är jobbigt i början men efter några minuter vänjer sig hjärnan och ögonen.
Så körde du 5 minuter mådde illa och sen gav upp rekommenderar jag dig att du ger det lite tid. Men förstår att man inte är sugen på att köpa grejerna före man vet att man klarar av att använda dom.

Medlem

Btw hur i hela fridens namn får man ens tag på en ps5a? Hittar ingenstans där man ens kan ställa sig i kö?

Medlem
Skrivet av snubben:

Btw hur i hela fridens namn får man ens tag på en ps5a? Hittar ingenstans där man ens kan ställa sig i kö?

Åk till Mediamarkt och skriv upp dig för en ps5 så får du en till ordinarie pris när det blir din tur.

Medlem
Skrivet av snubben:

Btw hur i hela fridens namn får man ens tag på en ps5a? Hittar ingenstans där man ens kan ställa sig i kö?

Mediamarkt och elgiganten är du nästan garanterad o få tag på en inom ett par veckor


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

Mediamarkt och elgiganten är du nästan garanterad o få tag på en inom ett par veckor

Har Elgiganten slutat med utlottning eller? Har väl vart med 4gånger och fått nitlott varje gång.
Fick tag på min hos CDON istället.

Medlem

Mycket, mycket trevligt!

Way to go Sony o Valve! 🙂👍

Medlem

Känns ganska självklart med half life alyx till PSVR2.
Finns inget i hårdvaruväg som hindrar den här gången.

Skrivet av Kavakava83:

Jag är verkligen novis i VR området men jag hade väldigt mycket åksjuka när jag prövade det sist. Existerar detta problemet fortfarande?

Vissa vänjer sig lättare en andra.
Jag brukar rekomendera följande.

Börja med spel man står eller sitter stilla.
Sen kan man röra sig (om möjlighet finns) i sitt spelområde för att vänja sig att röra sig i världen. Detta kan göras mer eller mindre hur stort spelområde man har.

Gå sen vidare till spel där man kan teleportera sig.

Sen kan man prova smooth locomotion, dvs man rör sig med styrspakarna. Ta det lugnt ich rör på fötterna samtudigt så man "går på stället"

Allt handlar lite om hur hjärnan reagerar till artificiell rörelse. Du går jubframåt inpraktiken men får ingen stimulans av balanseringsminnet.
Detta i kombination att bilden kanske visas i 90Hz osv kan påverka.

Ett spel som Lone echo där man är i rymden och zero gravity, där flyter man omkring och drar puttar sig fram. Det vet jag folk kunnat spela direkt, så allt handlar lite om hur man lurar hjärnan och vänjer sig.

Så länge man inte "pushar sig vidare" trots att man mår dåligt så är det lugnt. Sluta spela direkt då och vila. Till slut vänjer man sig, man brukar säga att man fått VR-Legs (som vuxit ut)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Detta är väl en garanterad titel för psvr2.
Den stora frågan är väl om det kommer AAA titlar som ett officiellt GTAV-VR i samband med launch?
The forest. Dying light. Är andra wildcards.

Alyx räcker inte

Det kommer förmodligen komma spel baserade på Sonys AAA IPn ganska säker.
Sen har dom ju deklarerat att framtida sony titlar även om det är pannkaksspel ska fungera som hybrider.
Hur det ser ut är väll ingen som vet.
Jag tänker mest om det blir att man spelar samma spel och vanlig hankontroll men med VR headsetet på skallen eller om man även kommer kunna använda motioncontrollers för ännu mer inlevelse.
Tex GTAV har en VR mod på PC. Man spelar med handkontroll och har vapnet fastklistrad i synfältet hela tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fredede:

Hoppas det stämmer. Fler förtjänar att uppleva det spel[center]et. Det är ett spel som faktiskt är otroligt bra som ett spel, och inte bara som ett VR-spel.

Kan bara hålla med. Spelade nyligen igenom det och ärligt talat känns det lite tomt när spelet väl var klart. Det var bästa spelupplevelsen sen Witcher 3 för min del. Att spela något så välpolerat och tekniskt framstående på VR gjorde också att jag nu fullt förstår potentialen i VR och vill ha mer, mycket mer! Men problematiken är också att det är ett spel på en annan nivå än allt annat jag testat i VR vilket gör att det känns lite tomt. Känner också för första gången hur tråkigt det är att behöva trycka på "f" i ett spel för interaktion 😊

Den finns en liten alien-krabba (jag tror det var de där man skjuter iväg med ett vapen i ettan ... snark heter dom!) i en glaslåda tidigt i spelet (alltså första minuterna) som man kan kolla på. Ärligt talat har jag nog spenderat 1 timme bara på att kolla denna lilla rackare. Den ser fan fotorealistisk ut och rör sig baserat på vad jag själv gör. Det är så konstigt att det inte händer i verkligheten för min hjärna är övertygad om att det är så. Ett spel där man får ha den som husdjur är allt jag behöver i livet numera 😅

Som Half-Life fan borde man nog försöka hitta något sätt att spela detta. Det är några helt otroliga scener och händelser! Jag hade såna där löjliga fanboy moments som jag inte kan minnas mig ha på väldigt länge. Ja fyfan va mind blowing egentligen. Men kraven för att spela det är tyvärr löjligt höga. Bra PC, VR headset för tusenlappar (nu finns ju tack o lov Oculus då) samt utrymme att spela och helst inte må illa på det. Jotack.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Kan bara hålla med. Spelade nyligen igenom det och ärligt talat känns det lite tomt när spelet väl var klart. Det var bästa spelupplevelsen sen Witcher 3 för min del. Att spela något så välpolerat och tekniskt framstående på VR gjorde också att jag nu fullt förstår potentialen i VR och vill ha mer, mycket mer! Men problematiken är också att det är ett spel på en annan nivå än allt annat jag testat i VR vilket gör att det känns lite tomt. Känner också för första gången hur tråkigt det är att behöva trycka på "f" i ett spel för interaktion 😊

Den finns en liten alien-krabba (jag tror det var de där man skjuter iväg med ett vapen i ettan ... snark heter dom!) i en glaslåda tidigt i spelet (alltså första minuterna) som man kan kolla på. Ärligt talat har jag nog spenderat 1 timme bara på att kolla denna lilla rackare. Den ser fan fotorealistisk ut och rör sig baserat på vad jag själv gör. Det är så konstigt att det inte händer i verkligheten för min hjärna är övertygad om att det är så. Ett spel där man får ha den som husdjur är allt jag behöver i livet numera 😅

Som Half-Life fan borde man nog försöka hitta något sätt att spela detta. Det är några helt otroliga scener och händelser! Jag hade såna där löjliga fanboy moments som jag inte kan minnas mig ha på väldigt länge. Ja fyfan va mind blowing egentligen. Men kraven för att spela det är tyvärr löjligt höga. Bra PC, VR headset för tusenlappar (nu finns ju tack o lov Oculus då) samt utrymme att spela och helst inte må illa på det. Jotack.

Vill du fortsätta med alyx men inte orkar genom ett varv till (på svåraste) på en gång så missa för all del inte alla custom banor i workshopen.
Rekomenderar Bioshock bla
Men det finns flera bra

Annat spel jag rekommenderar är Boneworks.
Faller inte alla i smaken men det ör verkligen en favorit.
Sen finns ju H3VR om du vtycker om skjutvapen och sanboxes typ (finns seriösa spellägen också)
Multiplayer spel som Pavlov och After the fall eller population one är också populöra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det låter bra! Det är ju ett toppen spel och en riktig höjdare för att sälja VR överlag. Desto fler plattformer som det släpps på desto bättre!

Medlem
Skrivet av Angust:

Mediamarkt och elgiganten är du nästan garanterad o få tag på en inom ett par veckor

Eller så köper man ett digital edition av mig

Medlem

Håller på att spela om Alyx för andra gången sedan launch. Fantastiskt spel verkligen.

Hoppas Valve fortsätter pumpa ut vr spel i Half-life världen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag är verkligen novis i VR området men jag hade väldigt mycket åksjuka när jag prövade det sist. Existerar detta problemet fortfarande?

Det försvinner med tiden.

12
Skriv svar