Till och med fuskutvecklarna verkar överge Battlefield 2042

Robot
Till och med fuskutvecklarna verkar överge Battlefield 2042
Avstängd
Medlem

Spelet ger oss väldigt roliga nyheter ivarjefall. Tack Dice.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Spelet ger oss väldigt roliga nyheter ivarjefall. Tack Dice.

Håller med, roligare att läsa nyheterna och hänga runt på subredditen och se på videos på alla buggar än att faktiskt spela det.

Gnällkuk
Skrivet av blackidus:

Håller med, roligare att läsa nyheterna och hänga runt på subredditen och se på videos på alla buggar än att faktiskt spela det.

Det här är nästan som Fallout 76 efter släpp


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är det på PC som det är dålig prestanda? Eller äldre konsoler? Jag har kört en del på PS5 och det flyter på bra. Har inte stött på några större buggar heller.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Folk "prenumererar på fusk"? I'm getting to old for this shiieet....

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Folk "prenumererar på fusk"? I'm getting to old for this shiieet....

Jupp, det är tyvärr en rätt stor branch. Har läst artiklar som hävdar att vissa fuskutvecklare tjänar runt 2 miljoner dollar i månaden. Om det stämmer eller inte är ju svårt att bekräfta... men efter att ha spelat PUBG så tror jag helt klart på det.

Medlem

Jag provade en free weekend förra helgen på min Xbox series S och det flöt på bra. Inga problem mer än att inlärningen var väldigt brant över hur allt fungerade. Var tvungen att kolla youtubeklipp för att fatta hur man skulle gå tillväga med vissa moment och så ska det inte behöva vara i ett modernt spel. Sedan fick man stänga av crossplay för att man får duktigt med smisk av de som har pc Annars var spelet kul det lilla jag hann köra, får se om det blir ett köp , det är redan rabatterat såg jag.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är det på PC som det är dålig prestanda? Eller äldre konsoler? Jag har kört en del på PS5 och det flyter på bra. Har inte stött på några större buggar heller.

Det är nog lite spridda skurar, framför allt PC där även high-end PC´s har problem att nå högre FPS + mycket krasher.
Har själv kört det på Xbox Series X och det blir stora problem med lagg, låsningar och krasher när man kör 128 spelars matcher.
64 spelars matcher flyter dock på bra förutom alla andra design problem spelet har.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det är nog lite spridda skurar, framför allt PC där även high-end PC´s har problem att nå högre FPS + mycket krasher.
Har själv kört det på Xbox Series X och det blir stora problem med lagg, låsningar och krasher när man kör 128 spelars matcher.
64 spelars matcher flyter dock på bra förutom alla andra design problem spelet har.

Jag körde nog mest på 64spelars matcher och det flöt på väldigt bra, inga låsningar eller krascher. Sedan så körde jag som sagt på Series S. Kanske är annorlunda på pc?


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det är nog lite spridda skurar, framför allt PC där även high-end PC´s har problem att nå högre FPS + mycket krasher.
Har själv kört det på Xbox Series X och det blir stora problem med lagg, låsningar och krasher när man kör 128 spelars matcher.
64 spelars matcher flyter dock på bra förutom alla andra design problem spelet har.

Ja jag såg någon video om det där. Spelet verkar flyta bättre på mid-range datorer men sämre på som du säger high-end. Kanske beror på någon form av konsolanpassning? Jag föredrar 64 spelare även om jag kör på PS5. Tycker det blir så rörigt med 128. Och jag har haft problem att få igång 128 matcherna.
Det största problemet jag har är bristen på vapen och utrustning. Och att man inte kan välja utseende på sina "hjältar". Har egentligen inget emot konceptet men det känns konstigt när det springer runt 30st Boris på slagfältet


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är det på PC som det är dålig prestanda? Eller äldre konsoler? Jag har kört en del på PS5 och det flyter på bra. Har inte stött på några större buggar heller.

Sorligt så är det ju 90% av fallen, när det krånglar, att det är PC som det berör. Konsolen har ju lite problem från gång till gång, men brukar fungera.

Framtiden kanske blir annorlunda.

rug
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jupp, det är tyvärr en rätt stor branch. Har läst artiklar som hävdar att vissa fuskutvecklare tjänar runt 2 miljoner dollar i månaden. Om det stämmer eller inte är ju svårt att bekräfta... men efter att ha spelat PUBG så tror jag helt klart på det.

Jag förstår fortfarande inte charmen med att spela spel om man fuskar över tiden... Vad är incitamentet?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Sorligt så är det ju 90% av fallen, när det krånglar, att det är PC som det berör. Konsolen har ju lite problem från gång till gång, men brukar fungera.

Framtiden kanske blir annorlunda.

Väldigt konstigt det där. I många fall brukar väl dåligt optimerade spel kunna bli hyfsat spelbara på moderna datorer enbart tack vare beräkningskraften i komponenterna? Men inte i BF 2042 av någon anledning.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jupp, det är tyvärr en rätt stor branch. Har läst artiklar som hävdar att vissa fuskutvecklare tjänar runt 2 miljoner dollar i månaden. Om det stämmer eller inte är ju svårt att bekräfta... men efter att ha spelat PUBG så tror jag helt klart på det.

var inne och prova pubg för några veckor sedan, spelade mycket på release, men nu är det ospelbart, 50% fuskare minst... omöjligt att ha kul

Medlem
Skrivet av rug:

Jag förstår fortfarande inte charmen med att spela spel om man fuskar över tiden... Vad är incitamentet?

Har ställt den frågan själv och kommer inte på ett vettigt svar. Vissa människor är ***hål helt enkelt. Och att de betalar för nöjet gör det ju ännu mer tragiskt på något sätt.

Medlem
Skrivet av xarl:

var inne och prova pubg för några veckor sedan, spelade mycket på release, men nu är det ospelbart, 50% fuskare minst... omöjligt att ha kul

Tyvärr lite detta som gör det enklare att fuska i F2P spel. Bara att starta nytt konto liksom

Medlem
Skrivet av TheRob:

Tyvärr lite detta som gör det enklare att fuska i F2P spel. Bara att starta nytt konto liksom

Det gick F2P igår. Det var översvämmat av fuskare sedan innan, därför jag slutade spela.


signatur

I drank what?

Medlem

Glad att jag refundade spelet första dagen. Var besviken av fyran och femman också, nu blir det inget mer battlefield i denna burk.
Finns andra mycket mycket bättre krigsspel.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Väldigt konstigt det där. I många fall brukar väl dåligt optimerade spel kunna bli hyfsat spelbara på moderna datorer enbart tack vare beräkningskraften i komponenterna? Men inte i BF 2042 av någon anledning.

Jo, det är också lite av anledningen att jag inte brukar lägga energi på att forska i vad som är problemen i nyare spel. Man vet inte om personen sitter på ett 1060 och försöker max grafiken, eller om personen sitter på 3080/3090 och kör på minimum för att det skall haverera/funka...
I det ena fallet kan man räkna med att det inte funkar medan andra är fruktansvärt om det inte funkar... Sedan kommer någon och säger "funkar bra för mig!", som om det skulle hjälpa dem som har problem 😏

Hade själv intresse av bf2042, men efter att sett hur det gått så är det borta från Wishlist.
Kan hoppas att suget kommer om det inte lönar sig att släppa fusk till det ☺️

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, det är också lite av anledningen att jag inte brukar lägga energi på att forska i vad som är problemen i nyare spel. Man vet inte om personen sitter på ett 1060 och försöker max grafiken, eller om personen sitter på 3080/3090 och kör på minimum för att det skall haverera/funka...
I det ena fallet kan man räkna med att det inte funkar medan andra är fruktansvärt om det inte funkar... Sedan kommer någon och säger "funkar bra för mig!", som om det skulle hjälpa dem som har problem 😏

Hade själv intresse av bf2042, men efter att sett hur det gått så är det borta från Wishlist.
Kan hoppas att suget kommer om det inte lönar sig att släppa fusk till det ☺️

Men det är väl jättekul att få reda på att det funkar för någon annan?!
Läste många såna kommentarer om Cyberpunk. Folk som klagade på att spelet var trasig följt av en "funkade felfritt för mig" kommentar.

Tycker det är ganska kul. Men jag håller med dom som säger att det finns för lite vapen och utrustning att välja på. Tror det är tre av varje i kategorierna secondary, assault, marksman etc. Alldeles för lite. Men det är väl sånt som ska släppas med battlepass eller nåt.
Tror det kan vara bra att vänta. Som jag gjorde med Fallout 76. Spelade för första gången innan jul med min kusin och det funkar riktigt bra.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

"Till och med fuskutvecklarna verkar överge Battlefield 2042"

Jag tycker man ska ta såna rykten med en ganska stor nypa salt, känns mer som man har roligt åt att 2042 går dåligt.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men det är väl jättekul att få reda på att det funkar för någon annan?!
Läste många såna kommentarer om Cyberpunk. Folk som klagade på att spelet var trasig följt av en "funkade felfritt för mig" kommentar.

Tycker det är ganska kul. Men jag håller med dom som säger att det finns för lite vapen och utrustning att välja på. Tror det är tre av varje i kategorierna secondary, assault, marksman etc. Alldeles för lite. Men det är väl sånt som ska släppas med battlepass eller nåt.
Tror det kan vara bra att vänta. Som jag gjorde med Fallout 76. Spelade för första gången innan jul med min kusin och det funkar riktigt bra.

Jo, pratade precis innan hemgång idag, från jobbet, med en kollega som testar 2042 just nu på PC. Han har https://www.webhallen.com/se/product/328559-Webhallen-Config-... och får det att funka bra.
Men efter 5-6 matcher så tycker han än så länge att bf5 vart roligare... Men han skall ge det mer tid.. han spelade mycket bf5 😄

Medlem

Är det verkligen så dåligt?! Jag var nära på att köpa det på Steam-rean, men hoppade över. Men på riktigt alltså - är det så dåligt? 😳


signatur

Niet.

Medlem

om inte ens fuskarna vill spela det så är det ju bara ett tecken på vilket skitspel det är


signatur

//monster

Medlem

Kötta Planetside 2 istället om ni vill ha ett riktigt BF


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Theade:

Är det verkligen så dåligt?! Jag var nära på att köpa det på Steam-rean, men hoppade över. Men på riktigt alltså - är det så dåligt? 😳

Svar ja

Medlem
Skrivet av Draconis:

Utveckla!
Det ser ju bra ut.
Gameplay är ju Battlefield (har bara sett gameplay på youtube)?
Lite valmöjligheter?


signatur

Niet.

Medlem

Gameplay är väl rätt långt ifrån vad Battlefield egentligen har sin storhet i... Det är inte prestandan som är problemet utan den efterapning av pubg, fortnite, apex etc... Det har gått utför sen bf 1...

12
Skriv svar