Stalker 2 försenas sju månader, släpps i december

Medlem
Skrivet av phi:

Mer tid till att testa S.T.A.L.K.E..R Anomaly för de som inte har gjort det.

https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly

Har inte förstått vad den modden är för något. Vilket spel bygger modden på? Kan man spela modden istället för det spelet i så fall? Har nämligen inte spelat igenom första Stalker än.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det är ändå inget spel jag planerar att spela.

Ok. Bra att veta.

OT: Jag tror att spelutvecklare utannonserar spel tidigt för att folk ska förboka och ge en liten fingervisning om intresset för spelet.
Sen innebär väl förbokningar mer pengar att arbeta med? Kommer inte ihåg hur det är när man förbokar. Betalar man direkt?

Men som andra har sagt i tråden tycker jag att det är bättre om dom utannonserar ett spel ett par månader i förväg när det i princip är färdigt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Cd Project Red se o lär.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Cd Project Red se o lär.

Cyberpunk skulle släppts i April men släpptes till slut i December. Så att ett spel flyttas fram behöver inte vara positivt

Medlem
Skrivet av Thane:

Cyberpunk skulle släppts i April men släpptes till slut i December. Så att ett spel flyttas fram behöver inte vara positivt

THIS!

Det har nästan blivit som ett mantra hos vissa att vid spelförseningar framföra hur bra förseningen är då det kommer att resultera i ett bra och färdigt spel, som om det vore någon garanti. Extra utvecklingstid är i många fall absolut bra, men att det på något magiskt sätt gör att slutresultatet blir bra är väldigt långt ifrån sant. Rätt intressant hur samma människor ofta drar upp just Cyberpunk som exempel på ofärdiga spel och sedan inte tänker på att det faktiskt blev försenat 3-4 gånger.

Pekar inga fingrar här, detta är bara något som jag har noterat på diverse forum och sidor.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

D blir ju iaf bättre

Bättre än skit kan fortfarande vara bajs och måste inte betyda bra

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

THIS!

Det har nästan blivit som ett mantra hos vissa att vid spelförseningar framföra hur bra förseningen är då det kommer att resultera i ett bra och färdigt spel, som om det vore någon garanti. Extra utvecklingstid är i många fall absolut bra, men att det på något magiskt sätt gör att slutresultatet blir bra är väldigt långt ifrån sant. Rätt intressant hur samma människor ofta drar upp just Cyberpunk som exempel på ofärdiga spel och sedan inte tänker på att det faktiskt blev försenat 3-4 gånger.

Pekar inga fingrar här, detta är bara något som jag har noterat på diverse forum och sidor.

Det är större chans ett spel blir bättre med mer utvecklingstid än kortare men är det dåliga utvecklare spelar det ingen roll hur lång tid det tar visst.

Star Citizen, Duke Nukem forever *host host*

Inaktiv

Är ni så jävla otåliga att ni intalar er själva att spelet inte kommer bli bättre av sju ytterligare månader av utveckling? Om ni tycker CyberPunk 2077 var trasigt när det släpptes så kan ni ju bara föreställa er skicket när det egentligen skulle ha släppts. För mig funkade det spelet hur bra som helst (spelade på PC) så jag är glad att de tog den där extra tiden även om det självklart inte funkade felfritt för alla på alla plattformar.

Det är en blandad känsla när spel skjuts upp för mig, dels besviken att man inte ska få spela när jag trodde men det känns också skönt att utvecklarna inser att spelet behöver lite mer utvecklingstid och poleras vilket i slutändan kommer betyda att spelet är bättre då.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är ni så jävla otåliga att ni intalar er själva att spelet inte kommer bli bättre av sju ytterligare månader av utveckling? Om ni tycker CyberPunk 2077 var trasigt när det släpptes så kan ni ju bara föreställa er skicket när det egentligen skulle ha släppts. För mig funkade det spelet hur bra som helst (spelade på PC) så jag är glad att de tog den där extra tiden även om det självklart inte funkade felfritt för alla på alla plattformar.

Det är en blandad känsla när spel skjuts upp för mig, dels besviken att man inte ska få spela när jag trodde men det känns också skönt att utvecklarna inser att spelet behöver lite mer utvecklingstid och poleras vilket i slutändan kommer betyda att spelet är bättre då.

Det är klart att det förmodligen kommer att vara bättre men otåligheten grundar sig nog i att det blev framskjutet så pass länge och inte släpps förrän om 11 månader. Det tyder ju på att utvecklarna varit helt fel ute i sin bedömning alternativt stött på problem och att spelet är långt ifrån färdigt. Tror vi är många som börjar få dåliga vibbar, tyvärr.

Sedan tycker jag mig skönja ett mönster i spelbranschen och det är att utvecklarna utannonserar sina spel, börjar ta emot förhandsbokningar som de får in massor av pengar för och sedan skjuter upp spelet några månader innan release. Jag kanske är cynisk här men jag får intrycket av att detta är en utstuderad modell som många utvecklare använder sig av och det är inte rättvist mot konsumenterna. Man kan alltid argumentera för att vi som köpare har ett ansvar och bör ha lärt oss vid det här laget men ett visst ansvar måste ligga även på utvecklarna. Om Stalker 2 ansågs behöva ytterligare 7 månaders utveckling innan det är färdigt att släppas är det knappast något som GSC Game World upptäckte nu i veckan när förseningen meddelades. Eftersom utvecklingen av kommande spel och information kring dessa ofta omgärdas av stort hemlighetsmakeri vore lite mer transparens utåt, för fansens skull, att föredra. Istället är vi hänvisade till rykten, läckor och i olika grad pålitliga källor och journalister som kräver ett aktivt sökande för att hitta.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Se det så här: Halo Infinite sköts fram i över ett år och det blev riktigt, riktigt bra.

Men det kanske redan var bra från början? 🧐

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Kavakava83:

Men det kanske redan var bra från början? 🧐

Det tror jag. Men jag tror att de hann åtgärda en hel del brister och putsa på utseendet under de 13 extra månaderna de fick.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Försenat tills vidare pgs av kriget i ukraina, dev teamer sitter i kiev om jag förstår rätt, lite viktigare saker att tänka pp nu!..

GSC game world la upp nedan video för nån timme sen.

https://youtu.be/-RUvCVNeOH0

12
Skriv svar