Mining LHR med subventionerat elpris

Medlem
Mining LHR med subventionerat elpris

Tjo,

Med tanke på detta
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/z7Xy29/sa-vet-du-om-d...

Nu kommer jag inte upp till 2 000 kWh per månad för att nå taket på 2 000 kr men med mining gör jag det. Räknar själv med att elpriset inte kommer vara över 1 kr/kWh.

Jag har länge funderat på ett nytt grafikkort men inte känt det motiverat med dagens priser. Men tänkte att det vore ypperligt nu.

Är det möjligt idag att bryta crypto med LHR kort?

Mvh

Gnällkuk

LHR-spärren tror jag folk lyckades kringgå ganska fort.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Menar du att du skall köpa ett kort för mining för att du tycker det e lönt att fram till februari så kan du få upp till 2000kr för hög elräkning?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Känns spontant som en omväg att investera så mycket pengar i syfte att få lite bidrag från Staten...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag har 3070 och det är bara ett knapptryck för börja med mining. Kunde du inte googla det?

Medlem

Låter omständligt och knappt värt det. Du tror inte att det är 2000kr per månad för alltid? Detta är en period, kan vara 1 kan vara 3 månader. Beror helt på omständigheterna när det gäller väder etc.

Det du klarar av att bryta i mining under den tiden är minimal, speciellt på 1 grafikkort. Behöver du pengar tjänar du mer på att dela ut reklam eller något annat extra knäck även om du behöver "jobba".

Medlem

lol idé


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser det mer som en alternativ kostnad då elräknigen blir gratis och "att få lite extra" dock minimalt på att bryta crypto för att komma upp i max taket är bara en bonus.

2000 x 3 = 6 000 kr vilket är maximalt + crypto.
Alternativ köra som vanligt och få sämre nettoeffekt.

1
Skriv svar