Geforce RTX 3080 12 GB är nu lanserat

Medlem

haha, 19k för denna skit? Just bend over.

Avstängd

Betalade runt 9 lax för mitt 3080TI. Dyrt, men ser inte att det blir billigare inom de närmsta åren.

Medlem

Jag sitter glatt med mitt 1050ti ja ☺️🙄

Medlem
Skrivet av GinTonic66:

Det blev ett snabbt beslut och köp för 5 min sen.

Har letat efter ett Asus ROG STRIX 3080 ti i drygt ett par månader nu...ett ROG STRIX 3080 12 för 19 000 kr får vara good enough...fick även DDR5 idag så nu kan bygget av nya datorn som legat och väntat i tre månader börja...

Du tror inte du kommer slita ut ögonen dina när Nvidia visa upp 4000-serien och pratar om mycket högre prestanda till lägre priser, typ, bara senare detta år?

Medlem

Tror inte jag kommer slita ut ögonen eller bend over för grafikkortet kostar orimligt mycket...man får kanske bara jobba lite extra ett tag och bita i det sura äpplet. Antalet kort på lager där jag beställde är halverat sen jag la min order på några timmar så det verkar finnas fler som inte vill vänta om de inte behöver.

Tror nya datorn landar på ca 40k totalt med det dyra kortet samt ddr5, z690 Hero, i7 12700k, m2 980 pro och lite annat och det är mer än vad jag egentligen vill betala men vad gör man när man vill ha ny dator nu och inte om 1-2 år. Gamla datorn var top-notch i jan 2016 så det var helt klart dags för uppgradering, så att vänta ett par år till var ingen option.

Det lär knappast bli billigare framöver med allt som händer runt om i världen och jag får väl skippa och byta till ny bil ett tag...det är ju lika problematiskt med nyleveranser där också på grund av komponentbristen så då kan jag ju använda pengarna till ny dator så länge...peace!

Medlem

Jag byggde min dator sommaren 2020 och ångrar lite att jag snålade på grafikort, blev ett 5600Xt sapphire 6gb till en 3700 ryzen och x570 moderkort. Som jag pressar att köra 4k på min Q90T 55' (spontan köpte den på det årets blackfriday, var nersatt 5000kr) med bara 2.0b HDMI, och inte kan man få tag på ett 2.1 HDMI kort i dagens läge. Man får vara glad att de stöder RIS, FidelityFx CAS och Radeon Boost och andra mjukvarulösningar för att få 4k att flyta, kan få 60fps i Hell Let Loose i alla fall. Men bara runt 45 i Outward, ooptimiserade skräp

Medlem

Har nu testat nya bygget och utan overclocking ger 3DMark Time Spy och Firestrike 96%...so far so good...dyrt jvla g-kort men vad gör man...

12
Skriv svar