Kvällsmys med 15 minuter himmelskt vacker God of War-gameplay till pc

Robot
Kvällsmys med 15 minuter himmelskt vacker God of War-gameplay till pc
Medlem

Ser mycket bra ut. Otroligt bra spel, alla ni som ej har spelat: Köp och njut!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Grattis pc spelare nu vet ni vad PS spelare har haft i flera år.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Grattis pc spelare nu vet ni vad PS spelare har haft i flera år.

Är det 4K/60FPS du menar?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det 4K/60FPS du menar?

God of war jag menar

Medlem
Skrivet av lerb:

Tre gånger har jag påbörjat det här spelet på PS4 sedan release, aldrig spelat klart. Det lär vara något fel på mig

Ja


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av lerb:

Tre gånger har jag påbörjat det här spelet på PS4 sedan release, aldrig spelat klart. Det lär vara något fel på mig

Nej


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av lerb:

Tre gånger har jag påbörjat det här spelet på PS4 sedan release, aldrig spelat klart. Det lär vara något fel på mig

Vi alla har olika smak. 🙏

Medlem
Skrivet av Gaara:

God of war jag menar

Så länge man inte levt under en sten så vet nog de flesta att PS-spelare haft tillgång till God of War och att det är ett hyllat spel.

Medlem

Ta chansen ni som ännu inte spelat detta mästerverk.

Medlem

Sälj in spelet hos mig!
Vad är det jag inte får missa!? 😃

Medlem
Skrivet av Razken:

Sälj in spelet hos mig!
Vad är det jag inte får missa!? 😃

Spelet är såpass bra att det fick min fru att vara delaktig och engagerad igenom HELA den andra genomspelningen.

Till detta kanske skall nämnas att frugan inte är ett dugg intresserad av spel i vanliga fall.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det 4K/60FPS du menar?

4K/60fps har dock funnits på PS5 ett tag nu dock.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så länge man inte levt under en sten så vet nog de flesta att PS-spelare haft tillgång till God of War och att det är ett hyllat spel.

Jajo men det är en helt annan sak att få uppleva det själv än läsa eller se något youtube klipp

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Spelet är såpass bra att det fick min fru att vara delaktig och engagerad igenom HELA den andra genomspelningen.

Till detta kanske skall nämnas att frugan inte är ett dugg intresserad av spel i vanliga fall.

En kompis till mig spelade igenom spelet med sin sambo i soffan under hela resan! : D

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Spelet är såpass bra att det fick min fru att vara delaktig och engagerad igenom HELA den andra genomspelningen.

Till detta kanske skall nämnas att frugan inte är ett dugg intresserad av spel i vanliga fall.

Skrivet av mttbolle:

En kompis till mig spelade igenom spelet med sin sambo i soffan under hela resan! : D

Och min sambo gick iväg när jag spelade detta. däremot satt hon klistrad när jag spelade TLOU


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

4K/60fps har dock funnits på PS5 ett tag nu dock.

“checkerboarded 4K”


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

“checkerboarded 4K”

Sure, men är det så stor skillnad (jämfört med native 4K) för det mänskliga ökat 2-3 m ifrån TV:n? Tvek.

Skrivet av Fatmajk:

Sure, men är det så stor skillnad (jämfört med native 4K) för det mänskliga ökat 2-3 m ifrån TV:n? Tvek.

Nej, märker ingen skillnad speciellt om man sitter lite längre ifrån en Tv. Native 4K är tungdrivet, inte ens ett RX6800 orkar med mer än 45 - 50 fps.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det 4K/60FPS du menar?

Obetydligt i sammanhanget vill jag påstå. En femma blir inte mer än en femma oavsett teknik.

Men 60-ish fps med uppskalad 4K ser oerhört bra ut på konsol, helt utan ev pill och klabb.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Sure, men är det så stor skillnad (jämfört med native 4K) för det mänskliga ökat 2-3 m ifrån TV:n? Tvek.

Alla dessa jämförelser är med 4k native och ultra settings. PS5 kör 1440p checkerboard till 4k med high settings.

Tänk dig 90-120fps med 4k dlss quality,high settings med rtx 3080, det lär se sjukt bra ut.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Tänk dig 90-120fps med 4k dlss quality,high settings med rtx 3080, det lär se sjukt bra ut.

120fps med native 4K på PC? GLHF säger jag bara.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

120fps med native 4K på PC? GLHF säger jag bara.

Rtx 3080 med original ps4/ps5 inställningar har i genomsnitt 86fps med native 4k, rtx 3090 borde ha 103fps om vi utgår ifrån detta.

rtx 3080 native 4k orginal inställningar

Med dlss quality rtx 3080 ps4/ps5 orginal inställningar kan man uppnå ett genomsnitt på 120fps med exakt samma inställningar som ps5. Förutom att dlss quality ser bättre ut än checkerboard 1440p som på ps5


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

DF har lagt upp en ny video.

Verkar okej överlag. Nyttjar inte vissa grafikkort lika bra som de skulle kunna göra pga DX11, speciellt Radeon. Vissa CPU begränsningar som kan ge lite svagare CPUer problem vid laddzoner.

RTX 2060 med original inställningar klarar DLSS performance 4K 60fps och ser generellt bättre ut än det gör på PS5.

Medlem
Skrivet av lerb:

Tre gånger har jag påbörjat det här spelet på PS4 sedan release, aldrig spelat klart. Det lär vara något fel på mig

Samma här. 😳

1
Skriv svar