Deep Rock Galactic har fått 6 miljoner nya spelare på en vecka

Robot
Deep Rock Galactic har fått 6 miljoner nya spelare på en vecka

Det KAN ha något att göra med att spelet nu finns på Playstation Plus.

#Deep-rock-galactic, #Ghost-ship-games


Medlem

Tyckte trailern såg rolig ut och drog hem spelet. Men tyvärr har jag (än så länge) ingen att spela med. Tror detta spelet är roligast med några polare. Eller?

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Tyckte trailern såg rolig ut och drog hem spelet. Men tyvärr har jag (än så länge) ingen att spela med. Tror detta spelet är roligast med några polare. Eller?

Absolut. Man kan utan problem lira några vändor ensam i början för att få lite koll på allt, men i längden är det co-op som gäller. Jag har dock upplevt communityn som jäkligt bra, så att köra med främlingar kan vara rätt angenämt.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tyckte trailern såg rolig ut och drog hem spelet. Men tyvärr har jag (än så länge) ingen att spela med. Tror detta spelet är roligast med några polare. Eller?

Är det crossplay så kan vi försöka få ihop ett FZ team.

Medlem

Grattis alla som inte spelat detta innan! Lagt kanske 500 timmar i detta, var dock ett tag sen.

Som ovan nämnt så är det mycket bra utfört att spela utan mikrofon och med främlingar, måste nog vara det bästa i co-på genren med just detta

Medlem
Skrivet av baggso:

Grattis alla som inte spelat detta innan! Lagt kanske 500 timmar i detta, var dock ett tag sen.

Som ovan nämnt så är det mycket bra utfört att spela utan mikrofon och med främlingar, måste nog vara det bästa i co-på genren med just detta

Låter ju faktiskt bra, har velat spela spelet men dragit mig då jag inte har hittat något tillfälle att spela med kompisar på flera år. När alla skaffade barn försvann liksom den där spontana "ska vi spela"-möjligheten.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Låter ju faktiskt bra, har velat spela spelet men dragit mig då jag inte har hittat något tillfälle att spela med kompisar på flera år. När alla skaffade barn försvann liksom den där spontana "ska vi spela"-möjligheten.

Vi har barn allihoppa nu och kör på samma "ska vi spela" kvällar , inga problem


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vi har barn allihoppa nu och kör på samma "ska vi spela" kvällar , inga problem

Kul för er... Som sagt, här har det inte gått att hitta ett enda tillfälle på flera år, förutom en helg när D2R släpptes som vi bokade in typ tre månader i förväg. Jag har fått nöja mig med att spela själv eller lättare spel med dottern här hemma.

One
Medlem

Kul spel! Har ca 1 timme i det och förstår inte allt för mycket , är någon i samma sits så skicka PM så lär vi oss detta ✌️

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Är det crossplay så kan vi försöka få ihop ett FZ team.

Tyvärr, Steam & Sony kör egna servrar så bara Gamepass som det är "crossplay" på mellan Xbox och PC.

Underbart spel för övrigt, jag och brossan har ca 50h i steam, efter att ha spelat 2-300h på Gamepass.
Vi växlade över för att där är betydligt fler DRG spelare på steam, och man kan lätt flytta sparfilen.

Finns en officiell rätt aktiv discord server för de som letar spelare.
https://discord.gg/drg

Medlem

Roligaste coop-spelet på länge! Vill bara spela mer! Grym atmosfär, bra mekanik med mörker och ljus, roliga klasser att spela och tokbra musik. Spelet är nästan storylöst men ändå tungt på tema och en åker bara med i spelets setting. Extra plus för många svårighetsgrader och flera olika spellägen och miljöer som gör att spelet känns nytt och spännande och inte grindigt.

Medlem

Jag testade det från Xbox pc

Medlem
Skrivet av One:

Kul spel! Har ca 1 timme i det och förstår inte allt för mycket , är någon i samma sits så skicka PM så lär vi oss detta ✌️

Börja att minea nitra, den röda, efter 80 sånt kan man beställa mer ammo.
Engineer ska sätta upp plattformer vid mineraler, scout minea, gunner fokusera på återuppliva, och driller ska skapa taktiska positioner sant kan göra en genväg tillbaks till podden.
Dock är det bra om man är beredd att rycka in, scout t.ex kan vara en grym reviver.

Medlem

Nitra är väldigt viktigt i spelet. Så gör inget stort som att attackera dom största hoten i spelet utan åtminstone en (helst fler)extra ammo påfyllning. Har spelat otroligt mycket sen det kom till Playstation. Och kommer att fortsätta att göra det. Alla andra spel får vänta nu. Och jag kommer antagligen att släppa nästa säsong av Apex eftersom det inte finns tid till att slutföra det.

1
Skriv svar