Robot
The Settlers

The Settlers har – äntligen! – ett datum. 17 mars är det dags, men FZ har tjuvstartat.

#the-settlers


Medlem

Alltid älskat Settlers, ska bli spännande att testa.
Ser ganska annorlunda ut jämfört med de senaste så kan bli hur som.

Medlem

Mysigt är ordet! Ser fram emot detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Äntligen!!!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Tyvärr är Setlers för mig personligen, de feta små gubbarna i The Setlers 3. Väldigt goda minnen!

Medlem

gött . gillar sådana spel.

Fragtjuv

Det ser ju ruskigt mysigt ut


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Är alltid lite defensiv kring benämningen 'okomplicerat skoj' då det det typ är vad det kallades när man fes någon i nyllet när jag var liten... När jag blev ändre och mina barndomskamrater fortsatte göra det började jag se att många andra inte tyckte det var så värst skoj alls.. Efter 30.. Lixom


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Tyvärr är Setlers för mig personligen, de feta små gubbarna i The Setlers 3. Väldigt goda minnen!

Flera spel hade mått bra av en ”fat guy”- mod. Tex NHL, gud man saknar tjockisarna från ice hockey ibland. Spel blir bättre med tjockisar.
Därför it takes two vann så mkt.

Medlem

Jag har bara fastnat för settlers 1 och 2. Spelar med jämna mellanrum fortfarande 1:an då jag uppfattar spelet som fulländat enda sen jag fick spelat det på Amiga för bra många år sedan. If it aint broken, why fix it 😉


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Finns många look-alikes men ingen gör det bra. Hoppas verkligen på detta!

ELF
Medlem

Roligt att de går tillbaka till rötterna. Ser intressant ut.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Medlem

Satan va mysigt det ser ut, längtar!

Körde 2:an som en galning bör det begav sig. Men för mig handlade det mest om att bygga och få allt att flyta bra istället för att kriga .

Antar man kan köra utan motstånd om man vill 😇

Ser ut som back to the roots


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Folk går bananas på youtube och säger att serien dör ned det här spelet ?!?
Vad vet dom som inte vi vet?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Folk går bananas på youtube och säger att serien dör ned det här spelet ?!?
Vad vet dom som inte vi vet?

Av det jag har sett från gameplay videos så beror det på framförallt rts känslan. Mer rts med av krigare än den lite mer långsamma småskaliga varianten från s3/s4 . Och tydligen verkar dom inte ens göra rts multiplayer Combat delen bra.

Rejält nerdummat med färre och enklare supply-chains.

Jag har väntat med stor spänning sedan alpha versionen. Av det jag hunnit se idag så har det gått åt fel håll, jag hoppas innerligt att jag har fel dock.

Medlem
Citat:

Fotnot: The Settlers släpps på pc (Ubisoft Connect, Epic Games Store) den 23 mars.

På Epic Games store står det 17e mars som Available

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/the-settlers

Medlem

Jag gillar den här sortens strategi eller management spel. Anno serien är en favorit. Cities Skylines är också bra men det har lite för mycket mikro management för att jag ska orka sätta mig in 100%.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Todilo:

Av det jag har sett från gameplay videos så beror det på framförallt rts känslan. Mer rts med av krigare än den lite mer långsamma småskaliga varianten från s3/s4 . Och tydligen verkar dom inte ens göra rts multiplayer Combat delen bra.

Rejält nerdummat med färre och enklare supply-chains.

Jag har väntat med stor spänning sedan alpha versionen. Av det jag hunnit se idag så har det gått åt fel håll, jag hoppas innerligt att jag har fel dock.

Senaste Settlers jag fastnade i var nog 7:an (?), och jag fann det skoj då det var längesen innan det som jag spelade Settlers. Jag hoppas också att de inte har skalat av för mycket av alla typer av hantverk då det är ju det roliga!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Körde 2:an som en galning bör det begav sig. Men för mig handlade det mest om att bygga och få allt att flyta bra istället för att kriga .

Antar man kan köra utan motstånd om man vill 😇

Ser ut som back to the roots

Split-screen på amigan med varsin mus var livet som liten grabb!

Medlem

Jag väntar med stark tveksamhet på detta. Settlers är en annan spelserie som Ubisoft lyckats paja tidigare som egentligen inte alls borde vara så svårt att göra bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan man spela utan krigsdelen? Har inget intresse av det men tycker det ser mysigt ut att bara bygga upp mitt folk.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag väntar med stark tveksamhet på detta. Settlers är en annan spelserie som Ubisoft lyckats paja tidigare som egentligen inte alls borde vara så svårt att göra bra.

För mig dog Settlers efter 4:an och det här spelet verkar tyvärr inte ändra på det.

En får väl fortsätta spela de klassiska Settlers spelen eller Anno 1404.

Är så här i efterhand man verkligen kan uppskatta och imponeras över hur de gamla utvecklarna lyckades göra Settlers 1 till Amigan, med alla resurser, byggnader och enheter.

Skrivet av Tamazin:

Split-screen på amigan med varsin mus var livet som liten grabb!

Oooooo det visste jag inte gick ens


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Settlers har aldrig handlat om någon avancerad RTS. De små skirmishes man håller på ska vara smått underhållande men inget mer.
Det återstår att se om de har upptäckt sig själva igen med denna omstart. Settlers har en egen plats i min gamer hjärta.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Split-screen på amigan med varsin mus var livet som liten grabb!

Det var det bästa som fanns!

Medlem

Efter att ha kollat på deras forum så verkar det vara ganska uppenbart att detta är en flopp för de som förväntar sig ett "riktigt" settlers spel.

Dummat ner produktionskedjor ganska rejält. m.fl.

De som är osäkra kan kolla på och skapa sin egen uppfattning. (engelsk textning finns)
https://www.youtube.com/watch?v=4RLmxbJTPyU
https://www.youtube.com/watch?v=YsWm0_vIzI8

Är personligen väldigt besviken. Detta känns som att de har försökt kopiera ett Age of empires utan att ha djupet som gör Age of empires bra. Det är i alla fall inget Settlers som folk förväntade sig.
Spelet fanns där för 1,5 år sedan när folk Alpha testade det först men sen gjorde de en helomvändning och skapade denna dynga.

Detta var deras hopp att återuppliva Settlers serien, men nu går det nog i graven permanent, what a waste.

Medlem

Får väl se vad man tycker när man får känna å klämma, men låter ju tråkigt om de ska hålla på å simplifiera saker. Känns som att de flesta spel lider av det idag och att man som lite mer erfaren gamer inte får möjlighet att skruva bort stödhjulen och tänka lite själv.

Får väl spela om Settlers 2-4 i värsta fall, igen.

Medlem

Ser dömysigt ut, ska följa utvecklingen!

12
Skriv svar