Tävling - Vinn sju Playstation 5-spel!

Robot
Tävling - Vinn sju Playstation 5-spel!

Demon's Souls, Death Stranding med flera, med flera!

#playstation-5, #sony


Medlem

Huuuu sicken tävling!!!
Den här måste man bara ställa upp i

Medlem

Lycka till alla som deltar, själv avstår jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om man ändå kunde vinna något någon gång hade varit drömmen!

Medlem

Flera av dom spelen på min "spel bucketlist" lets go luck!

Lycka till allihopa men inte förmycket

Medlem

Skickade in mitt resultat precis. Äger Sackboy: A Big Adventure och Spider-Man: Miles Morales redan dock. Lycka till alla som tävlar!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Noo, jag såg regeln om 50 ord efter att jag skickat iväg mitt bidrag 😭. Kan man redigera sitt bidrag i efterhand?

Medlem
Skrivet av martingoransson:

Noo, jag såg regeln om 50 ord efter att jag skickat iväg mitt bidrag 😭. Kan man redigera sitt bidrag i efterhand?

OOF


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag började glatt klicka i svaren fram till jag kom till fråga 6 och insåg att det krävs en motivering för att vinna. Då avbröt jag.
Ni som orkar skriva motiveringar - lycka till i tävlingen!

Medlem

Hade redaktionen massa spel över? Utslagsfrågan var annars formulerad som i en typisk sponsrad artikel. Stod dock inget om det, men kanske bara Tomas som är en Sony fanboy ;).

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Hade redaktionen massa spel över? Utslagsfrågan var annars formulerad som i en typisk sponsrad artikel. Stod dock inget om det, men kanske bara Tomas som är en Sony fanboy ;).

Det är Playstations svenska pr-byrå som står för priserna. De är glada att synas, vi är glada att ge er läsare en trevlig tävling och ni (i alla fall en av er) är glad när vinnaren korats.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är Playstations svenska pr-byrå som står för priserna. De är glada att synas, vi är glada att ge er läsare en trevlig tävling och ni (i alla fall en av er) är glad när vinnaren korats.

Ah okej. Men borde det inte stå att det är sponsrad artikel då? Tycker ni brukar vara rätt noggrann med det annars.

Medlem

Vilken najs tävling,

Skall icke göras på fyllan, skål 🥂

((( LYCKA TiLL )))


signatur

"In To The Void "

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Ah okej. Men borde det inte stå att det är sponsrad artikel då? Tycker ni brukar vara rätt noggrann med det annars.

Den är inte sponsrad - ingen betalar för nåt. Och ja, vi är noga med att märka betalda saker.


signatur
Medlem

GL HF!

Håller tummarna så att dem går av😁

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den är inte sponsrad - ingen betalar för nåt. Och ja, vi är noga med att märka betalda saker.

Fast... va? Du skrev att...

Citat:

Det är Playstations svenska pr-byrå som står för priserna.

Då är ju priserna sponsrade av Playstations svenska pr-byrå.

Och då brukar man väl skriva något i stil med "Priserna sponsras av Playstations svenska pr-byrå ".

Medlem

Endast spelat Demon’s Souls och många av dom andra spelen står på listan över spel som står på tur förr eller senare - så jag håller alla tummar och tår! 😁

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fast... va? Du skrev att...
Då är ju priserna sponsrade av Playstations svenska pr-byrå.

Och då brukar man väl skriva något i stil med "Priserna sponsras av Playstations svenska pr-byrå ".

Herrejävlar, knyt skorna och gå ut och andas. Det är en tävling där man kan vinna ett par spel, och istället för att tävla (eller?) Så sitter du här å gnäller, om... ja jag vet inte ens vad? Det ska diskuteras om fz fått betalt eller inte? Eller vice versa? Eller vad? Har fz misskött sig på något sätt? Vad vill du?!

Jag saknar förövrigt "den gamla goda tiden" när det räckte med att svara på frågor och man inte behövde motivera varför man ska vinna! Latmasken i mig tar över direkt

Edit: men man kanske tar sig i kragen och motiverar sig ändå!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fast... va? Du skrev att...
Då är ju priserna sponsrade av Playstations svenska pr-byrå.

Och då brukar man väl skriva något i stil med "Priserna sponsras av Playstations svenska pr-byrå ".

Kan bara hålla med att detta låter lite konstigt. 🤔

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Fast... va? Du skrev att...
Då är ju priserna sponsrade av Playstations svenska pr-byrå.

Och då brukar man väl skriva något i stil med "Priserna sponsras av Playstations svenska pr-byrå ".

Om tävlingen vore sponsrad skulle vi få betalt för att göra den. Det är inte fallet här - vi fick ett antal spel att tävla ut, och tävlingen är helt utformad av oss. PS gillar förstås att deras spel syns på siten, men det är inte samma sak som sponsring.


signatur
Medlem

Bara 2 spel på den listan jag inte spelat, vilket är Sackboy (noll intresse av det) samt Ghost of Tsushima, vilket jag kanske tar i tu med en vacker dag men just nu så har jag noll sug för det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om tävlingen vore sponsrad skulle vi få betalt för att göra den. Det är inte fallet här - vi fick ett antal spel att tävla ut, och tävlingen är helt utformad av oss. PS gillar förstås att deras spel syns på siten, men det är inte samma sak som sponsring.

Bara för att ni direkt inte får betalt, räknar ni väl fortfarande med att en sådan här tävling driver in lite extra trafik till sajten, vilket i sin tur genererar lite extra annonsintäkter.

Visst, det handlar bara om en tävling och 7st spel, så det är inga stora summor vi pratar om här. Men enligt vad du säger nu, skulle ju Playstations svenska pr-byrå kunna ge er 30st PS5 att lotta ut, med en PS5 tävling varje dag under ett månads tid. Vilket hade drivit upp trafiken till eran sajt enormt och genererat avsevärt mer annonsintäkter. Men detta hade då tydligen fortfarande inte räknas som sponsring, bara för ni direkt inte fått betalt? Detta låter bara helt absurt.

Det hjälper inte heller att tävlingen var skriven som en typisk sponsrad artikel. Om exempelvis Steam givit er 7st PC-spel att tävla om, med utslagsfrågan "Hur har Steam berikat ditt spelliv", hade det ju sett lika konstigt ut, om ni inte skrivit att spelen var sponsrade av Steam/Valve. Desamma om Komplett givit er 7st USB-minnen att tävla om, med utslagsfrågan "Hur har Komplett berikat ditt liv", om det inte framgick att USB-minnena var sponsrade av Komplett osv...

Jag låter väl säkert dryg för många här, men tycker rätt ska vara rätt och sådant här bara reflekterar tillbaks dåligt på FZ i längden, för en ganska kass anledning också. För jag förstår verkligen inte varför det är så svårt att skriva till något i stil med "Spelen är sponsrade av Playstations svenska pr-byrå" i artikeln.

Jag skrev första inlägget lite på skämt och trodde mer att detta bara handla om en simpel miss. Nu ser det ju snarare ut som att ni antingen kom överens med Playstations svenska pr-byrå att de inte ville ni skrev om dem i artikel, eller att ni seriöst tror att sponsrat innehåll enbart handlar om direkt betalning. Oavsett ser det inte bra ut =/

Medlem

Underbar tävling!
Äger alla titlar, och klarat dom.
Så avstår.
Lycka till alla som deltar! 👍


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bara för att ni direkt inte får betalt, räknar ni väl fortfarande med att en sådan här tävling driver in lite extra trafik till sajten, vilket i sin tur genererar lite extra annonsintäkter.

Visst, det handlar bara om en tävling och 7st spel, så det är inga stora summor vi pratar om här. Men enligt vad du säger nu, skulle ju Playstations svenska pr-byrå kunna ge er 30st PS5 att lotta ut, med en PS5 tävling varje dag under ett månads tid. Vilket hade drivit upp trafiken till eran sajt enormt och genererat avsevärt mer annonsintäkter. Men detta hade då tydligen fortfarande inte räknas som sponsring, bara för ni direkt inte fått betalt? Detta låter bara helt absurt.

Det hjälper inte heller att tävlingen var skriven som en typisk sponsrad artikel. Om exempelvis Steam givit er 7st PC-spel att tävla om, med utslagsfrågan "Hur har Steam berikat ditt spelliv", hade det ju sett lika konstigt ut, om ni inte skrivit att spelen var sponsrade av Steam/Valve. Desamma om Komplett givit er 7st USB-minnen att tävla om, med utslagsfrågan "Hur har Komplett berikat ditt liv", om det inte framgick att USB-minnena var sponsrade av Komplett osv...

Jag låter väl säkert dryg för många här, men tycker rätt ska vara rätt och sådant här bara reflekterar tillbaks dåligt på FZ i längden, för en ganska kass anledning också. För jag förstår verkligen inte varför det är så svårt att skriva till något i stil med "Spelen är sponsrade av Playstations svenska pr-byrå" i artikeln.

Jag skrev första inlägget lite på skämt och trodde mer att detta bara handla om en simpel miss. Nu ser det ju snarare ut som att ni antingen kom överens med Playstations svenska pr-byrå att de inte ville ni skrev om dem i artikel, eller att ni seriöst tror att sponsrat innehåll enbart handlar om direkt betalning. Oavsett ser det inte bra ut =/

Säger inte emot dig. Men Snälla tagga ner lite.
Måste allt runt oss vara till ondo?
Kan inte en tävling som ger någon vinnare lite kul bara få vara det?
Vem fasen skulle ens vrida på huvudet om en gamingsite är sponsrad av ett bolag i en tävling.
Är dom inte alltid det?
Sluta överanalysera allt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Riktigt fin tävling! *Håller tummar och tår*

Skrivet av martingoransson:

Noo, jag såg regeln om 50 ord efter att jag skickat iväg mitt bidrag 😭. Kan man redigera sitt bidrag i efterhand?

Satfläsk! Jag gjorde nästan samma misstag men glömde räkna orden istället. *Snyft*

Medlem

Har administrerat liknande tävlingar själv och då har ordgränsen mest varit för att få folk att inte skriva uppsatser till svar. Aldrig varit en riktig gräns.

Fragtjuv

Attans att man inte har en PS5!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Bara för att ni direkt inte får betalt, räknar ni väl fortfarande med att en sådan här tävling driver in lite extra trafik till sajten, vilket i sin tur genererar lite extra annonsintäkter.

Visst, det handlar bara om en tävling och 7st spel, så det är inga stora summor vi pratar om här. Men enligt vad du säger nu, skulle ju Playstations svenska pr-byrå kunna ge er 30st PS5 att lotta ut, med en PS5 tävling varje dag under ett månads tid. Vilket hade drivit upp trafiken till eran sajt enormt och genererat avsevärt mer annonsintäkter. Men detta hade då tydligen fortfarande inte räknas som sponsring, bara för ni direkt inte fått betalt? Detta låter bara helt absurt.

Det hjälper inte heller att tävlingen var skriven som en typisk sponsrad artikel. Om exempelvis Steam givit er 7st PC-spel att tävla om, med utslagsfrågan "Hur har Steam berikat ditt spelliv", hade det ju sett lika konstigt ut, om ni inte skrivit att spelen var sponsrade av Steam/Valve. Desamma om Komplett givit er 7st USB-minnen att tävla om, med utslagsfrågan "Hur har Komplett berikat ditt liv", om det inte framgick att USB-minnena var sponsrade av Komplett osv...

Jag låter väl säkert dryg för många här, men tycker rätt ska vara rätt och sådant här bara reflekterar tillbaks dåligt på FZ i längden, för en ganska kass anledning också. För jag förstår verkligen inte varför det är så svårt att skriva till något i stil med "Spelen är sponsrade av Playstations svenska pr-byrå" i artikeln.

Jag skrev första inlägget lite på skämt och trodde mer att detta bara handla om en simpel miss. Nu ser det ju snarare ut som att ni antingen kom överens med Playstations svenska pr-byrå att de inte ville ni skrev om dem i artikel, eller att ni seriöst tror att sponsrat innehåll enbart handlar om direkt betalning. Oavsett ser det inte bra ut =/

Du frågade om tävlingen var sponsrad, jag svarade "nej" och förklarade varför. En kul grej, inte svårare än så.


signatur

aʹlea iacta est !


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

12
Skriv svar