Warcraft-regissören Duncan Jones vill göra Full Throttle-film

Robot
Warcraft-regissören Duncan Jones vill göra Full Throttle-film

Och han ber oss att tjata på Disney.

#Disney, #Duncan-jones, #Full-throttle


Medlem

Kära Duncan, pitcha idén till Disney och om dem inte nappar så får du gå till någon annan. Tack för ordet.

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Kära Duncan, pitcha idén till Disney och om dem inte nappar så får du gå till någon annan. Tack för ordet.

Grejen är väl att Disney numera äger Full Throttle eftersom de köpte upp Lucas Arts och hela den grejen, tror inte han kan gå till någon annan. Visst, han kan ju göra en film som är snartlik full throttle, men han kommer inte kunna använda namnet.

Medlem

har det gjorts film baserat på ett point & click tidigare? känner rent spontant att det är en genre av spel som faktiskt kan funka som film.

Medlem
Skrivet av superlim:

har det gjorts film baserat på ett point & click tidigare? känner rent spontant att det är en genre av spel som faktiskt kan funka som film.

Indiana Jonas. Spelen kom innan filmerna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av superlim:

har det gjorts film baserat på ett point & click tidigare? känner rent spontant att det är en genre av spel som faktiskt kan funka som film.

Inte vad jag kommer på. Men filmatiseringar av Grim Fandango eller Monkey Island hade varit nåt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Indiana Jonas. Spelen kom innan filmerna.

Nä filmerna kom först.
Raiders of the Lost Ark, 1981 och spelet med samma namn kom 1982.
Indiana Jones and the Temple of Doom 1984, spelet kom ut 1985
Indiana Jones and the Last Crusade 1989. och här kom spelet ut nästan samtidigt, bara 1 månad senare än filmen.

Sen var det väl bara Indiana Jones and the Last Crusade och Indiana Jones and the Fate of Atlantis som var peka klicka spel i scumm. Resten var action spel tror jag.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Nä filmerna kom först.

No shit haha

Jag glömde smileyn så det blev fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

WTF!!!!
Full throttle!
Har undrat i typ 20 år vad det var för spel min mormor hade på datorn som jag såg min storebrorsa spela (jäveln hoggade datorn så jag fick aldrig testa det, men jag tittade iallafall på) och då och då har jag undrat vad det var för spel.
Nu har jag äntligen namnet. Ska kika på youtube efter gameplay.

Fan vad underbart. Älskar när gamla frågetecken reds ut

EDIT:
Ändrade 15 år till 20 års väntan då jag var mycket yngre än 18 år när jag såg min brorsa spela detta spel

Medlem

ja fan va bra!

Skribent
Skrivet av Apamedvapen:

WTF!!!!
Full throttle!
Har undrat i typ 15 år vad det var för spel min mormor hade på datorn som jag såg min storebrorsa spela (jäveln hoggade datorn så jag fick aldrig testa det, men jag tittade iallafall på) och då och då har jag undrat vad det var för spel.
Nu har jag äntligen namnet. Ska kika på youtube efter gameplay.

Fan vad underbart. Älskar när gamla frågetecken reds ut

Haha, så jävla underbart

Medlem
Skrivet av Hipshot:

No shit haha

Jag glömde smileyn så det blev fel.

Hehe ok då förstår jag

Ett spel på full throttle hade inte vart fel dock. Grim fandango och Day of the tentacle borde fungera som animerade filmer också . Men frågan är om det hade tillfört något med tanke på att spelen är så sjukt bra.

Medlem

Ser hellre en bra live action filmatisering av Grim Fandango. Full Throttle känns lite för generisk action för att vara intressant att filmatisera.

Skribent
Skrivet av ZkilfinG:

Ser hellre en bra live action filmatisering av Grim Fandango. Full Throttle känns lite för generisk action för att vara intressant att filmatisera.

Fast jag tror hellre jag tar en animerad film då. Art-stylen är så speciell att det skulle falla lite med "vanliga" skådisar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast jag tror hellre jag tar en animerad film då. Art-stylen är så speciell att det skulle falla lite med "vanliga" skådisar.

Nu snackar vi! Fan sugen jag blev på att spela det nu..


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast jag tror hellre jag tar en animerad film då. Art-stylen är så speciell att det skulle falla lite med "vanliga" skådisar.

VFX allowed

Skribent
Skrivet av ZkilfinG:

VFX allowed

Alright! Då är jag på!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Maniac Mansion och Sam and Max har fått TV-serier sen kan nästan Pirates of the Caribbean filmerna räknas som adaptioner av Monkey Island då de hämtar en del där ifrån som inte fanns med i åkattraktionen.

Full Throttle har ju tagit inspiration från filmer som exempelvis Mad Max och Easy Rider så det skulle nog bli underligt om man försökte göra en liknande film med annat namn.

Medlem

Jag mailar Walt Jr imorgon, börja köp aktier nu innan det är försent.

Medlem

I'm all for it!

Medlem

Kan nog bli bra, speciellt om dom låter Mark Hamill spela Adrian Ripburger.

1
Skriv svar