Quiz – Vad kan du om Steam och de största Steam-spelen

Medlem
Medlem

Missade på sista...

Medlem

Hade som flera andra fel på första frågan om Counter-Strike kontra Half-Life 2. Definitionsfråga där om man räknar att Counter-Strike inte krävde Steam när det släpptes då det inte fanns då. Oavsett så är ju Half-Life 2 fel då Counter-Strike: Source släpptes tidigare (Osäker om Condition Zero krävde Steam men det släpptes ju ännu tidigare fast efter Steams lansering).


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

30% är industristandard
Just saying
(alla tar det, bara Epic som inte kan pga skit tjänst)

Ok men vad får man på Steam som motiverar att betala 18% mer av sina intäkter?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Den gick fan inte bra asså!


signatur

Videomupp

Medlem

Valfläsk : P


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

😎


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Holy fuck, detta kunde man.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Medlem
8 av 10 i Poäng

_______________________________________________________________________________________
Det gick helt ok men trodde jag åtminståne skulle plocka en 9a i poäng. Kul quizz iaf. Du gör ett stabilt jobb @Fredrik Eriksson med dessa frågesporter om spelbranschen. Muchas gracias amigo / BamsePonny.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gen
Medlem

"Valfläsk" :'D

Medlem
Skribent
Skrivet av Shrudder:

Hade som flera andra fel på första frågan om Counter-Strike kontra Half-Life 2. Definitionsfråga där om man räknar att Counter-Strike inte krävde Steam när det släpptes då det inte fanns då. Oavsett så är ju Half-Life 2 fel då Counter-Strike: Source släpptes tidigare (Osäker om Condition Zero krävde Steam men det släpptes ju ännu tidigare fast efter Steams lansering).

Fast CS:S släpptes väl i samband med HL2? Innan HL2 släpptes fanns endast CS:S som beta som man var tvungen att ha köpt något specifikt grafikkort eller köpt CS:CZ för att få tillgång till.

"On August 18, 2004, the beta was released to owners of Counter-Strike: Condition Zero as well as those who had received a Half-Life 2 voucher bundled with some ATI Radeon video cards.[6] The game was included with Half-Life 2 bundles, which were released on November 16, 2004."

Spelade aldrig CS:S (1.6 ftw!) så kan inte säga med säkerhet att wikin stämmer, men så tolkar jag det som står i alla fall

Medlem

Mitt konto fyller 18 i år!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

¯\_(ツ)_/¯

Avstängd

9/10 miss-click på en fråga!

Inaktiv
Medlem
Medlem

Wow trodde jag skulle få bättre än så. Haha fick rätt på dom 3 sista frågorna. Ajja. Bättre lycka nästa gång. 😁

Medlem

Jag köpte Half-Life 2 på release-dagen och att jag behövde installera steam och trycka in en kod för att få spela..
Less talked about, minns jag nu, är att det var iaf TYP det första spelen som krävde att du hade en DVD-spelare ist för CD-spelare i datorn och att det krävde lite smörjande av föräldrar osv för att ro hem...

Det här med att ställa krav på konsumenten för att spela deras spel måste ju nästan vara del av Valves DNA vid det här laget (HL: Alyx osv)

P.S. Frågan som gjorde att jag fick 9 ist för 10 var så efterbliven så den inte bör räknas.. Typ vilken dag som ni rapporterade en nyhet kring steam på? Fuck off på den
Att veta vilken dag FZ.se rapporterade en grej kring Steam har INGENTING.. Men min Steam/Valve kunskap att göra


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

30% är industristandard
Just saying
(alla tar det, bara Epic som inte kan pga skit tjänst)

Överarbetade utvecklare är industristandard.
Kass arbetsmiljö är industristandard.
Mikrotransaktioner är industristandard.

Bara för att det är en standard betyder inte att det är bra eller inte borde ändras på. Om alla hade tänkt så hade ingenting någonsin blivit bättre. Men för all del, förespråka stagnation så mycket du vill.

Medlem

signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

grymt! inkluderade ett par gissningar

Medlem
Medlem

signatur

autograph

Medlem

Som flera andra skrivit så stämmer det att CS krävde Steam när version 1.6 släpptes, nästan 4månader innan HL2.

Medlem
Medlem
Skrivet av Shadee:

Fast CS:S släpptes väl i samband med HL2? Innan HL2 släpptes fanns endast CS:S som beta som man var tvungen att ha köpt något specifikt grafikkort eller köpt CS:CZ för att få tillgång till.

"On August 18, 2004, the beta was released to owners of Counter-Strike: Condition Zero as well as those who had received a Half-Life 2 voucher bundled with some ATI Radeon video cards.[6] The game was included with Half-Life 2 bundles, which were released on November 16, 2004."

Spelade aldrig CS:S (1.6 ftw!) så kan inte säga med säkerhet att wikin stämmer, men så tolkar jag det som står i alla fall

Bästa är ju att gå direkt till källan själv, kikar man på butikssidan för CS:S så står det att det släpptes 1 november 2014.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
123
Skriv svar