God of War på pc tokhyllas av kritikerna

Medlem
Skrivet av noreason:

För nämna en plattform med bättre exklusiva? Ja, PC eller om steam skulle räknas? Till och med game pass är bättre och det kotar 99 kr i månaden för hundratals titlar, vissa exklusiva andra inte. Vad kostar ett spel på playstation numera? 700 kr? Haha, det är bara pinsamt att försvara.

Vad är detta för konstig jämförelse? Du förstår väl själv att det är skillnad på att köpa en produkt och att hyra den?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad är detta för konstig jämförelse? Du förstår väl själv att det är skillnad på att köpa en produkt och att hyra den?

Du vet vissa tycker kvantitet är viktigare än kvalitet.
Vilket tyvärr är konstigt.
Hellre färre bra spel än många dåliga.

Skrivet av One:

OT.
Spelet var okej, riktigt bra tom efter storyn när man gick efter att plocka alla valkyrier. Det var absolut höjdpunkten, sista valkyrian var stenhård och det kändes verkligen som en bedrift när man besegrat henne .
Mindre bra grejer var att ungen var jättejobbig, har en son själv men relaterar inte ett dugg så som många gör.
Tråkig hubvärld. Jättetråkig. Enformiga fiender (troll med olika skins) brist på vapen. Dvärgarna som agera som Comic relief var också ett rejält bottennapp.
Sämsta GoW enligt mig

Medlem
Skrivet av noreason:

För nämna en plattform med bättre exklusiva? Ja, PC eller om steam skulle räknas? Till och med game pass är bättre och det kotar 99 kr i månaden för hundratals titlar, vissa exklusiva andra inte. Vad kostar ett spel på playstation numera? 700 kr? Haha, det är bara pinsamt att försvara.

Uncharted var riktigt tråkiga, förstår verkligen inte hypen. GoW är det enda som jag provat som är bättre än mediokert, och skulle säga ingen eller alla exklusiva spel är inte värt att köpa en konsol för flera tusen kronor. Exklusiva spel är ett hemskt sätt att lura folk att köpa en konsol, för det finns inga andra argument varför du skulle göra det. Eller xbox har ju lyckats något enormt att anpassa sig till olika typer av målgrupper, vilket sony verkligen inte har gjort.

Man kan ju gilla och "försvara" spelen i sig och samtidigt inte gilla Sonys priser. Hur "luras" man av att lockas till köp av konsol för att man vill spela den konsolens spel? Just nu är konsolernas fördelar såhär: Xbox - Bättre priser. PS - Bättre spel (subjektivt, men i stort sett)

Sen är (nästan) alla PS exklusiva spel skapade och bekostade av Sony, de hade inte funnits om inte Sony bekostat det, samma som Forza inte hade funnits om inte MS betalat för det, och de har ingen anledning att gynna konkurrenten genom att låta folk spela deras spel på en plattform som inte är deras egna. När dem bara betalar en studio i efterhand för att hindra release på andra konsoler är en annan sak, som Epic gör (gjorde?) T.ex.

Jag äger både ett Xbox X (med gamepass) och PS5, och om jag måste välja ett så blir det PS5, då Sonys spel helt enkelt är bättre än vad MS just nu kan erbjuda. Och gamepass finns ju på PC så man kan ju liksom ha kakan och äta den.

Att Sony har blivit bekväma på toppen och tycker det är OK med 700kr för ett spel nu är oförsvarbart dock. Hoppas MS kommer med mer konkurrens snart.

Medlem
Skrivet av Razken:

Jajaja... har slutat lita på och bli influerad av recensenter & kritiker.
Så alla dom där höga betygen tar man med en enorm skopa salt.
Kan hända att själva portningen är väldigt bra, precis som Days Gone, men att spelet är i princip perfekt tror jag inte ett dugg på. Verkar vara en rejäl nedgradering från originalen. Så det återstår att se... verkar inte vara någon variation i omgivningar eller pussel direkt. Och combaten verkar vara väldigt medioker...

Man kan inte lita på någon längre 😁.
För när katastrofspel som The Crew 2 och Fallout76 har "Very Positive" som snittbetyg är de ju något som står riktigt fel till.

Stor variation i omgivningar då man åker till de olika realmsen och tar sig genom många platser, pussel varierar en hel del då man får nya verktyg för pusslande hela tiden, combaten är definitivt varierad med tanke på att man har ett helt skill tree med nya förmågor, olika vapen och verktyg, ungen och dessutom runor du kan byta ut för att använda olika special moves, som det verkar finnas riktigt många av om man bara utforskar och letar lite.

Jag själv är ett fan av originalserien och tycker att du bör lägga dina förutfattade meningar åt sidan och ge det ett försök, för att det är riktigt bra!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det ”verkar” som att du ska spela det själv? För övrigt håller jag med ang. Fallout 76.

Det är lite svårt med tanke på att det inte har kommit ut än till PC.
Har faktiskt kört ett fåtal minuter på konsol men tålde verkligen inte kontrollerna och den inzoomade kameran. Hoppas att dom löst det med bra inputs för mus & tangentbord.

Skrivet av Dudinkalv:

Stor variation i omgivningar då man åker till de olika realmsen och tar sig genom många platser, pussel varierar en hel del då man får nya verktyg för pusslande hela tiden, combaten är definitivt varierad med tanke på att man har ett helt skill tree med nya förmågor, olika vapen och verktyg, ungen och dessutom runor du kan byta ut för att använda olika special moves, som det verkar finnas riktigt många av om man bara utforskar och letar lite.

Jag själv är ett fan av originalserien och tycker att du bör lägga dina förutfattade meningar åt sidan och ge det ett försök, för att det är riktigt bra!

Jag skriver alltid vad jag tycker och tänker, men ska absolut ge det en chans på PC. Men, det har som sagt inte släppts än, så jag kan inte göra annat än att ha förutfattade meningar. 😛

Medlem

Ska visst vara en av de bästa konsolportningarna någonsin. Bara det att dom har gjort en ultrawide-trailer för alla oss med ultrawide-skärmar får det att vattnas i munnen.

Medlem

Förladdat och klart på min PC. Har hållit mig borta från GoW på PS4, trots att jag äger en Pro, detta då 5 år av spelande på olika relativt "high-end" system på PC gjort mig i stort sett allergisk mot 30 fps i de flesta spel.
Är riktigt taggad och kommer nog låsa in mig vid datorn under helgen

Medlem
Skrivet av Razken:

Det är lite svårt med tanke på att det inte har kommit ut än till PC.
Har faktiskt kört ett fåtal minuter på konsol men tålde verkligen inte kontrollerna och den inzoomade kameran. Hoppas att dom löst det med bra inputs för mus & tangentbord.

Jag skriver alltid vad jag tycker och tänker, men ska absolut ge det en chans på PC. Men, det har som sagt inte släppts än, så jag kan inte göra annat än att ha förutfattade meningar. 😛

Det förstår jag, tyckte också den inzoomade kameran var sådär men det var trots det en fin upplevelse.🙂

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Du kanske hade gillat spelet om du faktiskt spelat det?

Det finns ett mönster när det kommer till hyllade spel, de som spelat det gillar det (Däribland Jirard), och de som INTE spelat det, ogillar det och säger "överskattat". Det har ju väldigt få dåliga omdömen av en anledning.

Nej fan, det tror jag inte, säger inte att spelet verkar dåligt på något sätt, bara inte vad jag personligen vill ha av ett GoW spel, dvs en spectacle fighter med gott om fiender, snabb köttig combat och flashiga moves. Med lite pussel och så för att bryta upp takten ibland.

-hade det varit en annan/ny IP och protagonisten inte hetat Kratos kanske jag hade varit mer sugen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Kollade när nån youtuber körde igenom det här då jag inte hade nåt playstation.
Spännande story och intressant värld, men den mer skriptade fighten precis i början var så episk att den förstörde alla andra fights.
Ingen av de andra striderna kändes lika coola när de inledde med den.
Sen tyckte jag det blev väl mycket repetitioner på animationerna och likadana fiender.
Men det kanske är sånt som man inte tänker på när man spelar själv.

Medlem

Hade gärna spelat det på PC men kan inte rättfärdiga 550 kr på Epic Store då jag redan äger det till PS4 Pro. Har dock inte spelat det än.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hur kan någon glömma den? Hela videon är poesi.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Inte oväntat med så pass bra betyg. Herrejävlar vad det ser bra ut på PC! Helt sinnessjukt.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Kollade när nån youtuber körde igenom det här då jag inte hade nåt playstation.
Spännande story och intressant värld, men den mer skriptade fighten precis i början var så episk att den förstörde alla andra fights.
Ingen av de andra striderna kändes lika coola när de inledde med den.
Sen tyckte jag det blev väl mycket repetitioner på animationerna och likadana fiender.
Men det kanske är sånt som man inte tänker på när man spelar själv.

Brist på fiende-variation är spelets största svaghet enligt mig, och ja det hade ju inte skadat med lite mer "finishing move"-animationer, men gameplay:et är så kul att iaf jag kan se förbi det Det är bra mycket roligare att spela än det ser ut.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Nej fan, det tror jag inte, säger inte att spelet verkar dåligt på något sätt, bara inte vad jag personligen vill ha av ett GoW spel, dvs en spectacle fighter med gott om fiender, snabb köttig combat och flashiga moves. Med lite pussel och så för att bryta upp takten ibland.

-hade det varit en annan/ny IP och protagonisten inte hetat Kratos kanske jag hade varit mer sugen.

Ah jag förstår, men ge det ett försök om du får chans nån gång, för det du beskriver är vad detta GoW är också, bara att combat är mer grundat. Jag tänkte också som du innan spelet släpptes, att de lika gärna kunnat göra en ny IP istället, men nu är detta mitt favorit GoW.

Medlem

Ni vet om att Kratos jobbar på Livräddningsföbundet va?

Boooooooj!

Medlem

En av de absolut starkaste upplevelserna jag har haft under mina 25+ år jag har spelat spel.

Svårt att inte spoila (trots att spelet är snart 4 år gammalt) men det finns händelser som kommer sitta kvar länge hos mig. Jag förstår om inte alla är sålda då Kratos är nedtonad i sin ilska men det förklaras under spelets gång och det gör så på ett väldigt bra sätt.

Sen att Metacritic inte spelar någon roll kommer jag aldrig tro på efter att ha sett Cory Barlogs reaktionsvideo. Den kan jag se hur många gånger som helst, den är genuin och värd sina minuter.

Medlem

Jag måste vara en av få som inte var nöjd med spelet. Jag spelade inte ens klart det.

Medlem

Så sjukt störande att man ska vänta till kl17.
Aldrig fattat grejen 00:01 ska det vara igång. jävla idioti.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Så sjukt störande att man ska vänta till kl17.
Aldrig fattat grejen 00:01 ska det vara igång. jävla idioti.

Släpper de spelet samtidigt för alla istället för 00:01 för varje tidszon, så får de nog fler samtida spelare. Och med det kommer nyheter på ex fz om hur många som spelade samtidigt.
Farming sim fick ju mycket gratis reklam genom att lyckas locka fler spelare än bf 2042.

Men det är bara en teori från min sida.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Släpper de spelet samtidigt för alla istället för 00:01 för varje tidszon, så får de nog fler samtida spelare. Och med det kommer nyheter på ex fz om hur många som spelade samtidigt.
Farming sim fick ju mycket gratis reklam genom att lyckas locka fler spelare än bf 2042.

Men det är bara en teori från min sida.

är ju inte ett MP spel och det är knappast att alla sitter uppe 00:01 plus att det blir ju inte samtidigt i alla tidszoner.
Är väl sämre släppa ett spel 17:00 på en fredag när de flesta är hemma och redo än att släppa det redan på natten där få inbitna sitter och väntar.
det är bara löjligheter.

Medlem

Jag fullkomligt älskar "Din boy i pc-bukten.".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av noreason:

För nämna en plattform med bättre exklusiva? Ja, PC eller om steam skulle räknas?

Spel jag gillar är

Hellblade: Senuas Saga
A Plague Tale
Control
Metro-serien
Prey
Divinity Original Sin 2
Red Dead Redemption 2

Inte många spel där som är exklusiva.

Tur är det väl ändå att Sony nu släpper sina spel på PC också så fler får möjlighet att testa

Medlem
Skrivet av One:

Jag köper iaf inga spel för 700st, kommer dock nog göra det när elden ring kommer.
From software kan få för sig att göra fler Ps exklusiva, så för mig är det ett lätt val.
Bra lista på spel, tror samtliga förutom hellblade fd Sony exklusivt och a plague tale varit på Ps now.
Är inte världens fanboy av Sony men överlag passar deras spel mig bättre

Så du köper inga spel för 700kr, om det inte är ett spel du faktiskt vill ha? Det är nog så resten av oss också resonerar. Är jag bara måttligt intresserad så väntar jag på rea eller om det kommer på någon gamepass av något slag.

Medlem

Har kört spelet en timme nu med ett 3080, allt Ultra och DLSS Quality. 4k och HDR på en C1 OLED, ser sjukt bra ut och rullar på utan problem (har dock inte mätt fps än). Det enda jag önskar var att man kunde justera FoV något, var tvungen att sluta för att jag började må lite lätt illa.

Medlem

Riktigt bra gjort. Nästan allt på ultra 1440p runt 100fps.
Mus styrningen är lite konstig. Som om det är nån acceleration. Men det fungerar. Har Xbox dosa men har redan kört det med dosa en gång.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Jag måste vara en av få som inte var nöjd med spelet. Jag spelade inte ens klart det.

Jag älskade god of war 1-3 på sin tid. Har försökt spela klart nya God of war men inte lyckats. Inte hittat glädjen i det jävligt trist för jag gillar loren annars.. vet inte va det beror på.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Riktigt bra gjort. Nästan allt på ultra 1440p runt 100fps.
Mus styrningen är lite konstig. Som om det är nån acceleration. Men det fungerar. Har Xbox dosa men har redan kört det med dosa en gång.

Njuter du av third person spel mer med mouse and keyboard än kontroll?

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Njuter du av third person spel mer med mouse and keyboard än kontroll?

Mjo det gör jag väl om jag tänker på the division spelen så ja. Det var bra gjort.
Här behöver det lite mer jobb

123
Skriv svar