Senaste filmen du såg

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Face/Off

En film helt utan hämningar, vilket tillsammans med filmens ostiga handling, gifter sig perfekt. Rätt kul att se filmen så här 25år senare och jämföra med teknologin dom har till perfektion i filmen, som vi kanske har snuddat vid som bäst. Så som att odla nya kroppsdelar och ansiktsbyte, som döm gör "on the fly" i filmen.
9/10

Kanonrulle!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

The Father (2020) med anthony hopkins.

Riktigt bra film. Älskar hur den är gjord. Man får verkligen uppleva hur det är att ha demens.

Rekommenderar den till alla som vill fälla lite tårar.

4/5 👌

Medlem

Dune på HBO, fullständigt medioker film 4/10.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Jag och sambon såg på "Dont look up", hade inte läst så mycket om den och hade bilden att det var en seriös och allvarlig film. Det visade sig dock inte stämma, det är en rätt lättsam komedi. Det gav på en del leende och funkar bra som underhållning och tidsfördriv. Den pokitiska satien var stundtals väldigt underhållande. Överlag så är sen sevärd men inget som får än ett tappa andan direkt. 5/10.

Måste även lägga in en notering angående face off, jag har sett den ett antal gånger ( av någon outgrundlijg anledning) men av någon anledning så uppskattar jag den inte. Vet med mig om att den är väldigt populär (likt fightclub som jag inte heller tycker är en bra film) men trots allt inte kan tycka är direkt bra. Efter första gången man sett den vart man lite förundrad ifall man inte fattade den (pga hur alla andra uppfattade filmen, även ifall den inte är direkt svår) men efter den andra gången och utfallet blir detsamma så är det rätt klart. Nu var det rätt många år sedan man såg den så kanske dags att se ifall man ändrat sig nu.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Jag och sambon såg på "Dont look up", hade inte läst så mycket om den och hade bilden att det var en seriös och allvarlig film. Det visade sog dock inte stämma, det är en rätt lättsam komedi. Det gav på en del leende och funkar bra som underhållning och tidsfördriv. Den pokitiska satien var stundtals väldigt underhållande. Överlag så är sen sevärd men inget som får än ett tappa andan direkt. 6/10.

Håller med, lätt underhållande men inget märkvärdigt. Faktiskt rätt seg i sina stunder, kändes som det var väldigt mycket utfyllnad och scener som inte hade något med handlingen övrigt att göra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Dune på HBO, fullständigt medioker film 4/10.

Slö och inte mycket action?

Jag blev positivt överraskad att den var "ok" 6-7/10. Inga super skådis insatser men handlingen/manuset var helt otroligt om man jämför med samtida film släpp.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

Hade en feel-good söndag idag med klassiker som
Chef
Almost Famous
Dazed and Confused

Nu mår man som man vore 18 igen!

Inaktiv

Kingsman secret service och sen golden circle. Var bättre än jag trodde, särskilt första filmen var kanon.

Medlem

Spencer, 4/5
Jävligt ångestfylld, men ändock en bra rulle


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Ghostbusters: Afterlife (2021)
Gillade verkligen Ghostbusters-filmerna som barn, det var lite läskigt och spännande och karaktärerna var charmiga.

Skulle säga att det här är en film gjord direkt för barn men som glimtar med ögat till den äldre generationen med nostalgi konfetti lite här och där, eller mest hela tiden. Visst faller man lite för allt charmande och vinkningarna från förr men det blir lite väl utanför fokus på vara en självstående film.

2/5 - Okej.

Medlem

Slaget vid Schelde

Netflix

Nederländsk film som handlar om, du gissade det, slaget vid Schelde.

Mer fokus på ett litet antal individer, deras handlingar och öden, snarare än själva slaget. Slaget är mer något av en kuliss.

Någolunda intressant.

Tre av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

14 Peaks på Netflix - 4/5
Helt klart sevärd även om man inte är intresseread av klättring.

Das Boot.

Medlem

Fever Pitch (Engelska versionen från 1997) på svt play.

Har ju sett denna film många gånger förut, men det är först denna gång som jag har reflekterat över hur mycket man känner igen sig i det som händer i filmen, och i Colin Firths karaktär.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skribent
Skrivet av Dajvan:

Ghostbusters: Afterlife (2021)
Gillade verkligen Ghostbusters-filmerna som barn, det var lite läskigt och spännande och karaktärerna var charmiga.

Skulle säga att det här är en film gjord direkt för barn men som glimtar med ögat till den äldre generationen med nostalgi konfetti lite här och där, eller mest hela tiden. Visst faller man lite för allt charmande och vinkningarna från förr men det blir lite väl utanför fokus på vara en självstående film.

2/5 - Okej.

Vet inte om jag hade för höga förväntningar på grund av alla hyllingar filmen fått, Men för mig kändes första delen av filmen som Stranger Things Ghostbusters-edition och andra halvan var ju en re-tell av första filmen. Dessutom kändes det som de stressat ihop slutet. Däremot var det en fin hyllning till Remis, men utöver det så kändes filmen som ett högt torn där nostalgi staplades på varandra likt klossar tills det sedan ramlade ihop. Bitvis kändes det också som om barnen bara var där för att peka ut alla nostalgiska klossar och stapla dem för oss äldre. Håller med om betyget helt och hållet.

2/5


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Senaste var Venom let there be Carnage- en bra actionrulle, skulle nog säga att den var något bättre än den första

Medlem

Det stämmer att delar av produktion och skådespelare fick vittna angående cannibal holocaust. Självklart är jag inte ett fan av djur scenenerna, men annars tycker jag att det är en mycket välgjord film med tanke på årtal. Faces of death vilket någon nämde i en kommentar kan ju vara en obehaglig historia för många, men där den största delen är konstaterad fejk, bland annat den mycket omtalade scenen med en apa (beskriver inte, ni som vet ni vet) och de andra delarna är vad jag skulle säga är gammaldax cctv footage.

"Faces of Death appeared at a time when filmmakers were beginning to push the boundaries of what a movie even was. Specifically, Faces of Death falls into the "mondo" genre, a term which was practically invented upon the 1962 release of the movie Mondo Cane.

In essence, the mondo movie is a provocative film designed to shock. Originally, they focused on taboos, usually cultural ones, showing foreign people engaging in behaviors western audiences would seemingly be put off by

Read More: https://www.looper.com/86648/untold-truth-faces-death/?utm_ca...

Nu handlade inte "mondo" filmer om bara död och skräck, om tabun överlag, det visades filmer om svensk synd, fäblesser, alternativa levnadssätt mm. mm.

Som mitt nick antyder så är det en period av film jag är mycket intresserad av

Medlem

The Last Duel av Ridley Scott med Matt Damon, Ben Affleck och Adam Driver.

En medeltidsfilm om två riddare som är goda vänner. Där den ena blir anklagad för våldtäkt på den andras fru. Visas från tre olika perspektiv. Välgjord och helt okej 3/5 - Sevärd!

Avstängd

Wheels on Meals, en av Jackie Chans bästa, underhållande, fyra av fem kung fu sparkar.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Inaktiv

Finch.
Tom Hanks är ju alltid bra, men filmen kändes som den saknade mål typ.

Medlem

Venom: Let there be carnage. Sämsta jag sett på väldigt länge, verkligen bedrövlig. Stängde av efter ca 20 min. 0/5

Eternals. Okej underhållning i brist på annat. 2/5

Last night in Soho. Riktigt snygg och spännande med bra soundtrack. 3+/5

Medlem

Kollade igår på Farväl fårskallar, eller Adieu les cons som är den franska originaltiteln. Väldigt bra mörk komedi som handlar om en döende kvinna som försöker hitta barnet hon tvingades adoptera bort när hon var 15 år, och en självmordsbenägen man som hjälper henne. Men tycker det är konstigt att en så pass ny film bara släpptes på DVD här i Sverige och inte på blu-ray.

Trailer

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av erikjonathan:

Venom: Let there be carnage. Sämsta jag sett på väldigt länge, verkligen bedrövlig. Stängde av efter ca 20 min. 0/5

Eternals. Okej underhållning i brist på annat. 2/5

Last night in Soho. Riktigt snygg och spännande med bra soundtrack. 3+/5

Nu blev jag nästan lite sugen på att se Venom. Jag menar, stänga av efter tjugo minuter? Hur hejdlöst uselt ska det vara då?

Tyckte f.ö. precis som dig om Last Night in Soho. Bra film.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nu blev jag nästan lite sugen på att se Venom. Jag menar, stänga av efter tjugo minuter? Hur hejdlöst uselt ska det vara då?

Återkom gärna sen

Medlem

Wanted (2008)

Netflix

Det här är en av de larvigaste actionrullar jag sett på länge. Jag tror inte den var menad att vara en actionkomedi, men det är det enda jag kan beskriva den som. En dålig actionkomedi dessutom. Begriper inte att jag tittade färdigt på skiten.

Ett av fem

Orkar inte beskriva handlingen. Ni sparar dessutom tid om ni kollar på trailern i stället för filmen.

Om någon har gjort sig besväret att kolla igenom trailern, och på så vis fått se snuttar av alla större händelser i filmen så kan jag bara tillägga att...

hjälten vinner på slutet.

Så. Nu behöver ni inte titta på den här filmen. Varsågoda.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Gramps från 1994, har aldrig sett Andy Griffith som elaking. Det var spektakulärt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Silverado (1985)

Western från 1985. Satte förväntningarna därefter.

Den får således lite ålderstillägg på betyget, jag förväntar mig mindre av en såpass gammal film.

Tre revolvrar av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Venom: Let there be carnage. Sämsta jag sett på väldigt länge, verkligen bedrövlig. Stängde av efter ca 20 min. 0/5

Eternals. Okej underhållning i brist på annat. 2/5

Last night in Soho. Riktigt snygg och spännande med bra soundtrack. 3+/5

Gillade första så såg denna på bio. Förstå min besvikelse. Ville ändå få valuta för pengarna så såg hela men det var så uselt jag önskade jag hade gått ut!

Medlem

Lord of the rings Fellowship of the ring på 4k bluray, nyutgåvan.
Fortfarande en lysande film och den både ser och låter nu bättre än aldrig förr.

Medlem

Old (2021), för andra gången. Som många andra filmer M. Night Shyamalan regisserat är den både barnslig och pretantiöst flummig. Men jag har lärt mig uppskatta något i hans rullar ändå.. 2/5.

Håller också med om att senaste Venom var smärtsamt dålig. Gillade inte alls ettan, antagligen för att jag har någon slags nostalgisk idé om hur Venom borde vara, men skämdes hela vägen genom tvåan. Såg den i tre etapper: blev sur, stängde av och kollade vidare igen - fast tre gånger. 0/5 är generöst.

Skriv svar