Internet blir betaltjänst?

Medlem
Internet blir betaltjänst?

Jag läste just följande artikel på dn.se: Hård slutstrid om internets framtid och kan inte låta bli att förvånas över det hela.

Är det meningen att internet ska bli reglerat som digital-tv är nu? D.v.s man köper ett "internet-kort" med de hemsidor man vill ha tillgång till och betalar för prenumerationen till sin internetleverantör. Har jag missförstått nått nu?

Isåfall måste jag fråga mig, varför har inte den här debatten uppmärksammats större och tidigare (Läste nån tråd om nått liknande på nått forum tidigare, men p.g.a frånvaron av trovärdiga källor avfärdade jag det som en konspirationsteori) och varför är det ingen som föreslagit en folkomröstning om det hela? Jag menar, internet bygger väl i princip på att alla ska kunna ta del av allt och att alla ska kunna publicera vad de vill?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Piratpartiet 7 juni. Säger bara det.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Isåfall måste jag fråga mig, varför har inte den här debatten uppmärksammats större och tidigare

För att det aldrig kommer hända.


signatur
Medlem

cammo: nej och FRA eller IPRED kommer aldrig bli verkli.... aj fan... men det här och ACTA kommer inte bli verkli... hmmm.... aj fan, risken finns nog...

Det är ju inte som att internet är tillgängligt för alla eller gratis, den kostnad man lägger på internet per år är ju rätt så tung anser jag (sen visst, man måste inte ha 50 MBit för att kolla mail eller checka forum, men saker så som youtube och andra mer krävande tjänster blir ju allt mer och mer viktiga, både som nöje och som tillgång till fri information (nåja, inte supercensur iallafall))


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Att försöka genomföra det här förslaget är helt omöjligt, de folkliga protesterna skulle bli för stora.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Då skulle man behöva betala för att kunna köpa över internet... typ komplett. betala först för att se och sedan köpa. Idioti.


signatur

Rawr

Medlem

Crawller: du betalar ju faktiskt redan nu för att få komma ut på internet, betalar för att kunna betala komplett, typ.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

jo, sant.


signatur

Rawr

Inaktiv

Jag börjar fan nästan grina om det genomförs.

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Jag börjar fan nästan grina om det genomförs.

Då blir det att aktivt delta i protester.


signatur

Rawr

Medlem

fyfan Pp nasta val
dags o sparka dinosaurierna o satta dit nat vettigt folk i politiken
Fast Pp har bara 2 fragor eller sa typ

Medlem

Rätt sjukt om det händer... Finns ju betydligt mer hemsidor än kommersiell skit. Jag tänker knappast betala för att läsa fz-nyheter.

Eller för att bruka internet överhuvudtaget.. Förutom bredbands-kostnad.

Piratpartiet got my vote. Men det har jag visserligen sagt sen länge nu....

Genomförs det här ska jag flytta till... Typ Grönland eller nånstans där denna skiten inte gäller.

Medlem

Jag säger bara VPN! Ansluter man via vpn server kan dom inte göra ett skit det är bara att surfa hejvillt.

Medlem

Hade det blivit en folkomröstning för FRA och IPRED tvivlar jag på att något förslag hade gått igenom. Det här gör ju inte saken bättre direkt. Vad fan är demokrati för något? Majoriten vill något inte ha en lag men skiten röstas igenom ändå = demokrati? Blir bara trött...

Medlem

Stora delar av världen, tyvärr folket med makten, har glömt bort att regeringar och dess lika finns till för att SKYDDA FOLKET, inte roffa åt sig själva mer och mer makt och pengar...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av thordan:

Hade det blivit en folkomröstning för FRA och IPRED tvivlar jag på att något förslag hade gått igenom. Det här gör ju inte saken bättre direkt. Vad fan är demokrati för något? Majoriten vill något inte ha en lag men skiten röstas igenom ändå = demokrati? Blir bara trött...

Man skulle bott i Schweiz. Där röstar folket nästan igenom allt.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av thordan:

Hade det blivit en folkomröstning för FRA och IPRED tvivlar jag på att något förslag hade gått igenom. Det här gör ju inte saken bättre direkt. Vad fan är demokrati för något? Majoriten vill något inte ha en lag men skiten röstas igenom ändå = demokrati? Blir bara trött...

Man skulle bott i Schweiz. Där röstar folket nästan igenom allt.

Folk vill ju bara göra det bättre för dem själva. Inte vad som är bäst för samhället. Tex kärnkraftverk och höger traffik hade inte kunnat finnas om Sveriges befolkning hade fått bestämma helt. Jag litar mer på politikerna som har det som arbete än någon korkad norrläning och om han ska få döda alla vargar i Sverige för de tar hans getter.

Skrivet av Någon som inte vet hur man bytter till svensk uppsättning på ett tangentbord:

fyfan Pp nasta val
dags o sparka dinosaurierna o satta dit nat vettigt folk i politiken
Fast Pp har bara 2 fragor eller sa typ

Tror inte något parti är med på det här. Så du behöver inte rösta Pp bara för det här


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

vare sig om ett lands majoritet alltid gör bästa bedömning av ett beslut eller inte så är det ju ett faktum att politikerna håller på att göra övertramp och åter övertramp på vad som ligger i deras makt eller inte, och deras intresse ligger ju allt som oftast inte på att representera eller skydda sina medborgare utan kommersiella eller privata vinningar... allt för ofta...

http://www.wimp.com/thegovernment/ <--- Demokrati kanske trots allt inte är det smartaste alternativet... majoriteten av befolkningen är idioter.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Folk vill ju bara göra det bättre för dem själva. Inte vad som är bäst för samhället. Tex kärnkraftverk och höger traffik hade inte kunnat finnas om Sveriges befolkning hade fått bestämma helt. Jag litar mer på politikerna som har det som arbete än någon korkad norrläning och om han ska få döda alla vargar i Sverige för de tar hans getter.

JA! Du har helt rätt, vi borde lite blint på våra sittande politiker. De är ju ändå en sorts übermensch som aldrig felar och bara kan handla rätt. Att kritisera dessa FOLKVALDA genier vore inget annat en ren och skär idioti. Vi kan väl skrota yttrandefriheten när vi ändå är i farten!

Inaktiv

IPRED och FRA är 2 50 delar av vad riksdagen röstar igenom. Ni kan ta dessa två misslyckande som om allt de gör misslyckas. Dessutom är finns det för- och nackdelar med bådas existens så det är inte lika självklart att de inte borde få finnas som ni tycker.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Klfh:

Isåfall måste jag fråga mig, varför har inte den här debatten uppmärksammats större och tidigare (Läste nån tråd om nått liknande på nått forum tidigare, men p.g.a frånvaron av trovärdiga källor avfärdade jag det som en konspirationsteori) och varför är det ingen som föreslagit en folkomröstning om det hela? Jag menar, internet bygger väl i princip på att alla ska kunna ta del av allt och att alla ska kunna publicera vad de vill?

Just precis därför, de allra flesta avfärdar det precis som så mycket annat som idag händer och sker som rena konspirationsteorier. Ingen tänker längre själv, ingen ifrågasätter någonting förrän det är försent.

Saker som t.ex Ipred, FRA, ACTA etc har sedan långt tillbaka förutsetts av många men nu först börjar folk ifrågasätta dessa lagar och förslag och ställa sig kritiska mot det. Nej, det är fan dags att folk vaknar upp och börjar inse att finns en agenda bakom alla dessa lagar och förslag och att samtliga kommer att gå igenom om vi inte slutar böja oss fram och ta allt där bak hela tiden.

En början är att rösta på piratpartiet.

Medlem

vi far hyra in lite fransman sa dem kan lara oss svenskar hur man protesterar

Medlem

Om detta blir verklighet kan det bli våldsamma protester allvarligt kommer bli revolution framtiden ser mörk ut.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Folk vill ju bara göra det bättre för dem själva. Inte vad som är bäst för samhället. Tex kärnkraftverk och höger traffik hade inte kunnat finnas om Sveriges befolkning hade fått bestämma helt. Jag litar mer på politikerna som har det som arbete än någon korkad norrläning och om han ska få döda alla vargar i Sverige för de tar hans getter.

Menar du att detta är bäst för samhället att typ betala för sidor.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Klfh:

Jag läste just följande artikel på dn.se: Hård slutstrid om internets framtid

Går ju inte beskriva det där med nått annat är rent vansinne.


signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv
Skrivet av klossen:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Folk vill ju bara göra det bättre för dem själva. Inte vad som är bäst för samhället. Tex kärnkraftverk och höger traffik hade inte kunnat finnas om Sveriges befolkning hade fått bestämma helt. Jag litar mer på politikerna som har det som arbete än någon korkad norrläning och om han ska få döda alla vargar i Sverige för de tar hans getter.

Menar du att detta är bäst för samhället att typ betala för sidor.

Nej och just därför vill inte FN, EU, Sverige eller SLL rösta igenom det. Det här förslaget är konsekvensen av för mycket demokrati. Tack vare vårt (samhällets) flyt så utgör inte de(utgivarna) en majoritet av folket och därför skulle det inte röstas igenom vilket fall. Men man ska inte ta för givet att det är de dumma människorna som är minoriteten.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det här förslaget är konsekvensen av för mycket demokrati.

Vänta nu, va?
Vadå för mycket demokrati?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger - lite diktatur kommunism har ingen dött av!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Att försöka genomföra det här förslaget är helt omöjligt, de folkliga protesterna skulle bli för stora.

inte i sverige, här tiger vi och tar skiten.

förövrigt är detta ren skam.

Inaktiv

det är bara att skratta åt det här lär ju inte hända inom det här decenniet

12
Skriv svar