Red Dead Redemption 2 (2018) - Värt att spela 2022?

Medlem
Red Dead Redemption 2 (2018) - Värt att spela 2022?

Efter åtskilliga timmar i rockstars västerntema är resan över. Under ca 70 timmar har jag rånat diligens, ridit hästar och försökt hålla mitt gäng vid liv i vilda västern som är på väg att nå sin ände och lämna rum för en mer sofistikerad era.
Red dead redemtion 2 släpptes redan 2018 men jag har dragit mig för att spela det då västerntemat egentligen inte är min grej, men åtskilliga recensioner berömmer spelets "story" så nu tog jag mig i kragen att spela.

Spelets story som kretsar kring lojalitet och längtan efter nästa stora stöt för att få tillräckligt med pengar för att kunna lämna landet, imponerar dessvärre inte. Det är inget som inte setts förut och mitten delen av spelet består av en utdragen sekvens som mest känns som en utfyllnad. Spelets stärks något av intressanta karaktärerna och väl utfört röstskådespeleri.
Betyg 3/5

Spelmässigt finns det rejält med underhållning att göra. Huvuduppdragen som mest går ut på att skjuta mot diverse olika invånare i världen känns inte heller direkt som något innovativt.
Sidouppdragen kan däremot bjuda på lite mer variation i sin utformning. "Mini games" finns också för den som vill lägga tid på sådant, men räkna inte med att blir rik. Pengar och diverse uppgraderingar ger föga överlag på normal svårighetsgrad, utan hade nog kommit mer till sin rätt om det fanns fler svårighetsgrader att välja på. Detta tar tyvärr bort en del av glädjen och syftet med visa av "mini games" delen. Världen upplevs levande och välfylld. Betyg 4/5

Utseendemässigt skiner verkligen red dead redemtion 2, det är otroligt snyggt (spelat på ps5) och flyter väldigt bra. Detta skulle jag säga är spelets stora styrka. Betyg 5/5

Även om storyn gjorde mig besviken och mer att önska kan jag dock säga att det varit underhållande att leka cowboy i rockstars öppna västernvärld. Slutbetyg 4/5 (Mycket bra).

Medlem

Svårighetsgrader? Vad pratar du om? Såvitt jag vet så finns det ingen svårighetsgrad


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

KoP
Medlem

Det är klart att det är värt att spela 2022. Även 2023, 2024, 2025, 2026.. etc.

Medlem

Självklart. Jag tyckte det var 5 av 5 när det kom. Jag skulle tycka det idag också.

Det är lite för långt och tidskrävande för regelbundna genomspelningar, annars hade jag spelat det varje vecka. 😀

Medlem

Håller med om att delar av handlingen är irriterande.

Och med det menar jag att varenda gång som gänget byggt ett mysigt tillhåll ska Dutch råna något som går åt helvete och gänget måste fly till nästa del av kartan och nästa del av handlingen. Om och om igen.

Men sen tycker jag att alla sidouppdrag och främlingar som man kan träffa och hjälpa eller stjälpa gör mycket av spelet. Det bygger en något överdriven men trovärdig värld.

När det kommer till uppdragen struktur tycker jag att dom är lite för linjära för en så pass öppen spelvärld. Med det sagt tycker jag ändå att många av dom är väldigt underhållande att spela igenom och jag känner mig ofta som en tuff revolverman när jag sakta går fram med två pickadoller och en långrock och skjuter fiende efter fiende.

Men trots vissa brister är det ändå ett av mina favoritspel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Varför skulle ett spel vara ovärt att spela efter enbart fyra år? Låter som en märklig idé. Älskar spelet fortfarande och jag spelade det lite här om dagen.

Storyn kan jag hålla med om att den här sina brister, men tanken är att du ska spela storyn ihop med allt annat i spelet - sidouppdragen, jaga djur, framförallt legendariska bävrar och björnar. Det finns också stranger-events eller vad man kan kalla det, som leder till uppdrag som förgyller spelen, vampyrer och seriemördare som man kan jaga. Som jag spelat RDR2 så har jag faktiskt inte hittat vampyren än... Well.

Det kunde ha funnits fler uppdrag som bounty-uppdrag osv, kanske även fler uppdrag där man kan råna ställen. Sedan har inte RDR2 någon svårighetsgrad, vet inte vad du fått det ifrån.

Medlem

HylzaN 2-0 ah, bra att du uppmärksammade det. Jag uttryckte mig dåligt. Jag menar om det funnits fler svårighetsgrader så hade den funktionen kommit mer till sin rätt =D.

Medlem
Skrivet av Hultmanable:

HylzaN 2-0 ah, bra att du uppmärksammade det. Jag uttryckte mig dåligt. Jag menar om det funnits fler svårighetsgrader så hade den funktionen kommit mer till sin rätt =D.

Jaha aa okej då vet jag 😃👍


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

RDR2 rollspel säger jag bara xD Sjukt kul. Skulle behöva en bra svensk server dock.

Spana in RedM.

Medlem

Väldigt bra spel och fortfarande bland det absolut snyggaste man kan spela. Stör mig på att del uppdrag/ sekvenser blir så himla på räls annars är det 5/5 rakt igenom

1
Skriv svar