Take-Two planerar att köpa mobilspelsjätten Zynga för rekordsumma

Robot
Take-Two planerar att köpa mobilspelsjätten Zynga för rekordsumma
Avstängd

Haha läste "Zynga" som "Dynga" vilket är lämpligt namn för mobilspelsjätte!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Haha läste "Zynga" som "Dynga" vilket är lämpligt namn för mobilspelsjätte!

Inget illa om folk som jobbar inom mobilspelsbranchen. Men min personliga smak säger samma. Mobilspel är inte bra och inget jag lägger pengar eller tid på. Det inkluderar F2P. Det gäller då även min familj tills barnen blir stora nog att ansvara för detta själv.

FM-guru
F.d. Sisyr

Borderlands alltså? Är det inte Gearbox och därmed Embracer som äger Borderlands?

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Borderlands alltså? Är det inte Gearbox och därmed Embracer som äger Borderlands?

Ja, så är det nog. 2K Games har nog bara agerat utgivare. Ändrar i artikeln.

Medlem

GTA 5 till Iphone 14 alltså! Som vi har väntat!!!

Jag ser fram emot en förbjuden korsning mellan GTA V och Farmville.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av AplAy:

Haha läste "Zynga" som "Dynga" vilket är lämpligt namn för mobilspelsjätte!

Hah Jag med. Läste dessutom It Takes Two och tänkte "jääävlar va Josef Fares helt plötsligt blev kaxig, ska han börja köpa upp en massa andra studior nu?"

Börjar bli dags för en kopp kaffe till nu känner jag.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Inget illa om folk som jobbar inom mobilspelsbranchen. Men min personliga smak säger samma. Mobilspel är inte bra och inget jag lägger pengar eller tid på. Det inkluderar F2P. Det gäller då även min familj tills barnen blir stora nog att ansvara för detta själv.

All respekt för arbetarna men inte nödvändigtvis företagens valda spelmarknader!

Medlem

Jag trodde EA ägde Zynga, men det var kanske någon annan, måste blandat ihop företagen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Take-two är väl en av många forna stora spelföretag som knappt kan anses jobba med spel längre. På sin höjd så underhåller dom gamla spelserier som gjordes populära av folk som brydde sig en aning för länge sedan. Hoppas själv att dom blir ett renodlat mobilspelsföretag så att vi slipper dom.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_2K_games

Medlem

Take-Two? Bläää

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Inget illa om folk som jobbar inom mobilspelsbranchen. Men min personliga smak säger samma. Mobilspel är inte bra och inget jag lägger pengar eller tid på. Det inkluderar F2P. Det gäller då även min familj tills barnen blir stora nog att ansvara för detta själv.

Problemet är ju inte att mobilspel = skit, utan att mobilmarknaden har blivit någon form av cashgrab-ställe. Önskar man fick reboota mobilmarknaden så att den drogs mot kvalitativa spel istället för portaler för att tjäna så mycket pengar som möjligt på mikrotransaktioner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En liten anekdot, för 10-12 år sen skojade jag om ett företag som hette Zynga (ja, jag kallade det också dynga på den tiden 🙂) och deras, vad jag ansåg då, hjärndöda Facebook spel. I samma veva drev jag med BitCoin haussare på Youtube när kursen gick från typ 10 $ till 0.1 $ eller 10 cent. Då jag som sparare tidigare sett och upplevt pappersvärden gå upp i rök över bokstavligt talat en natt. Vem är dum nog att betala för inte ens ett papper utan en entry in a database med hopp om att någon annan i framtiden kommer att betala ännu mer?

Resultatet? Tja, det första säljs för 11 miljarder $ medan det andra kostar ca 40.000 $ per database entry. Så vad kan vi lära oss av den anekdoten? För er som är mellan 18 och 29 år, se vad som är den dummaste trenden/populära saken som du ser på nätet och runt omkring dig. Som du absolut inte tror på och som du undrar vem är dum nog att satsa på.

Sen köper du in dig via aktier eller själva saken och behåller skiten i minst 10 år. Oavsett vad som än händer. Du kommer tacka mig sen. 🙂

1
Skriv svar