Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan

Robot
Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan

TV-serieadaptionen av Fallout har hittat regissör

#Amazon, #Fallout, #Jonathan-Nolan


Medlem

kanske haft en chans att bli bra med george miller som regissör. .. om han inte blivit gaggig vid det här laget

Skribent
Skrivet av humancentipede:

kanske haft en chans att bli bra med george miller som regissör. .. om han inte blivit gaggig vid det här laget

Ja han närmar väl sig 80? Fast å andra sidan Ridley Scott verkar ju inte stanna upp och han är väl snart 85 år?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För nästa person som aldrig har hört talas om honom förut men tror att dom känner igen namnet så är det Christopher Nolans bror.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

kanske haft en chans att bli bra med george miller som regissör. .. om han inte blivit gaggig vid det här laget

Nä, han ska göra klart två till Mad Max filmer.


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av m4gnify:

För nästa person som aldrig har hört talas om honom förut men tror att dom känner igen namnet så är det Christopher Nolans bror.

Ah! Det visste inte jag, men jag kan definitivt se likheterna i utseendet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Efter att Westworld havererade rejält så vet jag inte om en Fallout-serie från samma personer känns så lockande.

Skribent
Skrivet av Margy:

Efter att Westworld havererade rejält så vet jag inte om en Fallout-serie från samma personer känns så lockande.

Nu gjorde han ju i stort bara piloten och några till avsnitt under säsongerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu gjorde han ju i stort bara piloten och några till avsnitt under säsongerna.

Han och Joy har väl skrivit (och producerat?) i stort sett allt?

Skribent
Skrivet av Margy:

Han och Joy har väl skrivit (och producerat?) i stort sett allt?

Som jag förstår det har han skrivit sammanlagt 9 episoder och regisserat 3 av dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstår det har han skrivit sammanlagt 9 episoder och regisserat 3 av dem.

Jag har trott att det var paret Nolan/Joy som skrivit det mesta. Det kanske är så att de skriver ramhandlingen medan andra manusförfattare "detaljskriver" avsnitten med dialog och sånt? Jag vill minnas att de i intervjuer när serien började sade saker som att de hade handling för sex säsonger eller så färdigt.

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag har trott att det var paret Nolan/Joy som skrivit det mesta. Det kanske är så att de skriver ramhandlingen medan andra manusförfattare "detaljskriver" avsnitten med dialog och sånt? Jag vill minnas att de i intervjuer när serien började sade saker som att de hade handling för sex säsonger eller så färdigt.

Ja så kan det ju definitivt vara, eller att han hade andra planer i början men lämnade över serien i händerna på andra över tid?

Håller dock med om att serien inte höll hela vägen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ah! Det visste inte jag, men jag kan definitivt se likheterna i utseendet.

Han har ju även skrivit Interstellar, The Dark Knight, Memento etc. tillsammans med brorsan, så man kan gott hävda att han har lite på sitt CV 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av Priapsi:

Han har ju även skrivit Interstellar, The Dark Knight, Memento etc. tillsammans med brorsan, så man kan gott hävda att han har lite på sitt CV 😉

Ah lite som Ridley Scotts bror Tony (R.I.P).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så vad är egentligen pitchen? Typ Sons of Anarchy möter Left 4 dead utan zombies å har oskyddat sex i en taxi som körs av...en av Nolan bröderna?

Huh, jag vet inte direkt om jag förstår om vad serien ska handla om, det är ju lite som tex dom skulle göra en Elderscrolls serie; finns inte direkt något unikt med det...

Kan också fungera som animerad serie?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ah lite som Ridley Scotts bror Tony (R.I.P).

Ja, den jämförelsen är spot on! 😊


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Värt att nämna om Jonathan tillsammans med storebror Christopher, är att han skrivit manus till dom flesta (inte alla) av hans filmer.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Så vad är egentligen pitchen? Typ Sons of Anarchy möter Left 4 dead utan zombies å har oskyddat sex i en taxi som körs av...en av Nolan bröderna?

Huh, jag vet inte direkt om jag förstår om vad serien ska handla om, det är ju lite som tex dom skulle göra en Elderscrolls serie; finns inte direkt något unikt med det...

Kan också fungera som animerad serie?

En snubbe som springer runt och fnissar och skjuter mini-nukes i ett postapokalyptisk ödeland som ska påminna om människans dumdristighet och faran med kärnvapen.

Hoppas inte det bara blir "en post-apokalyptisk serie". Hoppas att de fångar atmosfären och 50-talsstilen.

Avstängd

Tror inte detta kommer bli bra. Alls. Men vi får se..

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ah lite som Ridley Scotts bror Tony (R.I.P).

Nja, Tony Scott skulle jag säga står på egna ben på ett annat sätt än Jonathan Nolan gör här, speciellt som regissör. Han har ju t.ex. gjort filmer som Top Gun, Days of thunder, Crimson Tides, Enemy of the state osv. Mig veterligen utan att jobba ihop med brorsan.

Medlem
Skrivet av waeress:

En snubbe som springer runt och fnissar och skjuter mini-nukes i ett postapokalyptisk ödeland som ska påminna om människans dumdristighet och faran med kärnvapen.

Ser framför mig en stark scen där vår huvudkaraktär quicksave:ar och drar fram mini nuke launcher. Det får oss att djupt fundera över livets förgänglighet.

Medlem

skjuter mig lite i foten här när jag skriver att det blir nog eller antingen en svart tjej lesbisk som kickar rumpa och eventuellt har några magiska krafter dock. hoppas inte det men det verkar vara populärt i alla serier nuförtiden. jaja.

Medlem
Skrivet av Zero303:

skjuter mig lite i foten här när jag skriver att det blir nog eller antingen en svart tjej lesbisk som kickar rumpa och eventuellt har några magiska krafter dock. hoppas inte det men det verkar vara populärt i alla serier nuförtiden. jaja.

Med tanke på hur snabbt Westworld blev skit utanför första säsongen så känner jag att lite oro är rättfärdigad.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Man gör bara film/serie på spel som känns väldigt film/serie redan...

Finns ju massor med serier av den typen känns det som.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar