Diskutera - Vilket spel har gjort dig mest besviken?

Robot
Diskutera - Vilket spel har gjort dig mest besviken?

I dag snackar vi bottennapp.

#diskutera


Medlem

XCOM: Chimera Squad. Verkligen uselt och ett hån mot det fantastiska XCOM 2!

Medlem

Duke Nukem Forever.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Redaktör

Outrun ligger "bra" till. Jag körde de fantastiska arkadbilarna på Grönan, men det var bedrövligt på C64:an när bror och jag köpte det till den. Såna besvikelser känns när man är pre-teen.


signatur
Medlem

The Last Of Us 2

Medlem

vad sägs om senaste battlefield har spelat skiten ur Alla andra battlefield som finns.


signatur

//monster

Medlem

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, tanke på hur mycket uppskattning detta spel har fått, och höga betyg så blev jag ypperligt besviken när jag insåg hur jävla tråkigt det var. Nintendo fans måste ha låg ribba.

Medlem

Cyberpunk 2077

Väntar fortfarande på att det ska rycka upp sig, men det händer ingenting...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av noreason:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, tanke på hur mycket uppskattning detta spel har fått, och höga betyg så blev jag ypperligt besviken när jag insåg hur jävla tråkigt det var. Nintendo fans måste ha låg ribba.

Tråkigt vafaen?!

Skulle kalla det en kandidat till generationens spel.

Ontopic, var länge sen jag blev besviken, kan inte minnas. Det var nått obskyr VR spel men man kan ju inte kalla det stor release.

EDIT: Jo Cyberpunk ko jag på, trodde jag skulle få ett spel i The Witcher klass.
Cyberpunk är inte dåligt egentligen men inte i närheten vad jag förväntade mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Monkey Island 4, och inget annat är ens nära.

att gå från 3:an, seriens absolut bästa spel, till ett trasigt 3d-spel som såg hemskt ut, var skrivet av klåpare, och som helt saknar musstöd, hur tänker man ens när man gör ett point & click utan point & click.

Medlem

Shroud of the Avatar utan tvekan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Stephan:

XCOM: Chimera Squad. Verkligen uselt och ett hån mot det fantastiska XCOM 2!

Ja, det är nog mitt bästa exempel i närminne också. Satt och skruvade mig i stolen över hur uselt det var och lämnade refund innan jag spelat de två timmarna... Hyfsad skillnad mot XCOM 1 och 2 som jag lagt hundratals timmar på.

Medlem

Ultima IX: Ascension hade jag stora förväntningar på men det fanns mer buggar vid launch är vad Starcraft-serien och filmen Starship Troopers tillsammans kan uppbåda.

Medlem

Dragon Age II ligger ju någonstans i sin egen galax av monumentala besvikelser. Kommer aldrig förstå hur man kan ta någonting så bra som Origins, kasta ut precis allt som gjorde det bra och istället försöka göra någon "Mass Effect i Midgård"-variant anpassad till konsolbarnen.

En annan stor besvikelse för min del var Just Cause 3. Hade otroligt roligt med Just Cause 2 och ganska rimliga förväntningar på uppföljaren; Hoppades på en ny karta och nya uppdrag. Istället valde man att helt göra om kontroll och fysik för såväl karaktär som fordon. Allt kändes helt plötsligt flytande och oprecist till den grad att spelet knappt gick att spela. Var så illa att jag nu inför varje uppföljare oavsett spel in i det sista sitter och hoppas att kontroll- och fysik har lämnats orört.

Medlem
Skrivet av Komured:

Shroud of the Avatar utan tvekan.

Ja, verkligen, hade sånt ultima-sug och tänkte att det här blir bra, sen gjorde jag annat i nåt år och kom tillbaka och skulle testa det och då var spelet helt förändrat,och jättedåligt.

Medlem

Battlefield 2042 är det senaste som jag blivit riktigt besviken på, annars så hade jag förväntat mig att Supreme Commander 2 skulle vara bättre än vad det var.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Battlefield 2042 är det senaste som jag blivit riktigt besviken på, annars så hade jag förväntat mig att Supreme Commander 2 skulle vara bättre än vad det var.

Jag tror faktiskt att Battlefield 2042 är ett av mina största besvikelser någonsin.
Jag minns att jag var väldigt besviken på Mass Effect 3 när det kom ut och sedan Diablo 3 inte riktigt vara så bra som jag hoppats på, men det var ganska länge sen nu men vill ändå säga att jag känner mig betydligt mer besviken på Battlefield 2042 oavsett.

Medlem

Company of Heroes 2. Hade lite för höga förväntningar kanske. Nej vänta nu. Det var ju Dragon Age 2 som var min värsta besvikelse. Fy fan vad dåligt det var. Spelade än dock igenom hela.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Turrican 3 - Amiga.

Jag älskade tvåan, ett av mycket få plattformsspel som jag gillat tillräckligt mycket för att varva det (utan fusk såklart.)

Hypen när jag fick reda på att det fanns en trea var genom taket.

Jösses vilken besvikelse.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Heroes 4+resten och Civ6, har annars hållit mig borta från saker som jag vet kommer göra mig besviken. T ex SOF3, Settlers efter 4an. Alla Prince of Persia efter riktiga Sands, alla stadsbyggarspel efter SC4 mfl.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Första stalker. Ok spel, 10% av vad som utlovades.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Typ alla klassiska spel och utvecklare som tidigare var PC fokuserade, som anpassades sin utveckling och design efter konsol/mobil/feetopay marknaden.

Avstängd

Cyberpunk 2077 inte besviken med själva spelet, men det krashade ut till XMB på min PS5 minst 100ggr innan jag klarade spelet, pga alla krasher var det en av de värsta spelupplevelserna i mitt liv.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Mass Effect: Andromeda är fortfarande det spel som har gjort mig mest besviken. Jag tror att jag har skrivit om det förr här på forumet, men det tål att sägas igen.
- Storyn, liksom karaktärerna, är slätstrukna och generiska. Inget sticker ut. Som en oerhört blek kopia av originaltrillogin.
- Ny galax, men intet nytt. Samma raser och samma gamla motsättningar som förut. Men överdramatiserade och fördummade.
- Den nya utomjordiska ras man möter är ungefär lika exotisk som en sörmlänning (för mig som är förr i Sthlm).
- De små öppna världarna är på samma gång innehållslösa som överfulla. Random encounters av sämsta sort överallt, men inget att upptäcka. Djuren är reskinnade kopior av varandra.
- Uppdragen känns som hämtade ur ett dåligt MMO.
- Röstskådespelarna låter självmordsbenägna. Kanske inte konstigt med tanke på manus.

Måste också nämna Cyberpunk 2077. Köpte det på december-rea i år och gick in med låga förväntningar. Blev ändå besviken. Gameplay är tråkigt, karaktärerna kändes trötta och världen tom. Dessutom evinnerliga cut scenes som inte gjorda annat än dra ned på tempot.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Halo 5


signatur

"There will be another time"

Medlem

Risk of Rain 2 är absolut där uppe. Var tvungen att köpa det för att alla pratade så gott om det men kunde verkligen inte hitta något nöje över huvud taget i det spelet. Och jag är vääääldigt lättköpt när det kommer till spel.

Medlem

Freedom: First Resistance. Verkade så lovande i artiklar sen när det kom var det bara rent mög.


signatur

I drank what?

Medlem

fade to black (flashback 2)

Medlem

Metal Gear Solid V. Death Stranding. Cyberpunk 2077.

Medlem

Final Fantasy 8 (så många år sedan nu), hade så grymt kul i 7:an på Playstation, klarade det 4 gånger varav tre gånger med samtliga superbossar besegrade och med maxad timer i sparfilen (99:99), så började man spela åttan med hög förväntan. Ett stridssystem jag aldrig gillade och en story som inte fick mig att fastna gjorde mig så besviken, tror inte jag någon gång orkade ta mig mer än en bit in på skiva två innan jag gav upp.
Som tur är kom FF9 en stund senare och räddade serien för mig, även om jag aldrig lyckades vinna mot den där förbannade regnbågsbollen till superboss Ozma.

Edit: Kom på att även Fallout 4 var en grym besvikelse efter 3:an och New Vegas, tror jag lyckades tvinga mig fram till slutet efter ett antal försök att ta mig igenom spelet. Bra och intressant värld som förstörs av tråkiga quests och basbyggande. Preston och hans Minutemen störde mig något överjävligt.

Skriv svar