EA vill testa demo-försäljning

Robot
Inaktiv
EA vill testa demo-försäljning

Och där försvann det sista konstnärliga i att skapa spel...kossorna ska mjölkas innan dom ens har fötts..
Tack EA.

Nu får det väl fan räcka med girigheten någon gång, är tacksam för EA på många sätt men nu ska vi även betala för demoversioner? räcker det inte med att sälja en beta? Betala för ett demo och om vi känner för det kanske du får mer av spelet sen, men då får du betala fullpris...ffs!

Medlem

BF1943 var skit kort jag han spela en bana

Medlem

Då får det vara ett jävligt långt demo isåfall.

Medlem

Absurt. Vad ska folk ta betalt för härnäst? Reklamen vi får i posten?

Medlem

2010-03-23... Nope det är inte första april idag... Hur fan tänker dom???


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

En sur ide, E(r)A snåla djevlar!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Snart tar dom betalt varje gång vi sparar spelen också.

Inaktiv

Så vi ska alltså betala så mycket som 100-150 kr för att få testa spelen i demoform innan det släpps och sedan också köpa spelet till fullpris? Fetnej säger jag, en betydligt bättre ide vore om de 100-150 kronorna drogs av på något sätt sedan när man köper fullversionen...

Medlem

Ehh? Jaha. Snacka om att bidra till piratkopieringen. Detta kändes inte direkt genomtänkt. Själva grejen med demo är ju att testa innan man konsumerar.

MFC
Medlem

Eat shit and die

...

Skrivet av bla bla:

Enligt Earl är tanken att låta spelarna betala för större demos - vilket också skulle vara ett bra sätt för företaget att mäta ett spels eventuella popularitet.

Mäta ett spels popularitet?... en ny prismodell för att mjölka den dumma konsumenten.

Två ord och vi tar det på engelska så ev. representanter förstår...

FUCK YOU


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Leo:

Så vi ska alltså betala så mycket som 100-150 kr för att få testa spelen i demoform innan det släpps och sedan också köpa spelet till fullpris? Fetnej säger jag, en betydligt bättre ide vore om de 100-150 kronorna drogs av på något sätt sedan när man köper fullversionen...

Varför ska man betala, eller lägga en depositionsavgift som det blir i ditt förslag, för en demonstration av spelet, som är menat att locka till köp öht?

Medlem

Girigheten slutar aldrig med att förvåna mig tydligen, jag trodde jag var tillräckligt synisk men icke...


signatur

Retro.

Medlem

PC spelarna behöver nog inte oroa sig utan det är nog på Marketplace och PS Store dem lägger avgifter för demotest.

Inaktiv
Skrivet av MFC:
Skrivet av bla bla:

Enligt Earl är tanken att låta spelarna betala för större demos - vilket också skulle vara ett bra sätt för företaget att mäta ett spels eventuella popularitet.

Mäta ett spels popularitet?... ja och om man inte är nöjd så ... ja då har man iaf fått betalt?

Håller med, det känns bara som ett svepskäl.
Förbokningar funkar nog rätt utmärkt som termometer..

Medlem

Haha, eller är de verkligen seriösa?
100-150kr för ett demo, snacka om att döda industrin. Dags att börja stödja andra verksamheter och sluta köpa spel från EA. De börjar ju snart konkurrera med Activision om sämst idéer

MFC
Medlem
Skrivet av AndyZedd:

PC spelarna behöver nog inte oroa sig utan det är nog på Marketplace och PS Store dem lägger avgifter för demotest.

Spelar ingen roll. Demo är demo. Demo är en demonstration vilket innebär att man blir visad något för att utvärdera om det är värt att köpa. Demonstrationer kan förvisso kosta pengar men då är det mer exklusiva produkter. Spel är mig veteligen inget exklusivt och kommer aldrig bli det ens om man pimpar fodralet med guld.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Betala för att sköta testningen deras QA borde sköta, låter finfint.

via Xbox Live och Playstation Network säger väl en del också. Sluta köpa konsolspel.

MFC
Medlem
Skrivet av prophetic:
Skrivet av MFC:
Skrivet av bla bla:

Enligt Earl är tanken att låta spelarna betala för större demos - vilket också skulle vara ett bra sätt för företaget att mäta ett spels eventuella popularitet.

Mäta ett spels popularitet?... ja och om man inte är nöjd så ... ja då har man iaf fått betalt?

Håller med, det känns bara som ett svepskäl.
Förbokningar funkar nog rätt utmärkt som termometer..

ändrade mitt inlägg lite men kontentan är detsamma. Detta är ett medvetet val. Har sett det inom flera branscher att man nu medvetet går mot att mjölka konsumenter för de är helt "förblindade" av konsumtionen.

Mitt senaste exempel var ett modelleringsjobb som en styvdotter blev erbjuden. Notera ordet "jobb"... men HON skulle betala för att dom tog 100 bilder på henne och då skulle hon betala 1000 spänn för att få välja 3 av de 100 bilderna att behålla själv.

Vi har nått en punkt när människor är så jävla blåsta så de går fan på vad som helst. Nigeria brev är fan rena barnvisan jämfört med vad som pågår nu. Folk är bara för dumma för att fatta det. Företagen är medvetna om denna "fördumning" och utnyttjar det till max.

Sett ur ett kommersiellt perspektiv gör EA helt rätt men för mig med ett bevarat sunt förnuft kan de dra åt h-vete. Och det kan alla göra som försöker pumpa en på pengar för luft.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

What the fuck? EA, ni gräver er egen Grav. Punkt slut,
over and out!

Medlem

Värsta är att folk är idioter, de kommer att betala.

Medlem

Man spelar ju demon för att ta reda på om spelet kan vara någonting att ha? Skall vi då betala för att se om det är värt att köpa spelet? Det är ju helt absurt. Det är ju dessutom en sorts utpressning med EAs tankesätt; Om ingen köper de svindyra demoversionerna så släpps inte spelet boxat.

Medlem

spelindustrin har gått åt helvete dem senaste åren.. girigheten har tagit över

först ska dem ha betalt för unlocka extra content som egentligen borde skeppas med i spelet, sen ska dem ta betalt för nya kartor som dem istället vi spelare kunnat tillverka, allt det man tyckte var självklart för några år sen är numera ge oss pengar vi är giriga spelutvecklare

som MFC skrev.. FUK YO u greedo sonava gunz

Inaktiv
Skrivet av MFC:
Skrivet av AndyZedd:

PC spelarna behöver nog inte oroa sig utan det är nog på Marketplace och PS Store dem lägger avgifter för demotest.

Spelar ingen roll. Demo är demo. Demo är en demonstration vilket innebär att man blir visad något för att utvärdera om det är värt att köpa. Demonstrationer kan förvisso kosta pengar men då är det mer exklusiva produkter. Spel är mig veteligen inget exklusivt och kommer aldrig bli det ens om man pimpar fodralet med guld.

De kallar det ju inte demo utan PDLC visserligen. Och egentligen svårt att kommentera utan att veta hur och vad det innehåller, livslängd, osv.

Medlem

Hahaha, finns det något annat att göra än att skratta åt eländet?
Spelindustrin seglar rakt in i piraternas hamn....


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Pröjsa för en demo? lol


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

MFC
Medlem
Skrivet av Leo:
Skrivet av MFC:
Skrivet av AndyZedd:

PC spelarna behöver nog inte oroa sig utan det är nog på Marketplace och PS Store dem lägger avgifter för demotest.

Spelar ingen roll. Demo är demo. Demo är en demonstration vilket innebär att man blir visad något för att utvärdera om det är värt att köpa. Demonstrationer kan förvisso kosta pengar men då är det mer exklusiva produkter. Spel är mig veteligen inget exklusivt och kommer aldrig bli det ens om man pimpar fodralet med guld.

De kallar det ju inte demo utan PDLC visserligen. Och egentligen svårt att kommentera utan att veta hur och vad det innehåller, livslängd, osv.

Poo, Crap, Turd.. same shit to me...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Leo:

De kallar det ju inte demo utan PDLC visserligen. Och egentligen svårt att kommentera utan att veta hur och vad det innehåller, livslängd, osv.

Hehe, spelar ingen roll vad dom kallar det.
Dom kan klä upp det till min gamla mormor och kalla det Arne. Det är fortfarande ett demo på ett kommande spel...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skriv svar